Kobiety o wiele chętniej robią zakupy za pomocą urządzeń mobilnych niż mężczyźni. O tym, że to właśnie panie w największym stopniu przyczyniają się do rozwoju e-commerce mobilnego w USA, dowodzi jeden z najnowszych raportów BI Inteligence. Z udostępnionych tam danych wynika, że w sierpniu spośród osób, które dokonało zakupu za pomocą tabletu lub smartfona, kobiety stanowiły aż 66,6 proc. tego grona, podczas gdy jeszcze dwa lata były w mniejszości. Słabsza płeć jest też bardziej podatna na mobilne promocje i akcje marketingowe. O tym, że mają one wpływ na decyzje zakupowe, przyznaje 27 proc. kobiet i 20 proc. mężczyzn.

Apple będzie produkował elektroniczne pierścionki. Takie urządzenie producent iPhone’a zgłosił do ochrony patentowej. Na razie wiadomo o nim niewiele. Gadżet ma być noszony na wskazującym palcu, wyposażony w procesor, moduły niezbędne do łączności bezprzewodowej i dokonywania płatności zbliżeniowych, niekoniecznie wyposażony w miniekran dotykowy. Ma pełnić rolę telefonu, ale przede wszystkim służyć do sterowania głosowego innymi urządzeniami stanowiącymi podstawowe wyposażenie inteligentnego domu.

YouTube umożliwi niebawem e-sklepom zamieszczanie ofert handlowych w filmach innych użytkowników serwisu. O takiej nowej funkcjonalności serwisu poinformowała na firmowym blogu dyrektor Diya Jolly. Podczas oglądania na YouTube np. testu nowego aparatu fotograficznego użytkownik będzie mógł obejrzeć oferty poszczególnych sklepów, klikając na ikonę „I”. Obecnie przedsiębiorca może umiesić link do swojej oferty, ale zasięg takiej reklamy był jedynie zawężony do zamieszczanych przez niego samego filmów. Według przedstawicielki YouTube, płynącymi z tego tytuły dochodami serwis zamierza dzielić się z właścicielami filmów. Na jakich zasadach - nie ujawniła.

Amerykanie na tegoroczną gwiazdkę kupią ok. miliona dronów. Tak przynajmniej szacuje The Federal Aviation Administration (FAA), odpowiednik naszego Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Fakt, że bezzałogowce stały się ulubionym prezentem Święto Mikołaja, spędza sen z powiek zapobiegliwych urzędników, których niepokoją mnożące się incydenty z ich udziałem (niedawno dron kierowany przez pijanego operatora rozbił się na trawniku przed Białym Domem). Aby im skuteczniej zapobiec, FAA chce jeszcze przed szczytem świątecznych zakupów uruchomić cykl darmowych szkoleń dla sprzedawców dronów, by przestrzegali ich zagrożeniach związanych z ich użytkowaniem.

W pierwszym półroczu tego roku przychody ze sprzedaży muzyki słuchanej on-line w Stanach Zjednoczonych przekroczyły miliard dolarów i były wyższe o 23 proc. niż przed rokiem. Opublikowany przez Business Insider wykres dobrze uwidacznia panujące na rynku muzycznym trendy. Streaming nadawany przez Spotify i Apple Music rozwija się, podczas gdy wartość rynku plików muzycznych ściąganych na twarde dyski zaczyna powoli spadać – w pierwszym półroczu 2014 r. wynosiła 1,316 mld, rok później była o 4 proc. mniejsza (1,268 mld). Wciąż maleje znacznie tradycyjnych nośników – sprzedaż płyt na krążkach CD zmalała aż o 17 proc. do poziomu 748 mln dol.

Amerykanie wydadzą na obchody tegorocznego święta Halloween 6,9 mld dol. Taki w każdym razie szacuje National Retail Fedration. Z opublikowanego właśnie przez tę organizację sondażu wynika, że to święta w jakiś sposób obchodzi aż 157 mln Amerykanów, czyli cieszy się o wiele większym zainteresowaniem niż słynny Super Bowl (ostatni finał futbolu amerykańskiego obejrzało, siedząc przed telewizorami, 114 mln ludzi). Zdecydowana większość przygotowuje się do Haloween, robiąc niezbędne związane z tym sprawunki w sieci. Aż 9 na 10 osób kupi na tę okoliczność słodycze, co będzie kosztowało 2,1 mld dol. Najwięcej, bo 2,5 mld, wydadzą na zakup kostiumów, z czego najwięcej, bo aż 1,2 mld pójdzie na zakup strojów dla osób dorosłych. Stroje dla dzieci będą kosztowały łącznie 950 mln dol. Reszta zostanie wydana na okolicznościowe ubranka dla psów i kotów. Przebrać je bowiem zamierza ok. 20 mln Amerykanów.

fot. Flickr.com/DFSB DE/CC BY-SA 2.0

Paweł Wrabec

magazyn@allegro.pl
Charytatywna akcja „Obudź mnie” z igrzyskami olimpijskimi w tle
Kiedy jedni walczą o olimpijskie medale, inni toczą równie zaciętą walkę o powrót do życia. Platforma charytatywni.allegro.pl jest partnerem technologicznym akcji „Obudź mnie”, organizowanej przez Fundację „AKogo”? Licytując olimpijską pochodnię od Ewy Błaszczyk, dorzucając się do wirtualnej puszki czy wpłacając dowolną kwotę, można pomóc pacjentom przebywających w śpiączce.
Chęć pomagania mamy w DNA
Zaczęło się 18 lat temu, od pierwszych licytacji na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dzisiaj to między innymi platforma charytatywni.allegro.pl, która pomogła już prawie 300 organizacjom pozarządowym, zbierając 27,5 miliona złotych na ponad 1300 celów charytatywnych. Okazją do podsumowania tych działań stał się II Kongres Szlachetnej Paczki w Krakowie, na którym Allegro odebrało dwie nagrody za swoje działania społeczne.
To nie koniec 26. Finału WOŚP, aukcje na Allegro wciąż trwają
WOŚP w trakcie 26. Finału zebrał ponad 81 mln zł. Ale licznik jeszcze się nie zatrzymał - ta kwota zostanie jeszcze uzupełniona o pieniądze m.in. z aukcji Allegro, które potrwają do połowy lutego. Już teraz wartość wylicytowanych przedmiotów to 6,6 mln zł, z których najdroższy - jak do tej pory - okazał się Polonez Filipa Chajzera.
Aukcje, Rzeczy od serca i Wirtualna Puszka – tak Internet gra dla WOŚP
Już 1,9 mln zł wskazuje licznik aukcji Allegro dla WOŚP. Gitara Slasha z Guns N’ Roses, polonez Filipa Chajzera czy wakacje na Dominikanie to jedne z najpopularniejszych aukcji. Ale internauci dopiero się rozkręcają przed niedzielnym Finałem.