Uber chce pozyskać od inwestorów kolejny miliard dolarów. Informacja wywołała spekulacje, że wycena spółki wzrośnie do poziomu 60, a nawet 70 mld dolarów, o czym doniósł dziennik The New York Times. Decyzja akcjonariuszy jest o tyle zaskakująca, że Uber kapitał podnosił trzy miesiące temu. Jednak tempo, w jakim rozwija się Uber (jeździ już w 300 miastach w 63 krajach), wymaga jeszcze większych inwestycji, a inwestorzy mu ufają, o czym świadczy najlepiej fakt, że w jego akcje zainwestowali już 8 mld dolarów. Firma imponuje im nie tylko tempem dotychczasowego rozwoju, ale również kusi przyszłymi zyskami w dziedzinach mających związek z jej core bussinesem. Chodzi o usługi świadczone w ramach UberPOOL (usługi quasi-taksówkarskie), UberEATS (dostawa posiłków) czy UberRUSH (usługi kurierskie, dowóz zakupów). Inwestorom podoba się też strategia międzynarodowej ekspansji – aż jedną trzecią przewozów Uber realizuje w Chinach.

Południowoafrykańki Naspers zostanie większościowym udziałowcem rosyjskiej spółki Avito. Za kontrolny pakiet jednego z największych na świecie serwisów ogłoszeniowych zapłaci 1,2 mld dol. Avito specjalizuje się w ogłoszeniach drobnych, a najwięcej z nich dotyczy obrotu nieruchomościami i handlu używanymi autami. Funkcjonuje podobnie jak amerykański Craiglist, przypomina też nasz olx.pl Naspers, które jest technologiczną, a zarazem medialną firmą (w RPA jest wydawcą gazet i właścicielem płatnej telewizji), coraz śmielej inwestuje w e-commerce na rynkach wschodzących. Jest właścicielem lub akcjonariuszem takich spółek jak Tencent Holdings Ltd. z Hongkongu (inwestor w jd.com - największym e-sklepie w Chinach) czy Mail.Ru Group Ltd. (największy rosyjski serwis darmowej poczty e-mail). Od 2008 roku Naspers jest właścicielem Allegro. Tegoroczne wpływy firmy z e-commerce wynoszą 2,3 mld dol. i stanowią już 36 proc. jego wszystkich przychodów. To o 54 proc. więcej niż przed rokiem.

W ciągu 2 lat Wall-Mart zainwestuje 2 mld dolarów w rozwój e-commerce. Jeśli ktoś twierdzi, że zakupy spożywcze przez Internet nie mają przyszłości, to powinien przyjrzeć się poczynaniom największego amerykańskiego detalisty. Obecnie Wall-Mart dostarcza zakupy spożywcze do domów Amerykanów w 13 miastach, a do końca roku będzie to robić w 7 kolejnych. W przyszłym roku na rozwiązania e-commerce firma przeznaczy 700 mln dol., a w 2017 kolejne 1,1 mld. W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży on-line wyniosły 12,3 mld dol., tj. o ponad 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Przeciętny klient Wall-Mart zostawia w jego kasie rocznie 1400 dol., ten, który robi zakupy na walmart.com, wydaje tylko 200 dol. Natomiast konsument, który korzysta z obydwu tych kanałów, aż 2500 dol. To dowód na to, że model click & colect jest bardzo dochodowy. 

Twitter w trzecim kwartale zyskał jedynie 4 mln nowych użytkowników. Stanowi to wzrost o 1,3 proc. w stosunku do kwartału poprzedniego. 256 mln użytkowników miesięcznie, czyli 80 proc. wszystkich, korzysta z tego serwisu społecznościowego za pomocą urządzeń mobilnych. To waśnie reklama mobilna jest głównym źródłem przychodów Twittera, na której w trzecim kwartale zarobił 441 mln dol., aż o 57 proc. więcej niż przed rokiem - stanowi to 86 proc, dochodów z reklam ogółem. Mimo to Twitter wciąż jest pod kreską – miał prawie 431 mln zł straty. By ją zmniejszyć, firma w tym miesiącu zwolniła 8 proc. załogi. By przyciągnąć nowych użytkowników, Twitter stara się, by jego platforma była łatwiejsza w użyciu, nie zapominając o potrzebach i oczekiwaniach reklamodawców. Od niedawna firmy, które zamieszczają na „ćwiekaczu” reklamę w formie wideo, płacą tylko za te odtworzone przez minimum 3 sekundy.

Paweł Wrabec

magazyn@allegro.pl
Wystartowała Szkoła Pionierów PFR
3 września to początek roku szkolnego, również dla Szkoły Pionierów Polskiego Funduszu Rozwoju – edukacyjnego programu dla młodych przedsiębiorców, którego Allegro jest partnerem strategicznym. „Pierwszy dzwonek” zabrzmiał w siedzibie Allegro. Teraz przed uczestnikami miesiąc intensywnych zajęć, w tym wyjazd na uniwersytet w Cambridge.
Po raz kolejny Allegro zmienia rynek e-commerce w Polsce
Dziś wystartowała nowa usługa o nazwie Allegro Smart! Płacąc 49 złotych na rok, będzie można skorzystać nawet z 365 darmowych dostaw. Dzięki sieci ponad 15 tysięcy paczkomatów i punktów odbioru usługa Allegro Smart! dostępna jest dla klientów w całym kraju. Allegro Smart! to kolejny pionierski krok w historii Allegro, który zmienia reguły gry w polskim handlu elektronicznym.
Strefa Allegro – tegoroczny przebój Pol'and'Rock Festival
24. Pol’and’Rock był naprawdę wyjątkowy. Nie tylko dlatego, że był to debiut nowej nazwy wydarzenia, ale także ze względu na atmosferę, gości i artystów. Strefa Allegro także debiutowała w nowej odsłonie. Dlatego tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem „Dotknij Technologii”.
Kup książkę i pomóż wygrać z rakiem!
Pan Zenon Fabiś od dwóch lat choruje na nowotwór. Od kilku miesięcy na rynku Jeżyckim wyprzedaje kolekcję swoich książek, by mieć za co opłacić leczenie. Allegro razem z „Głosem Wielkopolskim” postanowiło mu pomóc, organizując licytacje jego zbiorów. Każdy może dołączyć do akcji przez platformę charytatywni.allegro.pl. Na stronie ksiazkipanazenona.pl możliwe jest również zakupienie wirtualnych cegiełek lub zrobienie bezpośredniej wpłaty na konto akcji.