Z roku na rok coraz więcej pracowników Allegro zgłasza się do udziału w wyzwaniu pracowniczym, które odbywa się w ramach ogólnopolskiej kampanii „Kręć Kilometry” i jest jednym z najbardziej angażujących konkursów.

Kampania „Kręć Kilometry” prowadzona jest przez naszą Fundację Allegro All For Planet już od 6 lat. To nasz największy projekt. Od startu kampanii wykręciliśmy 140 milionów kilometrów. Tyle wynosi w przybliżeniu odległość między Ziemią a Słońcem. Polacy chcą i lubią podróżować rowerem, a sukcesy kampanii są tego najlepszym dowodem. Organizacja tak dużych projektów przypomina czasem rollercoaster, ale satysfakcja z pracy przy rozpoznawalnych przez Polaków przedsięwzięciach, które jednocześnie pomagają, jest nie do opisania – mówi Krzysztof Śpiewek, CSR Manager w Allegro i członek zarządu Fundacji.

Największe wyzwanie pracownicze w Polsce

Fundacja Allegro All For Planet od 2012 roku prowadzi kampanię społeczną „Kręć Kilometry”, która promuje zdrowy i aktywny styl życia. W tym przede wszystkim jazdę na rowerze. Jednocześnie Allegro jako pracodawca jest od wielu lat przyjazne rowerzystom. Przy siedzibach Allegro w Poznaniu czy Warszawie jest rozbudowane zaplecze dla rowerzystów. – Są stojaki rowerowe, zadaszone parkingi, szatnie i prysznice dla rowerzystów – wymienia Justyna Łukasiewicz z Allegro.

Od czterech lat firma co roku stara się zaangażować czynnie w kampanię „Kręć Kilometry” jak największą liczbę swoich pracowników. – Widząc z roku na rok coraz więcej miłośników „dwóch kółek” pod siedzibami Allegro, chcieliśmy dać im dodatkową motywację do jazdy. Trochę zabawy, trochę rywalizacji, a przede wszystkim możliwość integracji wokół i na rowerach. Stąd pomysł na wyzwanie pracownicze – dodaje Krzysztof Śpiewek.

Wyzwanie pracownicze organizowane jest w sezonie letnim. W tegorocznej edycji rywalizacja trwała 12 tygodni. Co trzeba zrobić, aby wziąć w niej udział? – W czasie jazdy na rowerze należy korzystać z aplikacji mobilnej, która rejestruje aktywności. Dane ze wszystkich aplikacji są zbierane i tworzą rowerową mapę Polski, którą można śledzić na www.rowerowapolska.pl. Dodatkowo trzeba odpowiedzieć na pytanie konkursowe. Szansę na nagrody mają pracownicy, którzy przejadą w tygodniu minimum 10 kilometrów na rowerze i udzielą odpowiedzi na pytanie konkursowe. W tym roku zadanie konkursowe brzmiało: „Idealna rowerowa Polska. Jak wygląda perfekcyjny rowerowy świat z perspektywy wielbiciela »dwóch kółek«?”. Świadomie nie nagradzamy tylko tych, którzy przejadą najwięcej kilometrów, bo to demotywuje rowerzystów weekendowych i okazjonalnych. A nam zależy na wszystkich! – tłumaczy Justyna.

Dane ze wszystkich aplikacji są zbierane i tworzą rowerową mapę Polski, którą można śledzić na www.rowerowapolska.pl.

Dane ze wszystkich aplikacji są zbierane i tworzą rowerową mapę Polski, którą można śledzić na www.rowerowapolska.pl.

Aby o wyzwaniu pracowniczym usłyszała każda osoba zatrudniona w firmie, dział CSR przygotował specjalną kampanię promującą to wydarzenie, w której udział wzięli sami pracownicy Allegro. – Sesja zdjęciowa wykorzystana do promocji przedsięwzięcia przygotowana była z udziałem sześciu pracowników. Jednym z nich była Małgorzata Rychel z dziećmi – Zosią i Joachimem. Plakaty z ich udziałem zachęcały do uczestnictwa w rywalizacji – opowiada Justyna Łukasiewicz. Plakaty promujące wyzwanie pracownicze były rozwieszone, a informacje wyświetlane we wszystkich pomieszczeniach we wszystkich siedzibach Allegro.

Wyzwanie wzbudziło bardzo duże zainteresowanie wśród pracowników Allegro. W tym roku udział w nim wziął co 7. pracownik, co oznacza aż o 40% więcej osób niż w roku poprzednim. Przez 12 tygodni uczestnicy wykręcili łącznie 70 000 kilometrów, wsiadając na rower aż 5000 razy. Aż czuje się tę moc!

digital wyniki (1) (1).jpg

Korzyści z udziału w wyzwaniu to nie tylko nagrody od Allegro

Co tydzień jury Fundacji Allegro All For Planet nagradzało 3 laureatów, co w sumie dało aż 36 zwycięzców w ciągu 12 tygodni zmagań z rowerem. Spośród nich wyłoniło też trzech laureatów głównych, których nagrodziło sprzętem elektronicznym. Za zajęcie pierwszego miejsca Ania Zwitek z Warszawy została nagrodzona iPadem 9.7, laureatka 2. miejsca, Kinga Szafraniec z Krakowa, dostała aparat fotograficzny marki Panasonic Lumix, a za trzecie miejsce Adam Tomczyk z Poznania otrzymał kamerę Go Pro Hero 6.

Za trzecie miejsce Adam Tomczyk z Poznania otrzymał kamerę Go Pro Hero 6.

Za trzecie miejsce Adam Tomczyk z Poznania otrzymał kamerę Go Pro Hero 6.

Jak wspominają wyzwanie sami uczestnicy? Nagrody i zwycięstwo to nie wszystko i nie jedyna satysfakcja z wzięcia udziału w wyzwaniu pracowniczym. Jak mówi Kinga Szafraniec, Category Owner w Allegro, która zajęła II miejsce na podium, udział w wyzwaniu pozwolił jej na „upieczenie kilku pieczeni na jednym ogniu”: – Przejechanie 210 km na rowerze to zdecydowanie lepsza kondycja. Dodatkowo oszczędność czasu oraz „polepszenie logistyki życia”, np. fakt, że w drodze powrotnej do domu zawsze mogłam podjechać do warzywniaka, piekarni oraz sklepu, wszystko wpakować do koszyka i plecaka i cieszyć się później wolnym czasem w domu. Dla Anny Zwitek, Category Owner w Allegro, zdobywczyni I miejsca, udział w wyzwaniu pracowniczym to nie tylko kondycja. – Oprócz kondycji, która zdecydowanie przydaje się nie tylko na rowerze, bo od lat pomaga mi także w podróżach, zwiedzaniu kolejnych miejsc, dużą korzyścią jest to, że spędzam choć trochę czasu aktywnie i mam mniejsze wyrzuty sumienia, sięgając po ciastko. Dzięki udziałowi w rywalizacji mam też świetną apteczkę, która jest zawsze przy rowerze, a która niedawno przydała mi się do pomocy innemu rowerzyście.

Dla Anny Zwitek, Category Owner w Allegro, zdobywczyni I miejsca, udział w wyzwaniu pracowniczym to nie tylko kondycja.

Dla Anny Zwitek, Category Owner w Allegro, zdobywczyni I miejsca, udział w wyzwaniu pracowniczym to nie tylko kondycja.

Co uczestnikom dawało największą siłę w rywalizacji? – Wiele rzeczy. Siłę dawała mi obecność innych rowerzystów, którzy swoją determinacją motywowali również mnie. Ważne dla mnie było również to, że codzienne przejeżdżałam obok ogrodu botanicznego, dzięki czemu mogłam obserwować zmiany zachodzące w roślinności budzącej się do życia. No i najważniejsze – możliwość szybkiego, sprawnego i komfortowego dotarcia do pracy, dzięki czemu unikałam zapchanych, ciasnych i dusznych środków komunikacji miejskiej – wymienia Kinga. Dla Anny Zwitek nie lada motywacją był zakup nowego roweru: – 15 maja, po wielu latach, kupiłam porządny rower. Dojazd do pracy rowerem zabiera mi tyle samo czasu, co komunikacją, a widoki są dużo lepsze, dzięki czemu mogłam realizować dodatkowo swoją pasję, którą jest fotografia. Taka przejażdżka do pracy daje megaenergię na cały dzień, nie potrzebuję pić kawy na dzień dobry, endorfiny w żyłach zupełnie wystarczają, by pozytywnie zacząć dzień.

Jazda na rowerze ma też mniej kolorowe strony, bowiem nie obyło się bez kryzysu, który dopadł każdego z uczestników wyzwania. Jak wspomina Kinga, jej najtrudniejszy moment był wtedy, gdy w drodze do pracy rozpętała się burza z wielką ulewą, którą musiała przeczekać, chroniąc się pod wiaduktem. – Akurat w tym dniu potrzebowałam być bardzo wcześnie w pracy, więc wyjechałam z domu po 6. Niestety, przez pogodę dotarłam do biura dopiero na 9 – wspomina. Pogoda to też element, który sprawiał najwięcej trudności Tomkowi, Expert Business Application Administrator, który na podium stanął w ubiegłym roku: – Najwięcej trudności sprawia pogoda, która płatała figle i solidnie utrudniała realizację wyznaczonego celu. W tym roku głównym problemem były upały i silne wiatry. Najbardziej utkwiła mi w pamięci burza, po której musiałem kręcić 3 godziny w butach pełnych wody – mówi. Natomiast Ania oprócz pogody wskazywała na innych uczestników ruchu: – W szczycie sezonu na ścieżkach rowerowych pojawia się wiele niekoniecznie umiejących jeździć na rowerze „niedzielnych” rowerzystów oraz tych, którzy na ścieżkach nie powinni się znaleźć: rolkarzy, deskorolkarzy, małych dzieci na rowerkach biegowych i ludzi na elektrycznych hulajnogach. Wtedy boję się zarówno o ich, jak i o swoje zdrowie.

– <em>Ważne dla mnie było to, że codzienne przejeżdżałam obok ogrodu botanicznego, dzięki czemu mogłam obserwować zmiany zachodzące w roślinności budzącej się do życia&nbsp;</em>– wymienia pozytywne strony wyzwania pracowniczego Kinga.

Ważne dla mnie było to, że codzienne przejeżdżałam obok ogrodu botanicznego, dzięki czemu mogłam obserwować zmiany zachodzące w roślinności budzącej się do życia – wymienia pozytywne strony wyzwania pracowniczego Kinga.

Trudności nie przysłoniły Tomkowi korzyści płynących z udziału w wyzwaniu. On również m.in. wskazuje na lepszą kondycję: – Poza bardzo dobrą kondycją jazda na rowerze daje też dużą odporność, co jest chyba największym benefitem, bo chorowanie kończy się u mnie katarem. Kolejnym plusem są nowi znajomi – dzięki wspólnej pasji można poznać naprawdę dużo ciekawych ludzi. Jeżdżąc w grupie, jest dużo czasu na rozmowy.

Co dla Tomka jest największa motywacją? – Wspólnie ze znajomymi dwa lata temu utworzyliśmy amatorską „drużynę” kolarską 8ATM i to właśnie stąd płynie motywacja i wsparcie do przekraczania kolejnych barier. Dodatkowo jakiś czas temu postawiłem sobie za cel wystartowanie w Bałtyk-Bieszczady Tour i systematycznie zwiększam liczbę kilometrów, by być gotowym do tego wyzwania. Jak na razie jeszcze daleko – wyjaśnia.

Czytając o zaangażowaniu pracowników w wyzwanie, wiele osób na pewno zastanawia się, jak to wpływa na obowiązki uczestników w pracy. Tomek natychmiast rozwiewa wątpliwości: – Duża część kilometrów to treningi wplecione w dojazdy do i z pracy, więc można to idealnie połączyć. Gorzej w domu. Nie mam warsztatu, bo mieszkam w bloku, a rowery trzeba myć i serwisować. Muszę więc często rozwijać i zwijać swój „mobilny” warsztat, co pożera sporo czasu i generuje niezły bałagan. Ale jak to mówią, dla chcącego nic trudnego.

Niezależnie od tego, w jakich warunkach jeżdżą i na jakim sprzęcie, dla wszystkich uczestników wyzwania pracowniczego jazda na rowerze to pasja. Na pytanie, czym jest dla ciebie jazda na rowerze, Tomek odpowiada: – Pasją, przyjemnym spędzeniem czasu i sposobem na zrównoważenie siedzącego trybu pracy. Dla Kingi natomiast: – Jazda na rowerze jest dla mnie ogromną przyjemnością oraz w pewien sposób wyzwaniem. Jest również świetną formą spędzenia wolnego czasu, zarówno z najbliższą mi osobą, jak i  z innymi domownikami, czyli z naszymi psami, które nieraz dzielnie towarzyszyły nam w przejażdżkach rowerowych. A dla Ani: – Wolnością! Mnie nie obchodzi to, że pozostawiony bagaż w metrze zatrzymał ruch w mieście, że autobusy utknęły w korkach, a tramwaje zatrzymała powalona na tory gałąź. Niestraszne mi strajki taksówkarzy, przemarsze polityczne i piątkowe wyjazdy poza miasto. Ja mogę dotrzeć do domu lub do pracy mimo wszystko i licząc się tylko i wyłącznie z siłą we własnych nogach.

Inni też zarażają się pasją do jazdy na rowerze

Tę pasję do aktywowania pracowników i jazdy na rowerze podzielają też inni. – Przez lata trwania kampanii „Kręć Kilometry” i wyzwania pracowniczego udało się zaangażować inne firmy, które rzuciły wyzwanie swoim pracownikom w kręceniu kilometrów: Danone, Kompanię Piwowarską i Bank BPH. Firma Danone dodatkowo postanowiła nagrodzić swoich pracowników stojakami rowerowymi przy swoich zakładach – opowiada Krzysztof Śpiewek.

Zaangażowanie innych firm w jazdę na rowerze, wykręcanie kilometrów i w zdrową rywalizację pracowniczą to nasz cel na najbliższą przyszłość. Widzimy, że wiele firm jest zainteresowanych taką formą aktywizacji. Wiemy także, że firmy byłyby zainteresowane rywalizacją pomiędzy sobą. Być może to jeden z pomysłów na rozwój kampanii „Kręć Kilometry” – mówi na koniec o planach Fundacji Krzysztof Śpiewek.

Rowery na Allegro w liczbach

Czy wiesz, że na Allegro najlepiej sprzedają się rowery miejskie? To aż 37% sprzedaży w kategorii Rowery. Na drugim miejscu są rowery MTB, czyli górskie z 20% udziałem w sprzedaży. Dalej te dziecięce – 13%, następnie kupowane są rowery crossowe i elektryczne.

Z roku na rok sprzedaż rowerów wzrasta i jest odzwierciedleniem trendu, że coraz częściej zamieniamy cztery kółka lub komunikację miejską na te dwa, dbając tym samym o kondycję i zdrowie.

Z roku na rok sprzedaż rowerów wzrasta i jest odzwierciedleniem trendu, że coraz częściej zamieniamy cztery kółka lub komunikację miejską na te dwa, dbając tym samym o kondycję i zdrowie.

Z roku na rok sprzedaż rowerów wzrasta i jest odzwierciedleniem trendu, że coraz częściej zamieniamy cztery kółka lub komunikację miejską na te dwa, dbając tym samym o kondycję i zdrowie. Widać to też po danych, które docierają do nas z aplikacji Kręć Kilometry, tworząc rowerową mapę Polski. Wyzwanie może podjąć każdy, bowiem kampania „Kręć Kilometry” przede wszystkim skierowana do was! A ty? Czy masz już aplikację KK na swoim smartfonie?

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl
Trwa największa w Polsce rowerowa rywalizacja miast
Małe miasto i duża metropolia - każdy ma szansę w walce o tytuł najbardziej rowerowego miejsca w Polsce. W kampanii społecznej „Kręć kilometry po technologię” bierze udział kilkanaście tysięcy uczestników, ponad 600 miast i kilkadziesiąt lokalnych grup rowerowych, które w miesiąc wykręciły już rekordowe półtora miliona kilometrów! Nagrodami dla zwycięskich miast będą wyjątkowe wydarzenia technologiczne - Allegro Tech Days.
Rowerzyści to też kierowcy
Dwie trzecie rowerzystów to kierowcy samochodów! Tak wynika z największego w Polsce badania opinii rowerzystów. W ramach kampanii społecznej „Kręć Kilometry” Fundacji Allegro All For Planet swoje opinie wyraziło już ponad 20 tysięcy użytkowników dwóch kółek. Obchodzony 22 września Europejski Dzień Bez Samochodu to okazja, by zwrócić uwagę na to, jak wiele łączy rowerzystów i kierowców. 
Po raz kolejny Allegro zmienia rynek e-commerce w Polsce
Dziś wystartowała nowa usługa o nazwie Allegro Smart! Płacąc 49 złotych na rok, będzie można skorzystać nawet z 365 darmowych dostaw. Dzięki sieci ponad 15 tysięcy paczkomatów i punktów odbioru usługa Allegro Smart! dostępna jest dla klientów w całym kraju. Allegro Smart! to kolejny pionierski krok w historii Allegro, który zmienia reguły gry w polskim handlu elektronicznym.
Kup książkę i pomóż wygrać z rakiem!
Pan Zenon Fabiś od dwóch lat choruje na nowotwór. Od kilku miesięcy na rynku Jeżyckim wyprzedaje kolekcję swoich książek, by mieć za co opłacić leczenie. Allegro razem z „Głosem Wielkopolskim” postanowiło mu pomóc, organizując licytacje jego zbiorów. Każdy może dołączyć do akcji przez platformę charytatywni.allegro.pl. Na stronie ksiazkipanazenona.pl możliwe jest również zakupienie wirtualnych cegiełek lub zrobienie bezpośredniej wpłaty na konto akcji.