Tradycyjny PR już nie wystarcza, by tworzyć angażujące relacje marki z jej otoczeniem. PR-owcy, by sprostać wyzwaniom współczesnej komunikacji, coraz częściej nabywają nowych kompetencji z pogranicza SEO, content marketingu, brand journalismu i social media, by nie tylko budować rozpoznawalność marek w swoich grupach docelowych, ale i angażować odbiorców w swoje opowieści.

Coraz więcej marek rezygnuje ze stosowania tradycyjnych narzędzi PR, jakimi są informacje prasowe, na rzecz budowy i rozwoju kanałów własnych, poprzez które opowiadają one swoje historie językiem przyjaznym dla końcowego odbiorcy. Globalnymi pionierami tego podejścia są takie marki, jak choćby Coca Cola, Intel, IBM, General Electric, Microsoft czy McDonald’s.

Dziś swoją premierę ma _magazyn.Allegro, czyli medium własne marki, w którym zintegrowana została cała jej komunikacja do wszystkich grup docelowych. _magazyn.Allegro powstał z wykorzystaniem nowych funkcji Prowly – aplikacji internetowej do komunikacji PR – która tym samym poszerza swoją ofertę o nowe możliwości.

- Prowly powstało, by stymulować zmiany na rynku komunikacyjnym. Od premiery aplikacji przed kilkunastoma miesiącami systematycznie i konsekwentnie rozwijamy ją w oparciu o nowe trendy w komunikacji. Cieszymy się, że obrany przez nas kierunek rozwoju spotkał się z zainteresowaniem największego gracza na rynku e-commerce w Polsce. Dzięki współpracy z Allegro zaliczamy kolejny kamień milowy w rozwoju naszej aplikacji, umożliwiając użytkownikom tworzenie własnych, bardzo zaawansowanych technologicznie kanałów komunikacji dla swoich marek, które spełniają jednocześnie funkcje biura prasowego, a także własnego medium skierowanego do jej odbiorców końcowych – mówi Joanna Drabent, CEO i pomysłodawczyni Prowly.  

- Staramy się w naszych działaniach komunikacyjnych być coraz bliżej końcowych klientów: sprzedawców i kupujących na Allegro. Do nich głównie kierujemy nasz nowy serwis, bo wierzymy że bezpośrednie relacje budują zaufanie i satysfakcję. _magazyn.Allegro pokazuje przyjemność odpowiedzialnych zakupów, czyli powszechny element stylu życia w nowoczesnym społeczeństwie. Nie rezygnujemy z kontaktów z mediami i innymi liderami opinii. _magazyn.Allegro może być dla nich inspiracją do przygotowania własnych materiałów. Zawsze chętnie służymy dziennikarzom i blogerom informacjami o tym co dzieje się na rynku e-commerce i w samym Allegromówi Paweł Klimiuk, Rzecznik Prasowy i Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Allegro.

_magazyn.Allegro składa się z kilku sekcji, które zastąpią platformy blogowe marki oraz dotychczasowe biuro prasowe. Pojawiły się także nowe sekcje tematyczne takie, jak trendy, kariera, czy sprytne zakupy. Publikowane materiały tworzone są przez redakcję serwisu, którą tworzą pracownicy Allegro i współpracownicy zewnętrzni – głównie doświadczeni wydawcy i dziennikarze. W serwisie _magazyn.Allegro nie zabraknie także treści przygotowywanych przez zaproszonych gości.. W serwisie _magazyn.Allegro publikowane są zarówno artykuły, jak i materiały wideo, prezentacje czy infografiki.

Materiały zamieszczone w serwisie _magazyn.Allegro są dostępne dla wszystkich użytkowników Internetu. Wszyscy użytkownicy mogą zapisać się na newsletter podsumowujący najciekawsze publikacje. Dziennikarze i blogerzy zapisani na listę prasową poprzez newsletter będą otrzymywać alerty o planowanej publikacji niektórych ważnych materiałów, aby mieli czas na przygotowanie swoich publikacji.

O Allegro
Allegro jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych w kraju i jednocześnie największą platformą handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Według niezależnych badań jest też od lat najsilniejszą marką handlową w Polsce, co potwierdzają Ranking Polskich Marek Rzeczpospolitej oraz zestawienie Superbrands, według którego Allegro jest jedną z sześciu najsilniejszych marek w Polsce. Według branżowego badania PBI/Gemius Megapanel serwis Allegro.pl jest odwiedzany miesięcznie przez blisko 14 mln użytkowników.

O Prowly
Prowly to aplikacja dla PR-owców, która istnieje na rynku od prawie dwóch lat. Korzysta z niej już kilkuset profesjonalistów z Polski, a wśród nich członkowie zespołów PR takich marek, jak IKEA, Spotify, National Geographic czy Allegro. Firma rozpoczęła także sprzedaż międzynarodową i może pochwalić się pierwszymi użytkownikami z Wielkiej Brytanii, Belgii oraz Stanów Zjednoczonych.


Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl
Przed Allegro kolejny rok inwestycji
18 mln Polaków, którzy co miesiąc odwiedzają Allegro w celu zrobienia zakupów, docenia szeroki wybór produktów, atrakcyjne ceny i coraz większą wygodę, szczególnie dzięki usłudze Allegro Smart! Wprowadzenie Allegro Smart! zmieniło nawyki zakupowe Polaków, którzy coraz ch...
Allegro uruchamia serwis społecznościowy dla swoich klientów i sprzedawców – Allegro Gadane
Allegro Gadane to serwis społecznościowy, w którym kupujący i sprzedający poszukujący porad czy opinii będą mogli skorzystać z wiedzy i doświadczenia innych. To także wspólna przestrzeń do wymiany spostrzeżeń związanych z ofertą czy produktami dostępnymi na platformie.
Dziękujemy za kolejny udany rok! 
Chcemy, żeby zakupy na naszej platformie były proste, wygodne i przyjemne. To głównie zasługa ciężkiej pracy i zaangażowania naszych sprzedawców. Dzięki ich wysiłkom Allegro doceniane jest jako firma z najlepszą obsługą klienta w Polsce. Nasze zespoły obsługi klientów i ...
Allegro wspiera polską gospodarkę cyfrową i co tydzień pomaga 500 nowym firmom rozpocząć sprzedaż w sieci
Od 20 lat Allegro odgrywa kluczową rolę w budowaniu polskiej gospodarki. Określane jako unikatowy w skali europejskiej polski „jednorożec” pomaga polskim małym i średnim firmom docierać do klientów z całego kraju i rozwijać działalność.