Konferencja Impact CEE to spotkanie, które łączy ze sobą dojrzałe biznesy, przedstawicieli sektora publicznego, organizacji pozarządowych, środowiska akademickiego oraz początkujących start-upowców. To w nich pokładane są nadzieje związane z budowaniem nowoczesnej, innowacyjnej polskiej gospodarki. Początkujący przedsiębiorcy mają często doskonałe pomysły, wyczucie trendów i tego, co w przyszłości piszczy, ale brakuje im biznesowej dojrzałości. Kiedy już udaje im się z powodzeniem rozpocząć działalność, stają przed wyzwaniami związanymi... z ich własnym sukcesem. Najtrudniejsze chwile często przychodzą wtedy, kiedy zamówienia nie przestają spływać, a klientów zaczynają liczyć w tysiącach, a nie setkach. Allegro to doskonały przykład firmy, która w swojej historii zmierzyła się z tymi wyzwaniami. Teraz możemy dzielić się z innymi naszym doświadczeniem i chętnie korzystamy z takich okazji jak udział w Impact. Szczególnie że start-upowy duch jest w naszej organizacji nadal mocno obecny.

Premier Mateusz Morawiecki odwiedził strefę Allegro.

Premier Mateusz Morawiecki odwiedził strefę Allegro.

Allegrowy ekosystem rozwoju

Pierwszego dnia konferencji oko w oko z wymagającą widownią stanął Damian Zapłata, Chief Commercial Officer. Tematem jego rozmowy z Davidem Rowanem z Wired UK było… Allegro. Damian podzielił się naszym doświadczeniem z prowadzenia działalności na tak wymagającym i zmiennym rynku jak handel internetowy.

– Allegro z powodzeniem przekształciło się ze startupu w dojrzały biznes i zbudowało profesjonalną kulturę pracy – powiedział Damian Zapłata. – Kiedy zwiększa się skala działania, trzeba utrzymać właściwą kombinację ludzi. Z jednej strony mamy osoby, które są niesamowicie innowacyjne, myślące niestandardowo, szukające nowych kierunków, w których moglibyśmy się rozwijać. Ale z drugiej muszą ich wspierać specjaliści z doświadczeniem w biznesie. Połączenie ich w jednej organizacji to duże wyzwanie, z którym mierzymy się również my w Allegro – dodał.

Pierwszego dnia konferencji oko w oko z wymagającą widownią stanął Damian Zapłata, Chief Commercial Officer w Allegro.

Pierwszego dnia konferencji oko w oko z wymagającą widownią stanął Damian Zapłata, Chief Commercial Officer w Allegro.

Źródłem sukcesu Allegro jest również model biznesowy, który często nazywamy ekosystemem. Jako platforma o charakterze marketplace tworzymy środowisko wielu podmiotów, które wspólnie z nami mogą rozwijać się i budować swój biznes. O ekosystemie Allegro mówiła również w trakcie swoich wystąpień Magdalena Piech, nasza ekspertka ds. regulacyjnych.

Allegro od 18 lat pozwala MŚP wejść w świat e-commerce bez barier, z jakimi musieliby się zmagać, samodzielnie zakładając sklep internetowy – powiedziała Magdalena Piech. – Zapewnia dostęp do 17 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, rozwiązania technologiczne, logistyczne i marketingowe pozwalające im rozwijać działalność. Dlatego regulacje dotyczące platform takich jak nasza powinny uwzględniać ich podwójną rolę. Z jednej strony ochronę praw i interesów klientów, a z drugiej strony wspierania rozwoju biznesu naszych partnerów – dodała.

Magdalena Piech, ekspertka ds. regulacyjnych w Allegro, mówiła o ekosystemie Allegro.

Magdalena Piech, ekspertka ds. regulacyjnych w Allegro, mówiła o ekosystemie Allegro.

Na Allegro działalność prowadzi już ponad 100 tysięcy firm. Cały czas tworzymy narzędzia, które pomagają im zdobywać nowych klientów i zwiększać sprzedaż. Ale poza sprzedającymi razem z nami rozwijają się również inne podmioty, takie jak operatorzy logistyczni czy dostawcy narzędzi, które pozwalają zarządzać sprzedażą na Allegro. To silna baza, która pozwala nam z większym spokojem patrzeć na działania konkurencji, szczególnie globalnej.

Klient w świecie internetowych zakupów

Drugiego dnia konferencji na scenie pojawił się Maciej Biniek, który w Allegro odpowiada za rozwój produktów finansowych. To wystąpienie w większości poświęcone było naszym klientom i temu, co determinuje ich wybory w trakcie zakupów internetowych. Zmieniające się oczekiwania klientów to wyzwanie dla każdej firmy z branży internetowej, ale dla naszej szczególnie, biorąc pod uwagę, że każdego miesiąca odwiedza nas około 17 milionów użytkowników.

Doświadczenie zakupowe staje się coraz bardziej istotne dla klientów – powiedział Maciej Biniek. – Być może już niedługo stanie się nawet ważniejsze niż cena czy cechy produktu. W Allegro zmieniliśmy całą filozofię zarządzania obsługą klientów. Staramy się wprowadzić takie procesy, które pozwolą zrealizować ich potrzebę „od A do Z”, gdzie A to oczywiście moment, w którym wpisują nazwę poszukiwanego produktu do naszej wyszukiwarki. Ciągle pracujemy nad tym, żeby nasi klienci mogli jak najszybciej i najwygodniej zrobić u nas swoje zakupy i w możliwe najkrótszym czasie otrzymać przesyłkę. To nie tylko efekt zmian wewnątrz Allegro, ale również wielu partnerstw z innymi podmiotami, które pozwalają nam lepiej spełniać te oczekiwania – dodał.

Drugiego dnia konferencji na scenie pojawił się Maciej Biniek, który w Allegro odpowiada za rozwój produktów finansowych.

Drugiego dnia konferencji na scenie pojawił się Maciej Biniek, który w Allegro odpowiada za rozwój produktów finansowych.

Ważnym trendem, który coraz mocniej widać w branży e-commerce, jest również zwrócenie się klientów w stronę rozwiązań mobilnych. Maciej zauważył, że w Allegro obserwujemy ten trend już od dawna i wszystkie rozwiązania, które tworzymy, projektowane są już z myślą o nich. Ponad połowa ruchu na Allegro pochodzi ze smartfonów i tabletów. Wiąże się z tym drugie wyzwanie – personalizacja. To również temat, nad którym pracujemy w Allegro. Lepiej dopasowane treści i rozwiązania technologiczne, które pozwolą nie tylko śledzić, ale wręcz przewidywać zachowania kupujących, to na pewno projekty, które będą zyskiwały na znaczeniu w najbliższym czasie. Nowością na Allegro, która za kilka miesięcy będzie miała swoją oficjalną premierę, są również odroczone płatności, czyli możliwość opłaty za zakupy dopiero po ich otrzymaniu.

Wystąpienie Damiana Zapłaty z sesji generalnej można obejrzeć tutaj:

Agnieszka Czarnecka

magazyn@allegro.pl
Po raz kolejny Allegro zmienia rynek e-commerce w Polsce
Dziś wystartowała nowa usługa o nazwie Allegro Smart! Płacąc 49 złotych na rok, będzie można skorzystać nawet z 365 darmowych dostaw. Dzięki sieci ponad 15 tysięcy paczkomatów i punktów odbioru usługa Allegro Smart! dostępna jest dla klientów w całym kraju. Allegro Smart! to kolejny pionierski krok w historii Allegro, który zmienia reguły gry w polskim handlu elektronicznym.
Kup książkę i pomóż wygrać z rakiem!
Pan Zenon Fabiś od dwóch lat choruje na nowotwór. Od kilku miesięcy na rynku Jeżyckim wyprzedaje kolekcję swoich książek, by mieć za co opłacić leczenie. Allegro razem z „Głosem Wielkopolskim” postanowiło mu pomóc, organizując licytacje jego zbiorów. Każdy może dołączyć do akcji przez platformę charytatywni.allegro.pl. Na stronie ksiazkipanazenona.pl możliwe jest również zakupienie wirtualnych cegiełek lub zrobienie bezpośredniej wpłaty na konto akcji.
Technologiczny Pol’and’Rock tylko z Allegro
Strefa Allegro już po raz dziewiąty urozmaici Najpiękniejszy Festiwal Świata - Pol’and’Rock. Jak co roku zapewniamy uczestnikom nowe atrakcje, by element zaskoczenia był nieodłączną częścią zabawy w Strefie Allegro. Tym razem stawiamy mocno na technologię.
Czego nie możecie przegapić na Pol’and’Rock Festival 2018?
Już za kilka dni Kostrzyn nad Odrą przyciągnie setki tysięcy ludzi, którzy wspólnie będą się bawić na najsłynniejszym polskim festiwalu. Pol’and’Rock, mimo że pod nową nazwą, od niemal ćwierć wieku jest obecny w sercach melomanów. Tegoroczna edycja zachęca bogactwem repertuaru koncertów, wykładów i warsztatów. Co ciekawego znajdziecie na polu festiwalowym i to nie tylko w specjalnej strefie Allegro? Przeczytacie dalej!