Konferencja Impact CEE to spotkanie, które łączy ze sobą dojrzałe biznesy, przedstawicieli sektora publicznego, organizacji pozarządowych, środowiska akademickiego oraz początkujących start-upowców. To w nich pokładane są nadzieje związane z budowaniem nowoczesnej, innowacyjnej polskiej gospodarki. Początkujący przedsiębiorcy mają często doskonałe pomysły, wyczucie trendów i tego, co w przyszłości piszczy, ale brakuje im biznesowej dojrzałości. Kiedy już udaje im się z powodzeniem rozpocząć działalność, stają przed wyzwaniami związanymi... z ich własnym sukcesem. Najtrudniejsze chwile często przychodzą wtedy, kiedy zamówienia nie przestają spływać, a klientów zaczynają liczyć w tysiącach, a nie setkach. Allegro to doskonały przykład firmy, która w swojej historii zmierzyła się z tymi wyzwaniami. Teraz możemy dzielić się z innymi naszym doświadczeniem i chętnie korzystamy z takich okazji jak udział w Impact. Szczególnie że start-upowy duch jest w naszej organizacji nadal mocno obecny.

Premier Mateusz Morawiecki odwiedził strefę Allegro.

Premier Mateusz Morawiecki odwiedził strefę Allegro.

Allegrowy ekosystem rozwoju

Pierwszego dnia konferencji oko w oko z wymagającą widownią stanął Damian Zapłata, Chief Commercial Officer. Tematem jego rozmowy z Davidem Rowanem z Wired UK było… Allegro. Damian podzielił się naszym doświadczeniem z prowadzenia działalności na tak wymagającym i zmiennym rynku jak handel internetowy.

– Allegro z powodzeniem przekształciło się ze startupu w dojrzały biznes i zbudowało profesjonalną kulturę pracy – powiedział Damian Zapłata. – Kiedy zwiększa się skala działania, trzeba utrzymać właściwą kombinację ludzi. Z jednej strony mamy osoby, które są niesamowicie innowacyjne, myślące niestandardowo, szukające nowych kierunków, w których moglibyśmy się rozwijać. Ale z drugiej muszą ich wspierać specjaliści z doświadczeniem w biznesie. Połączenie ich w jednej organizacji to duże wyzwanie, z którym mierzymy się również my w Allegro – dodał.

Pierwszego dnia konferencji oko w oko z wymagającą widownią stanął Damian Zapłata, Chief Commercial Officer w Allegro.

Pierwszego dnia konferencji oko w oko z wymagającą widownią stanął Damian Zapłata, Chief Commercial Officer w Allegro.

Źródłem sukcesu Allegro jest również model biznesowy, który często nazywamy ekosystemem. Jako platforma o charakterze marketplace tworzymy środowisko wielu podmiotów, które wspólnie z nami mogą rozwijać się i budować swój biznes. O ekosystemie Allegro mówiła również w trakcie swoich wystąpień Magdalena Piech, nasza ekspertka ds. regulacyjnych.

Allegro od 18 lat pozwala MŚP wejść w świat e-commerce bez barier, z jakimi musieliby się zmagać, samodzielnie zakładając sklep internetowy – powiedziała Magdalena Piech. – Zapewnia dostęp do 17 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, rozwiązania technologiczne, logistyczne i marketingowe pozwalające im rozwijać działalność. Dlatego regulacje dotyczące platform takich jak nasza powinny uwzględniać ich podwójną rolę. Z jednej strony ochronę praw i interesów klientów, a z drugiej strony wspierania rozwoju biznesu naszych partnerów – dodała.

Magdalena Piech, ekspertka ds. regulacyjnych w Allegro, mówiła o ekosystemie Allegro.

Magdalena Piech, ekspertka ds. regulacyjnych w Allegro, mówiła o ekosystemie Allegro.

Na Allegro działalność prowadzi już ponad 100 tysięcy firm. Cały czas tworzymy narzędzia, które pomagają im zdobywać nowych klientów i zwiększać sprzedaż. Ale poza sprzedającymi razem z nami rozwijają się również inne podmioty, takie jak operatorzy logistyczni czy dostawcy narzędzi, które pozwalają zarządzać sprzedażą na Allegro. To silna baza, która pozwala nam z większym spokojem patrzeć na działania konkurencji, szczególnie globalnej.

Klient w świecie internetowych zakupów

Drugiego dnia konferencji na scenie pojawił się Maciej Biniek, który w Allegro odpowiada za rozwój produktów finansowych. To wystąpienie w większości poświęcone było naszym klientom i temu, co determinuje ich wybory w trakcie zakupów internetowych. Zmieniające się oczekiwania klientów to wyzwanie dla każdej firmy z branży internetowej, ale dla naszej szczególnie, biorąc pod uwagę, że każdego miesiąca odwiedza nas około 17 milionów użytkowników.

Doświadczenie zakupowe staje się coraz bardziej istotne dla klientów – powiedział Maciej Biniek. – Być może już niedługo stanie się nawet ważniejsze niż cena czy cechy produktu. W Allegro zmieniliśmy całą filozofię zarządzania obsługą klientów. Staramy się wprowadzić takie procesy, które pozwolą zrealizować ich potrzebę „od A do Z”, gdzie A to oczywiście moment, w którym wpisują nazwę poszukiwanego produktu do naszej wyszukiwarki. Ciągle pracujemy nad tym, żeby nasi klienci mogli jak najszybciej i najwygodniej zrobić u nas swoje zakupy i w możliwe najkrótszym czasie otrzymać przesyłkę. To nie tylko efekt zmian wewnątrz Allegro, ale również wielu partnerstw z innymi podmiotami, które pozwalają nam lepiej spełniać te oczekiwania – dodał.

Drugiego dnia konferencji na scenie pojawił się Maciej Biniek, który w Allegro odpowiada za rozwój produktów finansowych.

Drugiego dnia konferencji na scenie pojawił się Maciej Biniek, który w Allegro odpowiada za rozwój produktów finansowych.

Ważnym trendem, który coraz mocniej widać w branży e-commerce, jest również zwrócenie się klientów w stronę rozwiązań mobilnych. Maciej zauważył, że w Allegro obserwujemy ten trend już od dawna i wszystkie rozwiązania, które tworzymy, projektowane są już z myślą o nich. Ponad połowa ruchu na Allegro pochodzi ze smartfonów i tabletów. Wiąże się z tym drugie wyzwanie – personalizacja. To również temat, nad którym pracujemy w Allegro. Lepiej dopasowane treści i rozwiązania technologiczne, które pozwolą nie tylko śledzić, ale wręcz przewidywać zachowania kupujących, to na pewno projekty, które będą zyskiwały na znaczeniu w najbliższym czasie. Nowością na Allegro, która za kilka miesięcy będzie miała swoją oficjalną premierę, są również odroczone płatności, czyli możliwość opłaty za zakupy dopiero po ich otrzymaniu.

Wystąpienie Damiana Zapłaty z sesji generalnej można obejrzeć tutaj:

Agnieszka Czarnecka

magazyn@allegro.pl
Nowy Raport CSR Allegro: czytaj i przekaż swój uśmiech na ważny cel
W 2017 roku zadebiutował nasz pierwszy Raport Społecznej Odpowiedzialności. Od tego czasu ciężko pracowaliśmy – zaczęliśmy nowe projekty, rozwinęliśmy już istniejące. Włożyliśmy dużo wysiłku w to, żeby świat był dzięki nam trochę lepszy. Efekty tej pracy zebraliśmy w nowym Raporcie CSR Allegro, który jest już dostępny w sieci. Tegoroczna edycja ma dodatkowy, zaskakujący element. Przeglądając informacje zawarte w raporcie, możesz jednocześnie wesprzeć ważny społecznie cel. Wystarczy… Twój uśmiech!
Dobre Granie z #allegrogg
Lubisz pisać? A może chcesz pochwalić swoim talentem graficznym? Jeśli choć na jedno z tych pytań Twoja odpowiedź brzmi „tak”, spróbuj swoich sił i weź udział w konkursie. Nagrody to 10 zestawów kart podarunkowych Allegro o wartości 250 zł oraz trzymiesięczny abonament Gry-Online.pl Premium z opcją VIP. Śpiesz się, konkurs trwa do 5 lipca 2018 r.
Allegro zwalnia z teorii nie tylko w wakacje
Wakacyjnego lenistwa nic nie przebije, ale czy jest szansa, żeby polska szkoła przestała kojarzyć się z nudną i szarą rzeczywistością? Poznaliśmy kilka osób, które twierdzą, że tak.
Święto technologii 16 czerwca na Stadionie Narodowym
Bezpłatne warsztaty z programowania dla dzieci, tor testowy najnowszych gadżetów technologicznych i spotkania z ekspertami w tej dziedzinie. To Allegro Tech Days, czyli element kampanii społecznej Kręć Kilometry po technologię, jaką organizuje Fundacja Allegro All For Planet. Wielkie bezpłatne wydarzenie na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się w sobotę 16 czerwca.