- Nie lubię YouTube’a pełnego ego - powiedział, odbierając wyróżnienie Włodek Markowicz. - Cały czas się uczymy i brakuje nam nieco pokory - dodał.

W konkursie Grand Video Awards, którego organizatorem był miesięcznik „Press”, a głównym sponsorem marka Allegro, doceniono twórców internetowych zajmujących się wideo. Jak podkreślono, celem konkursu było nie tylko wyłowienie produkcji najchętniej oglądanych, ale przede wszystkim wybitnie zrealizowanych.

Do konkursu zgłoszono ponad 760 filmów, a w finałowe szranki stanęło 60 produkcji. Jury wybrało spośród nich te najlepsze, które otrzymały nagrody. Oprócz tego przyznano nagrodę publiczności.

Największymi zwycięzcami Grand Video Awards okazali się Włodek Markowicz oraz Grupa Filmowa Darwin. Markowicz zwyciężył w kategoriach „Vlog” i „Lifestyle” za filmy „Kropki” oraz „Gruzja bez Internetu”.


Produkcje Markowicza zostały przede wszystkim docenione za wysoką jakość produkcji filmowej. - Na YouTube jakość nie jest najważniejsza. Ja kładę wielki nacisk na jakość i wideo, i audio, i treści, bo to jest dla mnie bardzo ważne. Ale jeśli ktoś nie czuje tej potrzeby, to nie warto się zmuszać. Chciałbym, żeby ludzie wyrażali siebie w najlepszy sposób, w jaki potrafią - powiedział _magazynowi.Allegro Włodek Markowicz.

Grupa Filmowa Darwin, której twórcami są Jan Jurkowski i Marek Hucz, zdobyła natomiast nagrody w kategoriach „Rozrywka” i „Debiut roku”. Jury doceniło film z serii Wielkie Konflikty - „Hitler vs. Sąd Ostateczny”.

- Papierek naszego wykształcenia mówi, że jesteśmy aktorami. Postrzegamy się jako niezależni twórcy film... własnych marzeń! - wykrzyczeli chórem Jan Jurkowski i Marek Hucz.

W głosowaniu internautów zwyciężył Sylwester Wardęga. Nagrodę publiczności przyznano temu twórcy za film „Mutant Giant Spider Dog”. Materiał obecnie ma już ponad 150 mln wyświetleń na YouTube. Sylwester Wardęga w rozmowie z _magazynem.Allegro podkreślił, że nie udałoby mu się zdobyć tej nagrody bez społeczności, która w działalności youtubera jest kluczowa.

- Żyjemy w czasach, w których to twórcy amatorzy, ale robiący bardzo profesjonalne produkcje - wygrywają z produkcjami, za którymi stoi gigantyczne zaplecze i setki tysięcy złotych. Okazuje się, że najważniejszy jest pomysł kreatywny - skomentował wyniki gali Andrzej Garapich, prezes Polskich Badań Internetu. - Warto jest znaleźć złoty środek i połączyć ze sobą formaty internetowe i telewizyjne - dodał Jacek Gadzinowski, twórca internetowy i przedsiębiorca.

- Wideo jest przyszłością Internetu. To, co dzieje się w tej chwili, jest początkiem bardzo długiej i bardzo pięknej drogi - uważa Jacek Amsterdamski z Wirtualnej Polski.

W Grand Video Awards zostali docenieni twórcy zajmujący się różnymi gatunkami wideo. Ale czy można mówić o zbiorczej, homogenicznej grupie youtuberów czy vlogerów? - Nie wszyscy youtuberzy lubią być nazywani vlogerami. Wśród nich są przecież pranksterzy, ludzie zajmujący się rozrywką i vlogerzy. Chociaż nie ma co robić podziałów, tylko trzeba razem współdziałać, nawet ze starymi mediami, jak mówi Włodek Markowicz, bo możemy się od siebie nawzajem uczyć - powiedział w rozmowie z _magazynem.Allegro Michał Górecki, bloger i przedsiębiorca.

Jak zauważył nagrodzony Paweł Kmieć ("Sariel"), w jego przypadku pasja i ciężka praca doprowadziły do tego, że osiągnął sukces. - To, co robię na YouTube, traktuję jako drugi etat - dodał twórca inżynierskich konstrukcji z klocków Lego, o którym magazyn.Allegro informował już wcześniej, pokazując pasjonata i jego dzieła

YouTube w tej chwili jest nie tylko miejscem dla twórców, ale także dla marek. Jak podkreślił Aleksander Szulc z agencji K2, przepisem na dobry branded content jest umiejętne połączenie wizerunku marki z twórczością youtubera. Jednakże, jak zauważył Cyber Marian, marki dopiero uczą się, jak współpracować z twórcami internetowymi. - Myślę, że jeszcze dużo nauki przed nami - podkreślił.

Oto pełna lista nagrodzonych:

Wideorozmowa - Łukasz Jakóbiak za wywiad z Fritzem Kalkbrennerem


Vlog - Włodek Markowicz za „Kropki”


Publicystyka - Natalia Hatalska za „OnOff. Generacja Z”


Lifestyle - Włodek Markowicz za „Gruzja bez Internetu”


Wideo popularnonaukowe - Historia bez cenzury za „Jan. Rycerz, który został królem”


Hobby - Paweł Kmieć „Sariel” za „Technic Den - Lego Technic RC Ford Mustang Gymkhana”


Wideo poradnikowe - Red Lipstick Monster za „SZTUCZNA RANA - tutorial na Halloween”


Rozrywka - G.F. Darwin za „Wielkie Konflikty - odc. 13 „Hitler vs. Sąd Ostateczny”


Wideo korporacyjne - Jacek Gadzinowski za „WJAZD NA CHATĘ! LG - CYBER MARIAN IZAK RANDAL LISIE PIEKŁO ROJO”


Branded content - Black Rabbit za „Polish Heritage Night #PolskaNocNBA”


Debiut roku - G.F. Darwin


Nagroda publiczności - Sylwester Wardęga za „Mutant Giant Spider Dog”


Jak pracownicy Allegro podjęli wyzwanie w kampanii „Kręć Kilometry”
Pierwsze skojarzenie związane z Allegro? Najbardziej znana w Polsce platforma handlowa. Za tą marką stoi zespół blisko 1700 wykwalifikowanych pracowników, ekspertów w swoich dziedzinach, którzy, wykorzystując nowoczesne technologie, starają się ułatwiać życie milionom Polaków. Raz w roku Allegro stawia przed nimi dodatkowe wyzwanie – takie związane z aktywnością i zdrową rywalizacją. Zobacz, jak można zachęcić pracowników do wspólnej zabawy, gdzie nagrodą jest nie tylko sprzęt elektroniczny, ale coś więcej...
Wystartowała Szkoła Pionierów PFR
3 września to początek roku szkolnego, również dla Szkoły Pionierów Polskiego Funduszu Rozwoju – edukacyjnego programu dla młodych przedsiębiorców, którego Allegro jest partnerem strategicznym. „Pierwszy dzwonek” zabrzmiał w siedzibie Allegro. Teraz przed uczestnikami miesiąc intensywnych zajęć, w tym wyjazd na uniwersytet w Cambridge.
Po raz kolejny Allegro zmienia rynek e-commerce w Polsce
Dziś wystartowała nowa usługa o nazwie Allegro Smart! Płacąc 49 złotych na rok, będzie można skorzystać nawet z 365 darmowych dostaw. Dzięki sieci ponad 15 tysięcy paczkomatów i punktów odbioru usługa Allegro Smart! dostępna jest dla klientów w całym kraju. Allegro Smart! to kolejny pionierski krok w historii Allegro, który zmienia reguły gry w polskim handlu elektronicznym.
Strefa Allegro – tegoroczny przebój Pol'and'Rock Festival
24. Pol’and’Rock był naprawdę wyjątkowy. Nie tylko dlatego, że był to debiut nowej nazwy wydarzenia, ale także ze względu na atmosferę, gości i artystów. Strefa Allegro także debiutowała w nowej odsłonie. Dlatego tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem „Dotknij Technologii”.