Allegro od 12 lipca 2018 r. udostępnia oficjalny kanał do komunikacji przez aplikację WhatsApp, wykorzystując WhatsApp Business. Dzięki temu klienci i sprzedawcy będą mogli komunikować się z obsługą serwisu, ale także mieć szybki dostęp do najczęściej pojawiających się pytań czy do podstawowych danych o firmie i innych opcji w przyszłości. Na kanale będzie można na bieżąco poprosić o wsparcie w zakupach i sprzedaży, zapytać o aktualne akcje promocyjne czy też zapytać o zasady działania Allegro. Kanał Allegro jest zarejestrowany pod numerem 573 449 254. Wystarczy wyszukać go w aplikacji WhatsApp i można nawiązać konwersację.

Otwieramy nowy kanał komunikacji z klientami i sprzedawcami przy pomocy wiadomości tekstowych, bo widzimy, że są oni coraz aktywniejsi w zyskującej popularność aplikacji – mówi Jakub Kłoczewiak, Customer Experience Director w Allegro. – To kontynuacja zmian, jakie od wielu miesięcy przeprowadzamy w obsłudze klientów. Robimy to dla wygody wszystkich, którzy na Allegro sprzedają lub kupują. Chcemy być obecni nie tylko w z góry określonych przez nas kanałach, ale wchodzić w inne, naturalne dla naszych klientów i sprzedawców kanały komunikacji. W ciągu ostatnich 6 miesięcy liczba zgłoszeń obsłużonych przez Facebooka i inne miejsca w Internecie podwoiła się. Dziś otwieramy kanał tekstowy w WhatsApp, ale w przyszłości możliwe jest, że uruchomimy w tej aplikacji także kanał głosowy – dodaje Jakub Kłoczewiak.

WhatsApp to należąca do Facebooka zyskująca w Polsce popularność aplikacja mobilna. Pozwala m.in. na wymianę wiadomości tekstowych bez konieczności płacenia za SMS-y. Obecnie według szacunków PBI/Gemius z WhatsApp korzysta średnio 4,5 miliona Polaków miesięcznie. WhatsApp jest dostępny na wszystkie popularne platformy, w tym: Android, IOS, Windows Phone czy Blackberry.

Fot. Shutterstock.com

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl
Firma sprzedaje na Allegro – o czym należy pamiętać?
Na Allegro sprzedaż prowadzi ponad 125 tys. profesjonalnych sprzedawców, a liczba klientów to blisko 17 milionów miesięcznie. Zamiast otwierać autonomiczny e-sklep, który trzeba będzie z mozołem promować, wielu sprzedawców woli prowadzić działalność na Allegro. Przedstawiamy podpowiedzi, które początkująca firma na Allegro musi znać.
Super Sprzedawca – gwarancja jakości na Allegro
Oferty Super Sprzedawcy cieszą się o 21% większym zainteresowaniem niż inne oferty na Allegro. Jeśli jesteś klientem, to kupując od Super Sprzedawcy, masz pewność wysokiej jakości obsługi i towarów. Jeśli jesteś sprzedawcą, warto postarać się o zdobycie tego tytułu. Przedstawiamy, jak działa program Super Sprzedawca dla sprzedających i klientów.
Ważne dla sprzedawców: jak działają kody EAN na Allegro
Co to jest kod EAN i czemu jest ważny dla powodzenia sprzedaży? Sprzedawcy wpisując go w parametrach swojej oferty, mogą wiele zyskać.  
Dobre Praktyki Sprzedającego: nie zachęcaj do zakupu poza Allegro
W trosce o nasz wspólny cel, jakim są udane zakupy na Allegro, stworzyliśmy cykl prezentujący dobre praktyki, który pomoże ci stworzyć idealny opis oferty. W kolejnych częściach przedstawimy najważniejsze zasady, którymi należy kierować się podczas wystawiania i sprzedaży przedmiotów na Allegro. Postępując zgodnie ze wskazówkami, unikniesz najczęstszych błędów i stworzysz ofertę, która nie tylko spełni wymogi Regulaminu Allegro, ale także sprosta oczekiwaniom klientów.