Zaobserwowaliśmy silny wzrost popularności punktów odbioru przesyłek na Allegro. Klienci coraz chętniej zamawiają przesyłki do punktów odbioru, a Allegro we współpracy z wiodącymi operatorami logistycznymi zapewnia najlepsze warunki przesyłek. W tym roku powstanie sieć licząca 20 000 lokalizacji

Dzięki podpisaniu pakietu nowych umów ramowych sprzedający otrzymują od Allegro do dyspozycji sieć tysięcy punktów odbioru zarządzanych przez Pocztę Polską, UPS Polska oraz Ruch S.A. Sieć umożliwi odbiory przesyłek w certyfikowanych punktach UPS Access Point™, placówkach pocztowych, na stacjach paliw Orlen, w sklepach Żabka i Freshmarket oraz za pośrednictwem usługi Paczka w RUCHu w kioskach i sieci partnerskiej Ruch. W placówkach pocztowych oraz w punktach UPS i RUCH będą możliwe także nadania.

W czerwcu sieć punktów odbioru wraz z paczkomatami, do których sklepy mają dostęp poprzez umowy ramowe zawarte przez Allegro, będzie liczyć ponad 15 000, we wrześniu ponad 18 000, a do końca roku blisko 20 000 punktów w całej Polsce. Wspólnie z partnerami logistycznymi Allegro zapewnia ceny bardziej atrakcyjne niż wielu małych i średnich sprzedawców byłoby w stanie indywidualnie uzyskać na rynku. Ceny przesyłek do punktów odbioru wynegocjowane przez Allegro zaczynają się od 8 zł brutto w sieci Poczty Polskiej, od 8,49 zł brutto w sieci UPS Polska i od 6,69 zł brutto w przypadku sieci Ruch S.A. Jednocześnie najlepsze stawki zapewniono w najpopularniejszych przedziałach wagowych do 10 kg, a w przypadku Poczty Polskiej obejmują one przesyłki aż do 30 kg.

Dostawy do punktów odbioru są coraz popularniejszą formą dostarczania zakupów na Allegro. Klienci chętnie sięgają do tego sposobu dostawy ze względu na coraz lepszą dostępność punktów, wygodę odbioru w ciągu kilku dni od dostawy, oraz cenę. Dostawy do punktów odbioru są 25%-40% tańsze niż przesyłki kurierskie „do drzwi”. Widzimy, że blisko 45% ofert na naszej platformie umożliwia już którąś z form odbioru w punkcie, nie wliczając w to paczkomatów. Między 2018 r. a 2017 r. zauważyliśmy natomiast wzrost liczby paczek kierowanych do punktu odbioru o prawie 80%. Jest to zgodne z trendem obserwowanym w Europie, gdzie popularność odbiorów w punkcie gwałtownie rośnie – mówi Grzegorz Czapski, członek zespołu zarządzającego Allegro odpowiedzialny za rozwój biznesu. – Mali i średni sprzedawcy nie są w stanie wynegocjować lepszych warunków niż te, które oferujemy w ramach zawartych właśnie umów. Staramy się w ten sposób likwidować bariery w rozwoju e-handlu w Polsce – zapewniamy szeroki dostęp do największej tego typu w Polsce sieci punktów, a także obniżamy ceny, czyniąc zakupy w sieci bardziej dostępnymi – dodaje Grzegorz Czapski.

Poza umową na dostawy do punktów odbioru Allegro i Poczta Polska podpisały także umowę na usługi dostaw kurierskich standardowych i ekspresowych oraz usługi ekonomicznej dla przesyłek o niewielkich rozmiarach. Wdrożenie tych usług planowane jest w najbliższych miesiącach.

Przesyłki w sieci Allegro i partnerów będą mogli oferować wszyscy przedsiębiorcy działający na Allegro, którzy podpiszą umowę z przewoźnikiem na warunkach wynegocjowanych przez Allegro. Klienci będą mogli skorzystać z takich dostaw wybierając je jak zwykle z opcji oferowanych przez sprzedawcę. Oferta Poczty Polskiej wystartuje w czerwcu, zaś z oferty UPS i RUCH S.A. można skorzystać już od dzisiaj. Szczegóły oferty dostępne są pod adresem www.allegro.pl/dla-sprzedajacych/kategoria/allegro-dostawa

Fot. Shutterstock.com

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl
Graj, licytuj i pomagaj z Allegro dla WOŚP! Wystartowały aukcje orkiestrowe
Ulubione aukcje charytatywne Polaków wczoraj miały swoją premierę – już po raz dziewiętnasty. W serwisie aukcje.wosp.org.pl pojawiły się pierwsze aukcje, na rzeczyodserca.pl czekają ujmujące historie przedmiotów, a Wirtualna Puszka w aplikacji mobilnej Allegro jest gotow
Podwajamy Radość dla dzieci w szpitalach onkologicznych
Mattel razem z Allegro organizują wyjątkową akcję Podwajamy Radość. Do dzieci na oddziałach onkologicznych, przy współpracy z Drużyną Szpiku, może trafić aż 30 tys. zabawek! Ambasadorką akcji została aktorka Katarzyna Bujakiewicz.
#CharytatywnaPyra wyrosła w Poznaniu
Allegro to Poznań, a Poznań to ziemniaki, dużo dobrych pyr. Co ma do tego Wykop? Ziemniaki wykopuje się z czeluści gleby, a właśnie o wykopywanie chodzi nam najbardziej… Szczególnie, gdy kopie się w szczytnym celu.
Jak pracownicy Allegro podjęli wyzwanie w kampanii „Kręć Kilometry”
Pierwsze skojarzenie związane z Allegro? Najbardziej znana w Polsce platforma handlowa. Za tą marką stoi zespół blisko 1700 wykwalifikowanych pracowników, ekspertów w swoich dziedzinach, którzy, wykorzystując nowoczesne technologie, starają się ułatwiać życie milionom Polaków. Raz w roku Allegro stawia przed nimi dodatkowe wyzwanie – takie związane z aktywnością i zdrową rywalizacją. Zobacz, jak można zachęcić pracowników do wspólnej zabawy, gdzie nagrodą jest nie tylko sprzęt elektroniczny, ale coś więcej...