Tradycyjny PR już nie wystarcza, by tworzyć angażujące relacje marki z jej otoczeniem. PR-owcy, by sprostać wyzwaniom współczesnej komunikacji, coraz częściej nabywają nowych kompetencji z pogranicza SEO, content marketingu, brand journalismu i social media, by nie tylko budować rozpoznawalność marek w swoich grupach docelowych, ale i angażować odbiorców w swoje opowieści.

Coraz więcej marek rezygnuje ze stosowania tradycyjnych narzędzi PR, jakimi są informacje prasowe, na rzecz budowy i rozwoju kanałów własnych, poprzez które opowiadają one swoje historie językiem przyjaznym dla końcowego odbiorcy. Globalnymi pionierami tego podejścia są takie marki, jak choćby Coca Cola, Intel, IBM, General Electric, Microsoft czy McDonald’s.

Dziś swoją premierę ma _magazyn.Allegro, czyli medium własne marki, w którym zintegrowana została cała jej komunikacja do wszystkich grup docelowych. _magazyn.Allegro powstał z wykorzystaniem nowych funkcji Prowly – aplikacji internetowej do komunikacji PR – która tym samym poszerza swoją ofertę o nowe możliwości.

- Prowly powstało, by stymulować zmiany na rynku komunikacyjnym. Od premiery aplikacji przed kilkunastoma miesiącami systematycznie i konsekwentnie rozwijamy ją w oparciu o nowe trendy w komunikacji. Cieszymy się, że obrany przez nas kierunek rozwoju spotkał się z zainteresowaniem największego gracza na rynku e-commerce w Polsce. Dzięki współpracy z Allegro zaliczamy kolejny kamień milowy w rozwoju naszej aplikacji, umożliwiając użytkownikom tworzenie własnych, bardzo zaawansowanych technologicznie kanałów komunikacji dla swoich marek, które spełniają jednocześnie funkcje biura prasowego, a także własnego medium skierowanego do jej odbiorców końcowych – mówi Joanna Drabent, CEO i pomysłodawczyni Prowly.  

- Staramy się w naszych działaniach komunikacyjnych być coraz bliżej końcowych klientów: sprzedawców i kupujących na Allegro. Do nich głównie kierujemy nasz nowy serwis, bo wierzymy że bezpośrednie relacje budują zaufanie i satysfakcję. _magazyn.Allegro pokazuje przyjemność odpowiedzialnych zakupów, czyli powszechny element stylu życia w nowoczesnym społeczeństwie. Nie rezygnujemy z kontaktów z mediami i innymi liderami opinii. _magazyn.Allegro może być dla nich inspiracją do przygotowania własnych materiałów. Zawsze chętnie służymy dziennikarzom i blogerom informacjami o tym co dzieje się na rynku e-commerce i w samym Allegromówi Paweł Klimiuk, Rzecznik Prasowy i Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Allegro.

_magazyn.Allegro składa się z kilku sekcji, które zastąpią platformy blogowe marki oraz dotychczasowe biuro prasowe. Pojawiły się także nowe sekcje tematyczne takie, jak trendy, kariera, czy sprytne zakupy. Publikowane materiały tworzone są przez redakcję serwisu, którą tworzą pracownicy Allegro i współpracownicy zewnętrzni – głównie doświadczeni wydawcy i dziennikarze. W serwisie _magazyn.Allegro nie zabraknie także treści przygotowywanych przez zaproszonych gości.. W serwisie _magazyn.Allegro publikowane są zarówno artykuły, jak i materiały wideo, prezentacje czy infografiki.

Materiały zamieszczone w serwisie _magazyn.Allegro są dostępne dla wszystkich użytkowników Internetu. Wszyscy użytkownicy mogą zapisać się na newsletter podsumowujący najciekawsze publikacje. Dziennikarze i blogerzy zapisani na listę prasową poprzez newsletter będą otrzymywać alerty o planowanej publikacji niektórych ważnych materiałów, aby mieli czas na przygotowanie swoich publikacji.

O Allegro
Allegro jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych w kraju i jednocześnie największą platformą handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Według niezależnych badań jest też od lat najsilniejszą marką handlową w Polsce, co potwierdzają Ranking Polskich Marek Rzeczpospolitej oraz zestawienie Superbrands, według którego Allegro jest jedną z sześciu najsilniejszych marek w Polsce. Według branżowego badania PBI/Gemius Megapanel serwis Allegro.pl jest odwiedzany miesięcznie przez blisko 14 mln użytkowników.

O Prowly
Prowly to aplikacja dla PR-owców, która istnieje na rynku od prawie dwóch lat. Korzysta z niej już kilkuset profesjonalistów z Polski, a wśród nich członkowie zespołów PR takich marek, jak IKEA, Spotify, National Geographic czy Allegro. Firma rozpoczęła także sprzedaż międzynarodową i może pochwalić się pierwszymi użytkownikami z Wielkiej Brytanii, Belgii oraz Stanów Zjednoczonych.


Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl
Eskorta Marzeń, czyli jak zamienić sportowe emocje w prawdziwą pomoc
Jesteś fanem piłki nożnej, a pomaganie sprawia Ci radość? Dobrze się składa! Razem z Fundacją Ronalda McDonalda prowadzimy akcję Eskorta Marzeń na rzecz krakowskiego „Domu poza Domem”. To wyjątkowe miejsce, gdzie zupełnie bezpłatnie mogą zamieszkać rodzice i opiekunowie dzieci, które z całej Polski przyjeżdżają na badania lub leczenie do szpitala na krakowskim Prokocimiu. Bliskość rodziców daje chorym dzieciom poczucie bezpieczeństwa i pomaga szybciej wrócić do zdrowia. Sprawdź, jak i Ty możesz nam pomóc!
Ubezpieczenia na Allegro
Kupujący na Allegro mogą ubezpieczyć w PZU sprzęt RTV i AGD kupiony na platformie. Przez 3 lata od wygaśnięcia gwarancji producenta polisa PZU zapewni naprawę sprzętu w domu lub serwisie w razie awarii lub uszkodzenia. Jeśli naprawa nie będzie możliwa lub towar zostanie ukradziony – PZU zwróci koszt zakupu nowego sprzętu.
Darmowa dostawa na Allegro: kolejna odsłona
Ta akcja w kategoriach Moda i Obuwie spodobała się klientom na Allegro. Dlatego przedłużamy ją na kolejne weekendy kwietnia. Dodatkowo, po dwutygodniowej przerwie, wraca darmowa dostawa w kategoriach Dom i Ogród. O tych inicjatywach pisaliśmy już wcześniej w Magazynie Allegro. Dziś więcej o naszym drugim partnerze – Paczce w RUCHu, z którym również wspólnie organizujemy tę akcję.
Allegro rozpoczyna współpracę ze Stowarzyszeniem „NIGDY WIĘCEJ”
Allegro i Stowarzyszenie „NIGDY WIĘCEJ” podpisały dziś w Warszawie list intencyjny o współpracy. „NIGDY WIĘCEJ” – jako nowy partner stworzonego przez Allegro w 2004 r. programu Współpraca w Ochronie Praw – wesprze administratorów serwisu w eliminowaniu z obrotu handlowego ofert opisanych jako zakazane w Regulaminie serwisu, które propagują faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa lub nawołują do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość.