Internetowe zakupy to bardzo wygodna rzecz – nie trzeba nigdzie chodzić, a rzeczy i tak przyjadą do domu. W dodatku ryzyko jest niewielkie, bo robiąc takie zakupy, przysługuje nam prawo do odstąpienia od umowy. Zazwyczaj też zamówienie dociera szybko do klienta.

Dostawa się jednak opóźnia, co robić?  

Czasem złożymy zamówienie, sprzedawca obieca, że towar wyśle dzień roboczy po zapłacie i dotrze on 3 dni później, ale po trzech dniach nic się nie dzieje. Dzwonimy do sklepu, a ten z rozbrajającą szczerością mówi, że nasze zamówienie dotrze dopiero za kilka tygodni, bo produktu nie było na stanie. Albo inna sytuacja – zamówiliśmy produkt, liczyliśmy na konkretny termin dostawy i niestety, przychodzi do nas dwa tygodnie po terminie. I wcale nie z winy firmy kurierskiej. Co wtedy?

– Oczywiście, możemy odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy, powołując się na nienależyte zawarcie umowy - tłumaczy prawnik uważaj.pl. 

Jednak są sytuacje, gdy produkt ten był nam potrzebny w jakimś konkretnym celu i teraz zostaliśmy z problemem. Na szczęście na niesolidnych dostawców jest bat: – Zgodnie z art. 471 Kodeksu cywilnego sklep jest zobowiązany do naprawienia szkody wynikłej wskutek niewykonania lub nieprawidłowego wykonania zobowiązania (w tym wypadku dostawy) – uspokaja prawnik uważaj.pl. Jedyne usprawiedliwienie dla sprzedawcy, to powołanie się na okoliczności, za które nie mógł wziąć odpowiedzialności – wypadek, powódź, strajk kolejarzy czy inne.

Podsumowując: jeżeli sprzedawca wiedział, że produktu nie ma na stanie a mimo to obiecywał nam jego dostawę, to możemy ubiegać się o odszkodowanie. Dlatego warto trzymać całą korespondencję ze sklepem – pomoże to w udowodnieniu, że takie odszkodowanie się nam należy, a sklep nie wspominał o okolicznościach, które mogłyby go zwolnić z odpowiedzialności wobec nas.

fot. Flickr/Kecko/CC BY 2.0


Blogerzy i youtuberzy polecają najciekawsze aukcje WOŚP
Finał za nami, ale przecież aukcje wciąż trwają! Zapytaliśmy kilku twórców internetowych, których gościliśmy w artykułach w Magazynie, o to, które aukcje WOŚP polecają i dlaczego. Zobaczcie, co według nich warto zalicytować.
Drugie życie przedmiotów: szybkie wystawianie przez Allegro mobilne
Nie każdy prezent zachwyca, prawda? Dzięki najnowszej promocji możesz wystawić nietrafione prezenty i inne niepotrzebne rzeczy nie tylko bezpłatnie, ale i bez prowizji. Jak? Przedstawiamy, jak w 8 krokach nadać drugie życie przedmiotom, których nie używamy, a które mogą uszczęśliwić inne osoby.
Świąteczne zakupy w Internecie
Klocki, bielizna i książki – lista najpopularniejszych świątecznych prezentów, którymi obdarowują się Polacy, nie zmienia się od lat. Rośnie za to zainteresowanie zakupami w Internecie. Jak wynika z danych Allegro, w listopadzie i grudniu kupujemy średnio 1,2 mln produktów dziennie. To 8 razy więcej niż jeszcze 10 lat temu.
Allegro – obserwuj i łap najlepsze okazje!
Funkcji Obserwowane nikomu przedstawiać nie trzeba, bo od samego początku umożliwia kupującym na Allegro zapisywanie poszczególnych ofert, by mogli wrócić do nich później. Prawie rok temu funkcja Obserwowane przeszła jednak gruntowną przebudowę, dzięki czemu jeszcze bardziej intuicyjnie i wygodniej można z niej korzystać.