Jej akcja rozgrywa się około trzydziestu lat po wydarzeniach, które znamy z „Powrotu Jedi”. Zobaczymy w niej nowych głównych bohaterów, o których na razie niewiele można powiedzieć – kobietę i byłego żołnierza dawnego Imperium, który być może jest też rycerzem Jedi.

W filmie zobaczymy również dobrze znane fanom twarze – Carrie Fisher (Księżniczka Leia), Harrisona Forda (Han Solo) i Marka Hamilla (Luke Skywalker). Wystąpią także nowi aktorzy m.in. John Bodega, Adam Driver, Oscar Isaac, Lupita Nyong’o czy Peter Mayhew.


Saga określana jest przez krytyków filmowych jako swoisty fenomen, a kolejne jej epizody wzbudzają zainteresowanie ludzi na całym świecie. Dwa miesiące przed premierą w sieci pojawił się oficjalny trailer. W ciągu kilkudziesięciu godzin na serwisie YouTube obejrzało go ponad dwadzieścia cztery miliony ludzi na całym świecie. Polski zwiastun obejrzało już siedemdziesiąt cztery tysiące osób. Wśród miłośników sagi wywołał wiele emocji.


– Wygląda ciekawie. Zauważyłem, że twórcy wrócili do scenografii z epizodów IV-VI. Jest też mniej efektów specjalnych. Wyraźny motyw przewodni to tytułowe przebudzenie mocy – a więc powrót rycerzy Jedi, czyli w domyśle potomstwa Luka Skywalkera i kogoś drugiego, bo przecież pojawił się też jakiś czarnoskóry mężczyzna - stwierdza w rozmowie z _magazyn.allegro toruński fan „Gwiezdnych wojen” Bartłomiej Błażejowski.

– Sagę zacząłem oglądać w 1999 roku, kiedy to ukazało się „Mroczne widmo”. Na początku te trzy najnowsze części wydawały mi się lepsze od klasyków. Z biegiem czasu uświadomiłem sobie, że wolę jednak te pierwsze, a więc epizody IV-VI. Dlatego cieszę się, że w zwiastunie siódmej części znów pojawi się Han Solo (w tej roli genialny Harrison Ford), księżniczka Leia (Carrie Fisher) i Luke Skywalker (Mark Hamill). Nie wiem tylko, na jak długo zagoszczą na ekranie. Nie rozumiem natomiast, dlaczego czarnoskóry mężczyzna ma być żołnierzem Imperium. Przecież tam były tylko klony – mam nadzieję, że twórcy to jakoś wyjaśnią. Ponadto w zwiastunie pokazana jest maska Dartha Vadera, która przecież została zniszczona w poprzedniej części „Powrót Jedi”. Mimo kilku słabszych momentów i tak nie mogę doczekać się premiery – podkreśla w rozmowie z _magazyn.allegro miłośnik serii Łukasz Pazuła z Warszawy.

Reżyserem jest J.J. Abrams, a George Lucas, twórca „Gwiezdnych Wojen”, został kreatywnym konsultantem. Kompozytor John Williams tradycyjnie skomponował ścieżkę dźwiękową zarówno do filmu, jak i gry komputerowej. Niestety, tym razem soundtrack nie będzie dostępny przed premierą. Pozostaje więc posłuchać płyt z muzyką z poprzednich epizodów.

W Stanach zaprezentowano nowe figurki promujące „Przebudzenie mocy”. Jedną z nich jest postać żołnierza z jednostki Guavian Enforcer. Na razie nie wiadomo, kiedy będzie dostępna w naszym kraju. Jednakże, już teraz na Allegro fani sagi mogą nabyć wiele, wiele różnych gadżetów z logo "Gwiezdnych Wojen", w tym m.in. figurki, miecze świetlne, klocki, koszulki, breloki, kubki, zeszyty, magnesy czy torby. Dostępne są też gry i pakiety filmów tej niezwykłej serii. 

Jak podkreślają jej miłośnicy, najlepiej oglądać je zgodnie z chronologią wydarzeń, a więc: część I – Mroczne widmo (1999 rok); cz. II – Atak klonów (2002 r.), cz. III – Zemsta Sithów (2005 r.); cz. IV – Nowa nadzieja (1977 r.); cz. V – Imperium kontratakuje (1980 r.) i część VI – Powrót Jedi (1983 r.). W kolejnych epizodach tej kosmicznej sagi wszech czasów obserwujemy życie i przygody rodziny Skywalkerów.

Zwiastun najnowszej części kończy się słowami „Moc. Ona cię wzywa. Otwórz się na nią". A więc niech moc będzie z nami, bo już 18 grudnia usłyszymy: „Dawno, dawno temu, w odległej galaktyce...”.  Do zobaczenia w kinie.
Fot. Stefano Buttafoco/Shutterstock.com

Anna Krzesińska

magazyn@allegro.pl
Moc innowacji, czyli nasz Impact w Krakowie
Jakie są wymagania współczesnych klientów? Czy czeka nas rewolucja w e-handlu? Jak lokalne firmy mogą stanąć w szranki z globalnymi konkurentami? To tylko niektóre tematy, które eksperci Allegro poruszali w trakcie konferencji Impact CEE – jednego z najciekawszych i inspirujących wydarzeń w Polsce. Allegro było w tym roku partnerem strategicznym spotkania.
Święto technologii 16 czerwca na Stadionie Narodowym
Bezpłatne warsztaty z programowania dla dzieci, tor testowy najnowszych gadżetów technologicznych i spotkania z ekspertami w tej dziedzinie. To Allegro Tech Days, czyli element kampanii społecznej Kręć Kilometry po technologię, jaką organizuje Fundacja Allegro All For Planet. Wielkie bezpłatne wydarzenie na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się w sobotę 16 czerwca.
I Ty możesz zostać Pionierem biznesu
Masz od 20 do 35 lat? Masz pomysł na biznes, ale jeszcze go nie realizujesz? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Wraz z Polskim Funduszem Rozwoju zapraszamy do Szkoły Pionierów PFR na intensywne szkolenie zakończone wyjazdem do University of Cambridge.
Polacy polubili punkty odbioru przesyłek
Zaobserwowaliśmy silny wzrost popularności punktów odbioru przesyłek na Allegro. Klienci coraz chętniej zamawiają przesyłki do punktów odbioru, a Allegro we współpracy z wiodącymi operatorami logistycznymi zapewnia najlepsze warunki przesyłek. W tym roku powstanie sieć licząca 20 000 lokalizacji