Internetowe zakupy to bardzo wygodna rzecz – nie trzeba nigdzie chodzić, a rzeczy i tak przyjadą do domu. W dodatku ryzyko jest niewielkie, bo robiąc takie zakupy, przysługuje nam prawo do odstąpienia od umowy. Zazwyczaj też zamówienie dociera szybko do klienta.

Dostawa się jednak opóźnia, co robić?  

Czasem złożymy zamówienie, sprzedawca obieca, że towar wyśle dzień roboczy po zapłacie i dotrze on 3 dni później, ale po trzech dniach nic się nie dzieje. Dzwonimy do sklepu, a ten z rozbrajającą szczerością mówi, że nasze zamówienie dotrze dopiero za kilka tygodni, bo produktu nie było na stanie. Albo inna sytuacja – zamówiliśmy produkt, liczyliśmy na konkretny termin dostawy i niestety, przychodzi do nas dwa tygodnie po terminie. I wcale nie z winy firmy kurierskiej. Co wtedy?

– Oczywiście, możemy odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy, powołując się na nienależyte zawarcie umowy - tłumaczy prawnik uważaj.pl. 

Jednak są sytuacje, gdy produkt ten był nam potrzebny w jakimś konkretnym celu i teraz zostaliśmy z problemem. Na szczęście na niesolidnych dostawców jest bat: – Zgodnie z art. 471 Kodeksu cywilnego sklep jest zobowiązany do naprawienia szkody wynikłej wskutek niewykonania lub nieprawidłowego wykonania zobowiązania (w tym wypadku dostawy) – uspokaja prawnik uważaj.pl. Jedyne usprawiedliwienie dla sprzedawcy, to powołanie się na okoliczności, za które nie mógł wziąć odpowiedzialności – wypadek, powódź, strajk kolejarzy czy inne.

Podsumowując: jeżeli sprzedawca wiedział, że produktu nie ma na stanie a mimo to obiecywał nam jego dostawę, to możemy ubiegać się o odszkodowanie. Dlatego warto trzymać całą korespondencję ze sklepem – pomoże to w udowodnieniu, że takie odszkodowanie się nam należy, a sklep nie wspominał o okolicznościach, które mogłyby go zwolnić z odpowiedzialności wobec nas.

fot. Flickr/Kecko/CC BY 2.0


Jak dobrze szukać, żeby kupić?
Wyszukiwanie ofert na Allegro jest trywialnie proste, a wszystkie możliwe opcje pojawiają się po wpisaniu frazy do wyszukiwarki. Czasem jednak zdarza nam się zapomnieć kluczowego słowa, możemy czasem zgubić się w mnogości bardzo podobnych produktów albo nie być pewnymi co do szukanego przedmiotu. Jak wtedy sobie radzić? Przyjrzyjmy się głębiej wyszukiwarce Allegro.
Leasing na Allegro dla wszystkich
Dzięki współpracy Allegro z LeaseLink przedsiębiorcy mogą wziąć zakupione na platformie produkty w leasing. Do tej pory największym zainteresowaniem wśród leasingobiorców cieszyła się elektronika, z telefonami, komputerami i sprzętem RTV/AGD na czele. Po dwóch miesiącach od startu usługa staje się dostępna dla wszystkich podmiotów gospodarczych w Polsce, także niezarejestrowanych klientów platformy Allegro. Oczywiście wszystko online, bez przesyłania dokumentów.
Prezenty na Komunię: trendy z ostatnich 5 lat
Różaniec, łańcuszek z krzyżykiem, Biblia czy najnowszy model smartfona? Sprawdzamy, jak na przestrzeni ostatnich 5 lat zmieniały się trendy w prezentach z okazji Komunii.
Allegro rozwija kategorie Kolekcje i sztuka
Największa platforma handlowa wprowadza zmiany w warunkach finansowych dla sprzedających kolekcje i antyki, stawia na nowe kategorie produktowe i partnerstwa. Na Allegro pojawią się m.in. produkty inwestycyjne obejmujące złoto, srebro oraz diamenty. Na początek we współpracy z Mennicą Polską. Natomiast każdy, kto w kategoriach Antyki i sztuka oraz Kolekcje wystawi ofertę, zapłaci nie więcej niż 50 zł prowizji od sprzedaży, bez względu na cenę przedmiotu.