Jej akcja rozgrywa się około trzydziestu lat po wydarzeniach, które znamy z „Powrotu Jedi”. Zobaczymy w niej nowych głównych bohaterów, o których na razie niewiele można powiedzieć – kobietę i byłego żołnierza dawnego Imperium, który być może jest też rycerzem Jedi.

W filmie zobaczymy również dobrze znane fanom twarze – Carrie Fisher (Księżniczka Leia), Harrisona Forda (Han Solo) i Marka Hamilla (Luke Skywalker). Wystąpią także nowi aktorzy m.in. John Bodega, Adam Driver, Oscar Isaac, Lupita Nyong’o czy Peter Mayhew.


Saga określana jest przez krytyków filmowych jako swoisty fenomen, a kolejne jej epizody wzbudzają zainteresowanie ludzi na całym świecie. Dwa miesiące przed premierą w sieci pojawił się oficjalny trailer. W ciągu kilkudziesięciu godzin na serwisie YouTube obejrzało go ponad dwadzieścia cztery miliony ludzi na całym świecie. Polski zwiastun obejrzało już siedemdziesiąt cztery tysiące osób. Wśród miłośników sagi wywołał wiele emocji.


– Wygląda ciekawie. Zauważyłem, że twórcy wrócili do scenografii z epizodów IV-VI. Jest też mniej efektów specjalnych. Wyraźny motyw przewodni to tytułowe przebudzenie mocy – a więc powrót rycerzy Jedi, czyli w domyśle potomstwa Luka Skywalkera i kogoś drugiego, bo przecież pojawił się też jakiś czarnoskóry mężczyzna - stwierdza w rozmowie z _magazyn.allegro toruński fan „Gwiezdnych wojen” Bartłomiej Błażejowski.

– Sagę zacząłem oglądać w 1999 roku, kiedy to ukazało się „Mroczne widmo”. Na początku te trzy najnowsze części wydawały mi się lepsze od klasyków. Z biegiem czasu uświadomiłem sobie, że wolę jednak te pierwsze, a więc epizody IV-VI. Dlatego cieszę się, że w zwiastunie siódmej części znów pojawi się Han Solo (w tej roli genialny Harrison Ford), księżniczka Leia (Carrie Fisher) i Luke Skywalker (Mark Hamill). Nie wiem tylko, na jak długo zagoszczą na ekranie. Nie rozumiem natomiast, dlaczego czarnoskóry mężczyzna ma być żołnierzem Imperium. Przecież tam były tylko klony – mam nadzieję, że twórcy to jakoś wyjaśnią. Ponadto w zwiastunie pokazana jest maska Dartha Vadera, która przecież została zniszczona w poprzedniej części „Powrót Jedi”. Mimo kilku słabszych momentów i tak nie mogę doczekać się premiery – podkreśla w rozmowie z _magazyn.allegro miłośnik serii Łukasz Pazuła z Warszawy.

Reżyserem jest J.J. Abrams, a George Lucas, twórca „Gwiezdnych Wojen”, został kreatywnym konsultantem. Kompozytor John Williams tradycyjnie skomponował ścieżkę dźwiękową zarówno do filmu, jak i gry komputerowej. Niestety, tym razem soundtrack nie będzie dostępny przed premierą. Pozostaje więc posłuchać płyt z muzyką z poprzednich epizodów.

W Stanach zaprezentowano nowe figurki promujące „Przebudzenie mocy”. Jedną z nich jest postać żołnierza z jednostki Guavian Enforcer. Na razie nie wiadomo, kiedy będzie dostępna w naszym kraju. Jednakże, już teraz na Allegro fani sagi mogą nabyć wiele, wiele różnych gadżetów z logo "Gwiezdnych Wojen", w tym m.in. figurki, miecze świetlne, klocki, koszulki, breloki, kubki, zeszyty, magnesy czy torby. Dostępne są też gry i pakiety filmów tej niezwykłej serii. 

Jak podkreślają jej miłośnicy, najlepiej oglądać je zgodnie z chronologią wydarzeń, a więc: część I – Mroczne widmo (1999 rok); cz. II – Atak klonów (2002 r.), cz. III – Zemsta Sithów (2005 r.); cz. IV – Nowa nadzieja (1977 r.); cz. V – Imperium kontratakuje (1980 r.) i część VI – Powrót Jedi (1983 r.). W kolejnych epizodach tej kosmicznej sagi wszech czasów obserwujemy życie i przygody rodziny Skywalkerów.

Zwiastun najnowszej części kończy się słowami „Moc. Ona cię wzywa. Otwórz się na nią". A więc niech moc będzie z nami, bo już 18 grudnia usłyszymy: „Dawno, dawno temu, w odległej galaktyce...”.  Do zobaczenia w kinie.
Fot. Stefano Buttafoco/Shutterstock.com

Anna Krzesińska

magazyn@allegro.pl
Licytuj kreacje polskich projektantów i wesprzyj Fundację Dajemy Dzieciom Siłę
Moda może iść w parze z dobroczynnością - udowadniają to akcje takie jak ta, organizowana przez Plejadę. W trakcie gali Pożegnanie Lata z Plejadą/Białe noce Monaco we wnętrzach Zamku Królewskiego w Warszawie zaprezentowano pięć wieczorowych kreacji przygotowanych przez najważniejszych polskich projektantów: Joannę Przetakiewicz (La Mania), Tomasza Olejniczaka (Tomaotomo), duet Paprocki & Brzozowski, Dawida Wolińskiego oraz Natashę Pavluchenko. Każdą suknie można wylicytować na platformie charytatywni.allegro.pl. Całkowity dochód z akcji zasili konto Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Czy młodych Polaków trzeba uczyć zakupów w Internecie?
Kilka kliknięć, płatność online i oczekiwanie na wybrany produkt. Do tych prostych działań ograniczają się obecnie zakupy przez Internet. Czy jednak dla każdego użytkownika Internetu zadanie to jest tak samo proste? Według Izby Gospodarki Elektronicznej niekoniecznie. Z tego względu we współpracy z Allegro wydała mikroporadnik „Kupuję w sieci”, który jest elementem cyklicznej akcji edukacyjnej o takiej samej nazwie. W 2017 roku w jej ramach zorganizowano „Cyfrowy Tydzień w Rybniku”, gdzie w dniach 18–22.09.2017 r. odbywają się prelekcje oraz warsztaty na temat e-commerce m.in. dla młodzieży.
Coś się kończy, coś zaczyna, czyli finał programu stażowego Summer e-Xperience 2017
Kolejna edycja programu stażowego, organizowanego przez Allegro, właśnie przeszła do historii. Przez dwa miesiące 38 osób, pod okiem mentorów, zdobywało doświadczenie w różnych obszarach: od technologii, poprzez finanse, operacje aż po marketing. Nie można uczestniczyć w lepszych zajęciach z e-commerce w Polsce!
Ty też możesz pomóc budować Świetlikowo
Allegro po raz kolejny udowadnia, że technologia może pomóc w rozwiązywaniu ludzkich problemów. Tym razem naszym wspólnym celem jest zbudowanie Świetlikowa, czyli bezpłatnego Centrum Opieki Dziennej dla nieuleczalnie chorych dzieci Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci w Tychach. Każdy może dołożyć swoją cegiełkę do budowy, biorąc udział w akcji na charytatywni.allegro.pl.