Allegro dla wielu sprzedających – zarówno firm, jak i osób prywatnych – jest pierwszym krokiem w biznesie e-commerce, impulsem do założenia własnej firmy bądź przeniesieniem działalności z tradycyjnego sklepu do internetu. Sami przedsiębiorcy w kontaktach z obsługą serwisu przeważnie wskazują niską barierę wejścia i duży potencjał kupujących. Dzięki temu ponad sto tysięcy przedsiębiorców już rozpoczęło biznes w Allegro, znacząco współtworząc segment e-commerce w Polsce. Nowy serwis biznes.allegro.pl ma zachęcać przedsiębiorców do sprzedaży poprzez kanał Allegro.

- Pytaliśmy naszych sprzedających, jakich informacji brakowało im w momencie rozważania decyzji o wejściu w Allegro. Spisaliśmy ich potrzeby i na tej bazie zbudowaliśmy biznes.allegro.pl – mówi Michał Markowski, B2B development manager w Allegro. – Chcemy informować i zachęcać niezdecydowanych przedsiębiorców, którzy szukają konkretnych informacji o tym, jak zacząć i co oferuje im Allegro na start – dodaje.

W jednym miejscu przedsiębiorca rozważający start w e-commerce znajdzie potrzebne mu informacje. Dowie się m.in. o przewagach Allegro, np. darmowych usługach PayU czy blisko 14 milionach klientów miesięcznie odwiedzających serwis. Pozna szczegółowe opisy narzędzi wspierających sprzedaż oraz opcji reklamowych serwisu. Udostępniony został również kalkulator kosztów informujący, ile kosztuje sprzedawcę korzystanie z Allegro. Obecnie każda nowa firma może liczyć na pakiet 500 darmowych wystawień i 10 darmowych wyróżnień na start.

Szczegółowo opisany proces rejestracji konta Firma, informacje prawne i porady – to dodatkowe wsparcie dla zaczynających biznes. Serwis biznes.allegro.pl jest dwujęzyczny oraz zawiera porady prawne i podatkowe dotyczące handlu z zagranicą, ponieważ coraz więcej przedsiębiorców spoza Polski interesuje się naszym rynkiem. 

– Istotnie, coraz częściej rozmawiamy z zagranicznymi przedsiębiorcami o współpracy. Zależy nam, aby oprócz rodzimych przedsiębiorców i ich produktów na Allegro pojawiały się produkty, których jeszcze nie ma na polskim rynku – mówi Michał Markowski. – Zauważyliśmy, że wiele z tych firm nie wie, jak bardzo polski rynek może być atrakcyjny i jak szybko rośnie. Dopiero, gdy przedstawiamy im dane, pokazujemy tempo wzrostu ich segmentu na Allegro, zauważają olbrzymi potencjał polskiego e-commerce. Tempo wzrostu polskiego e-commerce jest obecnie wysokie i wynosi 22% wg PMR 2014, co doceniają sprzedawcy z zagranicy - dodaje Michał Markowski.

Serwis biznes.allegro.pl jest bezpłatny i dostępny dla wszystkich użytkowników Internetu.

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl