co nowego
06 października 2015, 07:33

e-Commerce na świecie41/2015

Panie uwielbiają robić zakupy, również na smartfonie. Czy spodobają się im pierścionki od firmy Apple? Amerykańskie władze obawiają się inwazji dronów kupowanych z okazji gwiazdki. Płyty CD odchodzą do lamusa. Jak co tydzień zapraszamy na subiektywny przegląd wiadomości ze świata nowych technologii i e-commerce.

Kobiety o wiele chętniej robią zakupy za pomocą urządzeń mobilnych niż mężczyźni. O tym, że to właśnie panie w największym stopniu przyczyniają się do rozwoju e-commerce mobilnego w USA, dowodzi jeden z najnowszych raportów BI Inteligence. Z udostępnionych tam danych wynika, że w sierpniu spośród osób, które dokonało zakupu za pomocą tabletu lub smartfona, kobiety stanowiły aż 66,6 proc. tego grona, podczas gdy jeszcze dwa lata były w mniejszości. Słabsza płeć jest też bardziej podatna na mobilne promocje i akcje marketingowe. O tym, że mają one wpływ na decyzje zakupowe, przyznaje 27 proc. kobiet i 20 proc. mężczyzn.

Apple będzie produkował elektroniczne pierścionki. Takie urządzenie producent iPhone’a zgłosił do ochrony patentowej. Na razie wiadomo o nim niewiele. Gadżet ma być noszony na wskazującym palcu, wyposażony w procesor, moduły niezbędne do łączności bezprzewodowej i dokonywania płatności zbliżeniowych, niekoniecznie wyposażony w miniekran dotykowy. Ma pełnić rolę telefonu, ale przede wszystkim służyć do sterowania głosowego innymi urządzeniami stanowiącymi podstawowe wyposażenie inteligentnego domu.

YouTube umożliwi niebawem e-sklepom zamieszczanie ofert handlowych w filmach innych użytkowników serwisu. O takiej nowej funkcjonalności serwisu poinformowała na firmowym blogu dyrektor Diya Jolly. Podczas oglądania na YouTube np. testu nowego aparatu fotograficznego użytkownik będzie mógł obejrzeć oferty poszczególnych sklepów, klikając na ikonę „I”. Obecnie przedsiębiorca może umiesić link do swojej oferty, ale zasięg takiej reklamy był jedynie zawężony do zamieszczanych przez niego samego filmów. Według przedstawicielki YouTube, płynącymi z tego tytuły dochodami serwis zamierza dzielić się z właścicielami filmów. Na jakich zasadach - nie ujawniła.

Amerykanie na tegoroczną gwiazdkę kupią ok. miliona dronów. Tak przynajmniej szacuje The Federal Aviation Administration (FAA), odpowiednik naszego Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Fakt, że bezzałogowce stały się ulubionym prezentem Święto Mikołaja, spędza sen z powiek zapobiegliwych urzędników, których niepokoją mnożące się incydenty z ich udziałem (niedawno dron kierowany przez pijanego operatora rozbił się na trawniku przed Białym Domem). Aby im skuteczniej zapobiec, FAA chce jeszcze przed szczytem świątecznych zakupów uruchomić cykl darmowych szkoleń dla sprzedawców dronów, by przestrzegali ich zagrożeniach związanych z ich użytkowaniem.

W pierwszym półroczu tego roku przychody ze sprzedaży muzyki słuchanej on-line w Stanach Zjednoczonych przekroczyły miliard dolarów i były wyższe o 23 proc. niż przed rokiem. Opublikowany przez Business Insider wykres dobrze uwidacznia panujące na rynku muzycznym trendy. Streaming nadawany przez Spotify i Apple Music rozwija się, podczas gdy wartość rynku plików muzycznych ściąganych na twarde dyski zaczyna powoli spadać – w pierwszym półroczu 2014 r. wynosiła 1,316 mld, rok później była o 4 proc. mniejsza (1,268 mld). Wciąż maleje znacznie tradycyjnych nośników – sprzedaż płyt na krążkach CD zmalała aż o 17 proc. do poziomu 748 mln dol.

Amerykanie wydadzą na obchody tegorocznego święta Halloween 6,9 mld dol. Taki w każdym razie szacuje National Retail Fedration. Z opublikowanego właśnie przez tę organizację sondażu wynika, że to święta w jakiś sposób obchodzi aż 157 mln Amerykanów, czyli cieszy się o wiele większym zainteresowaniem niż słynny Super Bowl (ostatni finał futbolu amerykańskiego obejrzało, siedząc przed telewizorami, 114 mln ludzi). Zdecydowana większość przygotowuje się do Haloween, robiąc niezbędne związane z tym sprawunki w sieci. Aż 9 na 10 osób kupi na tę okoliczność słodycze, co będzie kosztowało 2,1 mld dol. Najwięcej, bo 2,5 mld, wydadzą na zakup kostiumów, z czego najwięcej, bo aż 1,2 mld pójdzie na zakup strojów dla osób dorosłych. Stroje dla dzieci będą kosztowały łącznie 950 mln dol. Reszta zostanie wydana na okolicznościowe ubranka dla psów i kotów. Przebrać je bowiem zamierza ok. 20 mln Amerykanów.

fot. Flickr.com/DFSB DE/CC BY-SA 2.0

Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%