Kobiety o wiele chętniej robią zakupy za pomocą urządzeń mobilnych niż mężczyźni. O tym, że to właśnie panie w największym stopniu przyczyniają się do rozwoju e-commerce mobilnego w USA, dowodzi jeden z najnowszych raportów BI Inteligence. Z udostępnionych tam danych wynika, że w sierpniu spośród osób, które dokonało zakupu za pomocą tabletu lub smartfona, kobiety stanowiły aż 66,6 proc. tego grona, podczas gdy jeszcze dwa lata były w mniejszości. Słabsza płeć jest też bardziej podatna na mobilne promocje i akcje marketingowe. O tym, że mają one wpływ na decyzje zakupowe, przyznaje 27 proc. kobiet i 20 proc. mężczyzn.

Apple będzie produkował elektroniczne pierścionki. Takie urządzenie producent iPhone’a zgłosił do ochrony patentowej. Na razie wiadomo o nim niewiele. Gadżet ma być noszony na wskazującym palcu, wyposażony w procesor, moduły niezbędne do łączności bezprzewodowej i dokonywania płatności zbliżeniowych, niekoniecznie wyposażony w miniekran dotykowy. Ma pełnić rolę telefonu, ale przede wszystkim służyć do sterowania głosowego innymi urządzeniami stanowiącymi podstawowe wyposażenie inteligentnego domu.

YouTube umożliwi niebawem e-sklepom zamieszczanie ofert handlowych w filmach innych użytkowników serwisu. O takiej nowej funkcjonalności serwisu poinformowała na firmowym blogu dyrektor Diya Jolly. Podczas oglądania na YouTube np. testu nowego aparatu fotograficznego użytkownik będzie mógł obejrzeć oferty poszczególnych sklepów, klikając na ikonę „I”. Obecnie przedsiębiorca może umiesić link do swojej oferty, ale zasięg takiej reklamy był jedynie zawężony do zamieszczanych przez niego samego filmów. Według przedstawicielki YouTube, płynącymi z tego tytuły dochodami serwis zamierza dzielić się z właścicielami filmów. Na jakich zasadach - nie ujawniła.

Amerykanie na tegoroczną gwiazdkę kupią ok. miliona dronów. Tak przynajmniej szacuje The Federal Aviation Administration (FAA), odpowiednik naszego Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Fakt, że bezzałogowce stały się ulubionym prezentem Święto Mikołaja, spędza sen z powiek zapobiegliwych urzędników, których niepokoją mnożące się incydenty z ich udziałem (niedawno dron kierowany przez pijanego operatora rozbił się na trawniku przed Białym Domem). Aby im skuteczniej zapobiec, FAA chce jeszcze przed szczytem świątecznych zakupów uruchomić cykl darmowych szkoleń dla sprzedawców dronów, by przestrzegali ich zagrożeniach związanych z ich użytkowaniem.

W pierwszym półroczu tego roku przychody ze sprzedaży muzyki słuchanej on-line w Stanach Zjednoczonych przekroczyły miliard dolarów i były wyższe o 23 proc. niż przed rokiem. Opublikowany przez Business Insider wykres dobrze uwidacznia panujące na rynku muzycznym trendy. Streaming nadawany przez Spotify i Apple Music rozwija się, podczas gdy wartość rynku plików muzycznych ściąganych na twarde dyski zaczyna powoli spadać – w pierwszym półroczu 2014 r. wynosiła 1,316 mld, rok później była o 4 proc. mniejsza (1,268 mld). Wciąż maleje znacznie tradycyjnych nośników – sprzedaż płyt na krążkach CD zmalała aż o 17 proc. do poziomu 748 mln dol.

Amerykanie wydadzą na obchody tegorocznego święta Halloween 6,9 mld dol. Taki w każdym razie szacuje National Retail Fedration. Z opublikowanego właśnie przez tę organizację sondażu wynika, że to święta w jakiś sposób obchodzi aż 157 mln Amerykanów, czyli cieszy się o wiele większym zainteresowaniem niż słynny Super Bowl (ostatni finał futbolu amerykańskiego obejrzało, siedząc przed telewizorami, 114 mln ludzi). Zdecydowana większość przygotowuje się do Haloween, robiąc niezbędne związane z tym sprawunki w sieci. Aż 9 na 10 osób kupi na tę okoliczność słodycze, co będzie kosztowało 2,1 mld dol. Najwięcej, bo 2,5 mld, wydadzą na zakup kostiumów, z czego najwięcej, bo aż 1,2 mld pójdzie na zakup strojów dla osób dorosłych. Stroje dla dzieci będą kosztowały łącznie 950 mln dol. Reszta zostanie wydana na okolicznościowe ubranka dla psów i kotów. Przebrać je bowiem zamierza ok. 20 mln Amerykanów.

fot. Flickr.com/DFSB DE/CC BY-SA 2.0

Paweł Wrabec

magazyn@allegro.pl
Jak pracownicy Allegro podjęli wyzwanie w kampanii „Kręć Kilometry”
Pierwsze skojarzenie związane z Allegro? Najbardziej znana w Polsce platforma handlowa. Za tą marką stoi zespół blisko 1700 wykwalifikowanych pracowników, ekspertów w swoich dziedzinach, którzy, wykorzystując nowoczesne technologie, starają się ułatwiać życie milionom Polaków. Raz w roku Allegro stawia przed nimi dodatkowe wyzwanie – takie związane z aktywnością i zdrową rywalizacją. Zobacz, jak można zachęcić pracowników do wspólnej zabawy, gdzie nagrodą jest nie tylko sprzęt elektroniczny, ale coś więcej...
Wystartowała Szkoła Pionierów PFR
3 września to początek roku szkolnego, również dla Szkoły Pionierów Polskiego Funduszu Rozwoju – edukacyjnego programu dla młodych przedsiębiorców, którego Allegro jest partnerem strategicznym. „Pierwszy dzwonek” zabrzmiał w siedzibie Allegro. Teraz przed uczestnikami miesiąc intensywnych zajęć, w tym wyjazd na uniwersytet w Cambridge.
Po raz kolejny Allegro zmienia rynek e-commerce w Polsce
Dziś wystartowała nowa usługa o nazwie Allegro Smart! Płacąc 49 złotych na rok, będzie można skorzystać nawet z 365 darmowych dostaw. Dzięki sieci ponad 15 tysięcy paczkomatów i punktów odbioru usługa Allegro Smart! dostępna jest dla klientów w całym kraju. Allegro Smart! to kolejny pionierski krok w historii Allegro, który zmienia reguły gry w polskim handlu elektronicznym.
Strefa Allegro – tegoroczny przebój Pol'and'Rock Festival
24. Pol’and’Rock był naprawdę wyjątkowy. Nie tylko dlatego, że był to debiut nowej nazwy wydarzenia, ale także ze względu na atmosferę, gości i artystów. Strefa Allegro także debiutowała w nowej odsłonie. Dlatego tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem „Dotknij Technologii”.