Allegro oferuje klientom ponad 90 milionów ofert miesięcznie, a sprzedaż na platformie prowadzi ponad 100 tysięcy profesjonalnych firm. Serwis odwiedza miesięcznie ponad 17 milionów klientów,  którzy kupują ponad 1,1 miliona produktów każdego dnia. Nie dziwi więc fakt, że każdemu sprzedającemu zależy na tym, aby jego oferty dotarły do jak największej liczby potencjalnych klientów.

Można to zrobić na wiele sposobów, a jednym z nich jest dokładne uzupełnienie parametrów oferty. Im więcej informacji o swoim produkcie podaje sprzedawca, tym łatwiej Allegro może wspierać jego sprzedaż. Dlatego warto wypełniać jak najwięcej pól.

Jednym z parametrów oferty jest Europejski Kod Towarowy (ang. European Article Number, w skrócie: EAN). Jest to unikatowy kod produktu pozwalający na jego identyfikację. Ma określoną długość i może składać się z 12 cyfr i 1 cyfry kontrolnej (EAN-13) lub z 7 cyfr i jednej kontrolnej (EAN-8).

EAN to unikatowy kod produktu składający się m.in. z 12 cyfr i 1 cyfry kontrolnej (EAN-13)

EAN to unikatowy kod produktu składający się m.in. z 12 cyfr i 1 cyfry kontrolnej (EAN-13)

Gdy sprzedawca wystawia swoją ofertę, w sekcji Informacje o przedmiocie w formularzu wystawiania znajduje pole do wpisania kodu EAN.

ean screen.jpg

Wiele sprzedawców wypełnia to pole, ale zdarza się, że niektórzy je pomijają. To błąd! Warto wypełnić to pole, bo dzięki tym informacjom oferta może być lepiej widoczna i łatwiej będzie ją znaleźć. Na przykład kody EAN pomagają tworzyć rekomendacje. Allegro jednak wykorzystuje je głównie po to, by promować dobre oferty w Google i w porównywarkach cen, np. w Ceneo, a to może bezpośrednio przełożyć się na większą sprzedaż twoich ofert.

Jeżeli kod EAN będzie w ofercie, będziemy mogli skuteczniej ją rekomendować kupującym. Dzięki niemu wiemy, jaki faktycznie produkt jest sprzedawany w danej ofercie. Skoro znamy produkt, wiemy, w jakich sytuacjach rekomendować go naszym klientom – wyjaśnia Tomek Kaczmarek, Team Leader Zespołu Komunikacji Technologii w Allegro. Natomiast Mikołaj Adamczak, Leader ds. PPC w Allegro dodaje: – Dzięki kodowi EAN, który jest unikatowy dla każdego produktu, serwisy e-commerce, w tym porównywarki cen, mogą jednoznacznie zidentyfikować produkt, szybko przypisać go do swojej bazy, a następnie promować. Jest to jak do tej pory najszybszy i najprostszy sposób integracji i dlatego stosowany przez największe serwisy.

Jak zaznacza Marcin Kowalczyk, Business Product Manager w Allegro, wpisanie kodu EAN może mieć znaczenie dla wyników wyszukiwania. – Blisko rok temu jeden ze sprzedawców zapytał mnie, dlaczego jego oferta nie wyświetla się w Ceneo na pierwszym miejscu pomimo najlepszej ceny. Odpowiedziałem wówczas pytaniem: „A czy dodał pan w niej kod EAN?”. Był to jeden z największych sprzedających w kategorii Obuwie. Drugi raz tego pytania już nie zadał, tylko sumiennie uzupełnił EAN-y we wszystkich ofertach. Najlepsi klienci uczą się bardzo szybko, dlatego warto się na nich wzorować. Zachęcam do uzupełnienia kodów EAN, ponieważ dzięki nim promujemy oferty w Ceneo oraz w Zakupy Google, a w przyszłości również w wewnętrznych akcjach promocyjnych – podkreśla korzyści Marcin Kowalczyk.

Szczegóły działania kodów EAN wyjaśnia ten film:

To dopiero początek wykorzystania informacji zawartych w kodzie EAN, Allegro bowiem będzie stale zwiększać korzyści wynikające z ich wpisywania w ofertach. Sprzedawcy, którzy do tej pory pomijali to pole, powinni je polubić dla dobra swojej oferty. 

Więcej informacji dla sprzedających znajdziesz na stronie www.allegro.pl/dla-sprzedajacych

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl