- Nie lubię YouTube’a pełnego ego - powiedział, odbierając wyróżnienie Włodek Markowicz. - Cały czas się uczymy i brakuje nam nieco pokory - dodał.

W konkursie Grand Video Awards, którego organizatorem był miesięcznik „Press”, a głównym sponsorem marka Allegro, doceniono twórców internetowych zajmujących się wideo. Jak podkreślono, celem konkursu było nie tylko wyłowienie produkcji najchętniej oglądanych, ale przede wszystkim wybitnie zrealizowanych.

Do konkursu zgłoszono ponad 760 filmów, a w finałowe szranki stanęło 60 produkcji. Jury wybrało spośród nich te najlepsze, które otrzymały nagrody. Oprócz tego przyznano nagrodę publiczności.

Największymi zwycięzcami Grand Video Awards okazali się Włodek Markowicz oraz Grupa Filmowa Darwin. Markowicz zwyciężył w kategoriach „Vlog” i „Lifestyle” za filmy „Kropki” oraz „Gruzja bez Internetu”.


Produkcje Markowicza zostały przede wszystkim docenione za wysoką jakość produkcji filmowej. - Na YouTube jakość nie jest najważniejsza. Ja kładę wielki nacisk na jakość i wideo, i audio, i treści, bo to jest dla mnie bardzo ważne. Ale jeśli ktoś nie czuje tej potrzeby, to nie warto się zmuszać. Chciałbym, żeby ludzie wyrażali siebie w najlepszy sposób, w jaki potrafią - powiedział _magazynowi.Allegro Włodek Markowicz.

Grupa Filmowa Darwin, której twórcami są Jan Jurkowski i Marek Hucz, zdobyła natomiast nagrody w kategoriach „Rozrywka” i „Debiut roku”. Jury doceniło film z serii Wielkie Konflikty - „Hitler vs. Sąd Ostateczny”.

- Papierek naszego wykształcenia mówi, że jesteśmy aktorami. Postrzegamy się jako niezależni twórcy film... własnych marzeń! - wykrzyczeli chórem Jan Jurkowski i Marek Hucz.

W głosowaniu internautów zwyciężył Sylwester Wardęga. Nagrodę publiczności przyznano temu twórcy za film „Mutant Giant Spider Dog”. Materiał obecnie ma już ponad 150 mln wyświetleń na YouTube. Sylwester Wardęga w rozmowie z _magazynem.Allegro podkreślił, że nie udałoby mu się zdobyć tej nagrody bez społeczności, która w działalności youtubera jest kluczowa.

- Żyjemy w czasach, w których to twórcy amatorzy, ale robiący bardzo profesjonalne produkcje - wygrywają z produkcjami, za którymi stoi gigantyczne zaplecze i setki tysięcy złotych. Okazuje się, że najważniejszy jest pomysł kreatywny - skomentował wyniki gali Andrzej Garapich, prezes Polskich Badań Internetu. - Warto jest znaleźć złoty środek i połączyć ze sobą formaty internetowe i telewizyjne - dodał Jacek Gadzinowski, twórca internetowy i przedsiębiorca.

- Wideo jest przyszłością Internetu. To, co dzieje się w tej chwili, jest początkiem bardzo długiej i bardzo pięknej drogi - uważa Jacek Amsterdamski z Wirtualnej Polski.

W Grand Video Awards zostali docenieni twórcy zajmujący się różnymi gatunkami wideo. Ale czy można mówić o zbiorczej, homogenicznej grupie youtuberów czy vlogerów? - Nie wszyscy youtuberzy lubią być nazywani vlogerami. Wśród nich są przecież pranksterzy, ludzie zajmujący się rozrywką i vlogerzy. Chociaż nie ma co robić podziałów, tylko trzeba razem współdziałać, nawet ze starymi mediami, jak mówi Włodek Markowicz, bo możemy się od siebie nawzajem uczyć - powiedział w rozmowie z _magazynem.Allegro Michał Górecki, bloger i przedsiębiorca.

Jak zauważył nagrodzony Paweł Kmieć ("Sariel"), w jego przypadku pasja i ciężka praca doprowadziły do tego, że osiągnął sukces. - To, co robię na YouTube, traktuję jako drugi etat - dodał twórca inżynierskich konstrukcji z klocków Lego, o którym magazyn.Allegro informował już wcześniej, pokazując pasjonata i jego dzieła

YouTube w tej chwili jest nie tylko miejscem dla twórców, ale także dla marek. Jak podkreślił Aleksander Szulc z agencji K2, przepisem na dobry branded content jest umiejętne połączenie wizerunku marki z twórczością youtubera. Jednakże, jak zauważył Cyber Marian, marki dopiero uczą się, jak współpracować z twórcami internetowymi. - Myślę, że jeszcze dużo nauki przed nami - podkreślił.

Oto pełna lista nagrodzonych:

Wideorozmowa - Łukasz Jakóbiak za wywiad z Fritzem Kalkbrennerem


Vlog - Włodek Markowicz za „Kropki”


Publicystyka - Natalia Hatalska za „OnOff. Generacja Z”


Lifestyle - Włodek Markowicz za „Gruzja bez Internetu”


Wideo popularnonaukowe - Historia bez cenzury za „Jan. Rycerz, który został królem”


Hobby - Paweł Kmieć „Sariel” za „Technic Den - Lego Technic RC Ford Mustang Gymkhana”


Wideo poradnikowe - Red Lipstick Monster za „SZTUCZNA RANA - tutorial na Halloween”


Rozrywka - G.F. Darwin za „Wielkie Konflikty - odc. 13 „Hitler vs. Sąd Ostateczny”


Wideo korporacyjne - Jacek Gadzinowski za „WJAZD NA CHATĘ! LG - CYBER MARIAN IZAK RANDAL LISIE PIEKŁO ROJO”


Branded content - Black Rabbit za „Polish Heritage Night #PolskaNocNBA”


Debiut roku - G.F. Darwin


Nagroda publiczności - Sylwester Wardęga za „Mutant Giant Spider Dog”


Czy młodych Polaków trzeba uczyć zakupów w Internecie?
Kilka kliknięć, płatność online i oczekiwanie na wybrany produkt. Do tych prostych działań ograniczają się obecnie zakupy przez Internet. Czy jednak dla każdego użytkownika Internetu zadanie to jest tak samo proste? Według Izby Gospodarki Elektronicznej niekoniecznie. Z tego względu we współpracy z Allegro wydała mikroporadnik „Kupuję w sieci”, który jest elementem cyklicznej akcji edukacyjnej o takiej samej nazwie. W 2017 roku w jej ramach zorganizowano „Cyfrowy Tydzień w Rybniku”, gdzie w dniach 18–22.09.2017 r. odbywają się prelekcje oraz warsztaty na temat e-commerce m.in. dla młodzieży.
Coś się kończy, coś zaczyna, czyli finał programu stażowego Summer e-Xperience 2017
Kolejna edycja programu stażowego, organizowanego przez Allegro, właśnie przeszła do historii. Przez dwa miesiące 38 osób, pod okiem mentorów, zdobywało doświadczenie w różnych obszarach: od technologii, poprzez finanse, operacje aż po marketing. Nie można uczestniczyć w lepszych zajęciach z e-commerce w Polsce!
Ty też możesz pomóc budować Świetlikowo
Allegro po raz kolejny udowadnia, że technologia może pomóc w rozwiązywaniu ludzkich problemów. Tym razem naszym wspólnym celem jest zbudowanie Świetlikowa, czyli bezpłatnego Centrum Opieki Dziennej dla nieuleczalnie chorych dzieci Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci w Tychach. Każdy może dołożyć swoją cegiełkę do budowy, biorąc udział w akcji na charytatywni.allegro.pl.
Jak kilkunastotysięczna gmina chce zostać rowerową stolicą Polski!
Prawie codziennie, a już na pewno w każdy weekend. Osobno lub w zorganizowanych grupach. Około tysiąca dwustu mieszkańców kilkunastotysięcznego wielkopolskiego Międzychodu wykręciło prawie 400 tys. kilometrów, przez co depczą po piętach samej Warszawie w rankingu akcji „Kręć Kilometry po technologię”. Wrzesień to ostatni moment na to, żeby wziąć udział w największej rowerowej rywalizacji w kraju, zawalczyć o event technologiczny dla swojego miasta i satysfakcję dla siebie.