Zapraszamy do obejrzenia relacji z wydarzenia. Całość raportu można natomiast znaleźć w _magazynie.Allegro.

- Mamy modę na modę. Jak wynika z badania Polska Strojna 2015, 50 proc. polskich mężczyzn interesuje się modą, a tylko 4 proc. zadeklarowało, że nie przykłada uwagi do swojego wyglądu. To potwierdza moje obserwacje. Przełamujemy sterotypy na temat mężczyzn zainteresowanych modą - mówi w rozmowie z _magazynem.Allegro Kamil Pawelski, autor bloga  Ekskluzywny Menel. - Młodzi mężczyźni oddychają modą. Widać to na ulicach. Coraz więcej młodych mężczyzn jest naprawdę świetnie ubranych - dodaje Joanna Klimas, projektantka modowa.


Badania zlecone przez Allegro jednoznacznie potwierdzają, że Polacy żywo interesują się światem mody. - 68 proc. aktywnie śledzi trendy modowe i interesuje się tą tematyką. Przykładamy coraz większe znaczenie do tego jak wyglądamy, ale także do tego, co mają na ten temat do powiedzenia nasi znajomi. Polacy są czasami postrzegani jako naród ponury i marudny, jednakże okazuje się, że mamy dobre zdanie na temat tego jak się ubieramy - zauważa w rozmowie z _magazynem.Allegro Katarzyna Czuchaj-Łagód, współzałożycielka Mobile Institute.

Skąd Polacy czerpią wiedzę o modzie? Ze swoich smartfonów. - Jestem zaskoczona, że Allegro ma aż tak duży udział w sprzedaży mody w Polsce oraz tym jak wielu Polaków dokonuje zakupów przez smartfonów, nie tylko ubrań, ale wszelkiego rodzaju produktów. To bardzo ważny trend - zauważa Justyna Duszyńska, założycielka serwisu fashionpost.pl.

Co ważne, smartfon w modzie odgrywa o wiele większą rolę niż może się z pozoru wydawać. - Smartfon wygrał tegoroczny ranking popularnych dodatków. Traktujemy go jako część garderoby - podkreśla Celestyna Zachariasz z Allegro.

W gościnnych progach klubokawiarni o znaczącej w tym przypadku nazwie „Miłość” Allegro zaprezentowało wyniki badania na temat tego, jak Polacy postrzegają modę. Z jednej strony kochają ją, ale z drugiej mają do niej dość pragmatyczny stosunek. Na spotkaniu przedstawiono wyniku raportu „Polska Strojna. Zainteresowanie Modą i Zakupy Modowe Polaków 2015”, przygotowanego na zlecenie Allegro.
Ilustracja: DB Factory

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl

Powiązane artykuły

W 2016 roku Polacy znów kupili więcej książek
Choć docierają do nas informacje o spadku czytelnictwa książek w Polsce, to dane z Allegro wskazują, że kupujemy więcej książek. Tak dzieje się już od 4 lat.
Allegro rozdaje książki za zakupy
Dostać książkę tylko i wyłącznie jako dodatek do niewielkich zakupów – to marzenie każdego książkoholika. Akcja może jednak również zachęcić tych, którzy na czytanie nie mają zbyt dużo czasu.
Porządki w miniaturkach na Allegro: pierwsze podsumowanie
W lipcu 2016 roku ogłosiliśmy nowe zasady dotyczące miniaturek w ofertach na Allegro. Informacja spotkała się z żywą reakcją analityków i sprzedających. Uporządkowanie serwisu to temat, który od dawna przewijał się w dyskusjach o Allegro. O projekcie „miniaturek z białym tłem” i dotychczasowych doświadczeniach związanych z wprowadzaniem nowych zasad rozmawiamy z Michałem Markowskim, Business Development Managerem w Allegro. Jest to pierwsze oficjalne podsumowanie nowych zasad, w którym mówimy zarówno o tym, co udało się zrobić, jak i planach na nieodległą przyszłość. 
Wspieraj pisarzy na charytatywni.allegro.pl
Podziwiamy ich talent i twórczość, a teraz możemy im także pomóc. Licytując na charytatywni.allegro.pl limitowane edycje artykułów z serii „Radość pisania”, mamy szansę pomóc literatom, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji materialnej, a także wesprzeć młodych pisarzy i tłumaczy w rozwoju ich twórczości.