Gdy na dworze robi się zimno, a przed zakładami wulkanizacyjnymi tworzą się kolejki, wyraźnie ożywia się handel oponami zimowymi na Allegro: o ile na wrzesień 2014 r. przypadało niespełna 9 proc. ich rocznego obrotu, w październiku sprzedaje się ich jedną trzecią. Popyt rośnie aż do końca listopada (37 proc.) i w grudniu szybko zaczyna słabnąć i niemal zamiera w lutym (1,8 proc.).

- W ciągu ostatnich 12 miesięcy na Allegro sprzedano łącznie 1,3 mln opon. To aż 28 proc. więcej niż w poprzednich 12 miesiącach. Niemal 90 proc. sprzedaży to opony nowe. Polacy zdecydowanie przywiązani są do zmiany opon w zależności od sezonu. Tylko 2,8 proc. rocznej sprzedaży na Allegro to opony całoroczne - informuje Robert Krotoski, menedżer kategorii Motoryzacja w Allegro

Nie kupuj na ostatnią chwilę

Styczeń to bez wątpienia najlepszy moment, by „upolować” mocno przeceniony zestaw zimowego ogumienia. Wprawdzie opona może leżeć w magazynie do kolejnego sezonu, ale przedsiębiorcy wolą podobnych sytuacji unikać, gdyż takie zamrażanie kapitału im się nie opłaca. Lepiej zapasy wyprzedać taniej, a odzyskane pieniądze zainwestować w asortyment letni (tu szczyt sezonu przypada na marzec).

- Dlatego z zakupem nie należy też zbyt długo zwlekać. Sprzedawcy coraz celniej prognozują popyt. Z każdym dniem wybór staje się mniejszy, więc w lutym może się okazać, że wprawdzie promocyjne zestawy opon zimowych są, ale nie w takim rozmiarze, jaki właściciel auta potrzebuje – radzi łowcom okazji Robert Krotoski. Jego zdaniem najlepiej opony zimowe kupować we wrześniu lub w październiku. Wtedy można okazyjnie kupić ubiegłoroczne modele opon, ale również te najnowsze, gdyż sprzedawcy są skłonni obniżyć ceny po to, by w ich sklepach sezon zaczął się o kilka tygodni wcześniej i trwał przez to dłużej. 

Takiej postawie sprzyja Allegro, które już drugi rok z kolei prowadzi akcję (w radiu i Internecie) „Kupuj opony taniej przed sezonem”. W jej ramach Allegro prezentuje najlepsze oferty opon, w tym również ze Strefy Marek Allegro, które dostępne są w promocyjnych cenach (o 20-25 proc. taniej). - Zwracamy uwagę na szeroki wybór oferowanego ogumienia, niskie ceny i wysyłkę gratis. Dzięki tej akcji budujemy u konsumentów świadomość, iż warto zmienić opony wcześniej, by nie dać się zaskoczyć zimie, również dlatego, żeby nie czekać w kolejkach do ich wymiany – tłumaczy Krotoski.

Króluje Dębica

Według Roberta Krotoskiego na Allegro wciąż rośnie popyt na opony markowe, co świadczy o tym, że konsument wie, że na bezpieczeństwie (jakości ogumienia) nie należy oszczędzać. Jednak cena ma wciąż duże znacznie, o czym świadczy fakt, że silnym wabikiem na kierowców jest darmowa dostawa. Ale też dla wielu z nich – zwłaszcza gdy na opony czeka umówiony warsztat – liczy się czas dostawy.

Ze statystyk wynika, że na Allegro króluje Dębica, która stanowi blisko jedną piątą realizowanej w serwisie sprzedaży. To jedna z silniejszych polskich marek, której właścicielem jest amerykański Goodyear. Fakt, iż większość budżetowych marek takich jak właśnie Dębica pozostaje własnością największych renomowanych oponiarskich gigantów (np. Barum należy do Continental, a Kleber do Michelin) budzi do nich zaufanie. Klient więc wie, że nawet najtańsze opony markowe o takim rodowodzie mają atesty, gwarancję i są bezpieczne w eksploatacji. Czego nie można na powiedzieć o niemarkowych, tanich oponach sprowadzanych z Chin.

Co trzeci komplet sprzedawany na Allegro zalicza się do średniej półki (700-1000 zł), a reprezentują je BFGoodrich, Dmack, Firestone, Fulda, Hankook czy Kumho. Zestawy, których koszt przekracza 1000 zł, to już segment premium (Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein).

O tym, jak wybrać dobrą oponę zimową po przystępnej cenie, przeczytasz w poradniku.
Fot. flickr.com/Rezulteo pneu/

Paweł Wrabec

magazyn@allegro.pl
Czy młodych Polaków trzeba uczyć zakupów w Internecie?
Kilka kliknięć, płatność online i oczekiwanie na wybrany produkt. Do tych prostych działań ograniczają się obecnie zakupy przez Internet. Czy jednak dla każdego użytkownika Internetu zadanie to jest tak samo proste? Według Izby Gospodarki Elektronicznej niekoniecznie. Z tego względu we współpracy z Allegro wydała mikroporadnik „Kupuję w sieci”, który jest elementem cyklicznej akcji edukacyjnej o takiej samej nazwie. W 2017 roku w jej ramach zorganizowano „Cyfrowy Tydzień w Rybniku”, gdzie w dniach 18–22.09.2017 r. odbywają się prelekcje oraz warsztaty na temat e-commerce m.in. dla młodzieży.
Coś się kończy, coś zaczyna, czyli finał programu stażowego Summer e-Xperience 2017
Kolejna edycja programu stażowego, organizowanego przez Allegro, właśnie przeszła do historii. Przez dwa miesiące 38 osób, pod okiem mentorów, zdobywało doświadczenie w różnych obszarach: od technologii, poprzez finanse, operacje aż po marketing. Nie można uczestniczyć w lepszych zajęciach z e-commerce w Polsce!
Ty też możesz pomóc budować Świetlikowo
Allegro po raz kolejny udowadnia, że technologia może pomóc w rozwiązywaniu ludzkich problemów. Tym razem naszym wspólnym celem jest zbudowanie Świetlikowa, czyli bezpłatnego Centrum Opieki Dziennej dla nieuleczalnie chorych dzieci Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci w Tychach. Każdy może dołożyć swoją cegiełkę do budowy, biorąc udział w akcji na charytatywni.allegro.pl.
Jak kilkunastotysięczna gmina chce zostać rowerową stolicą Polski!
Prawie codziennie, a już na pewno w każdy weekend. Osobno lub w zorganizowanych grupach. Około tysiąca dwustu mieszkańców kilkunastotysięcznego wielkopolskiego Międzychodu wykręciło prawie 400 tys. kilometrów, przez co depczą po piętach samej Warszawie w rankingu akcji „Kręć Kilometry po technologię”. Wrzesień to ostatni moment na to, żeby wziąć udział w największej rowerowej rywalizacji w kraju, zawalczyć o event technologiczny dla swojego miasta i satysfakcję dla siebie.