Internetowe zakupy to bardzo wygodna rzecz – nie trzeba nigdzie chodzić, a rzeczy i tak przyjadą do domu. W dodatku ryzyko jest niewielkie, bo robiąc takie zakupy, przysługuje nam prawo do odstąpienia od umowy. Zazwyczaj też zamówienie dociera szybko do klienta.

Dostawa się jednak opóźnia, co robić?  

Czasem złożymy zamówienie, sprzedawca obieca, że towar wyśle dzień roboczy po zapłacie i dotrze on 3 dni później, ale po trzech dniach nic się nie dzieje. Dzwonimy do sklepu, a ten z rozbrajającą szczerością mówi, że nasze zamówienie dotrze dopiero za kilka tygodni, bo produktu nie było na stanie. Albo inna sytuacja – zamówiliśmy produkt, liczyliśmy na konkretny termin dostawy i niestety, przychodzi do nas dwa tygodnie po terminie. I wcale nie z winy firmy kurierskiej. Co wtedy?

– Oczywiście, możemy odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy, powołując się na nienależyte zawarcie umowy - tłumaczy prawnik uważaj.pl. 

Jednak są sytuacje, gdy produkt ten był nam potrzebny w jakimś konkretnym celu i teraz zostaliśmy z problemem. Na szczęście na niesolidnych dostawców jest bat: – Zgodnie z art. 471 Kodeksu cywilnego sklep jest zobowiązany do naprawienia szkody wynikłej wskutek niewykonania lub nieprawidłowego wykonania zobowiązania (w tym wypadku dostawy) – uspokaja prawnik uważaj.pl. Jedyne usprawiedliwienie dla sprzedawcy, to powołanie się na okoliczności, za które nie mógł wziąć odpowiedzialności – wypadek, powódź, strajk kolejarzy czy inne.

Podsumowując: jeżeli sprzedawca wiedział, że produktu nie ma na stanie a mimo to obiecywał nam jego dostawę, to możemy ubiegać się o odszkodowanie. Dlatego warto trzymać całą korespondencję ze sklepem – pomoże to w udowodnieniu, że takie odszkodowanie się nam należy, a sklep nie wspominał o okolicznościach, które mogłyby go zwolnić z odpowiedzialności wobec nas.

fot. Flickr/Kecko/CC BY 2.0


Allegro rozwija kategorie Kolekcje i sztuka
Największa platforma handlowa wprowadza zmiany w warunkach finansowych dla sprzedających kolekcje i antyki, stawia na nowe kategorie produktowe i partnerstwa. Na Allegro pojawią się m.in. produkty inwestycyjne obejmujące złoto, srebro oraz diamenty. Na początek we współpracy z Mennicą Polską. Natomiast każdy, kto w kategoriach Antyki i sztuka oraz Kolekcje wystawi ofertę, zapłaci nie więcej niż 50 zł prowizji od sprzedaży, bez względu na cenę przedmiotu.
Allegro i Poczta Polska: wielka akcja darmowych dostaw
W marcu i kwietniu oferty z kategorii Dom i ogród oraz Moda będą dostarczane bezpłatnie do ponad 7000 punktów odbioru - placówek pocztowych, stacji Orlen, kiosków RUCH-u oraz sklepów Żabka. Koszty przesyłek pokryje Allegro.
Od dziś leasing na Allegro we współpracy z LeaseLink
Przedsiębiorcy mogą już wygodnie wziąć zakupione na Allegro produkty w leasing. Allegro wychodzi naprzeciw ich potrzebom dzięki współpracy z LeaseLink, fintechem, który jest liderem polskiego rynku leasingu on-line.
Allegro zmienia wygląd ofert i ułatwia zakupy mobilne
Już połowa klientów odwiedza Allegro na urządzeniach mobilnych, dlatego platforma kontynuuje rozpoczęty przed rokiem proces wprowadzania zmian w opisach ofert na platformie. Od 28 lutego od kont firmowych wymagane będzie 1% aktywnych ofert z nowym opisem. Kupujący w kanale mobilnym dzięki temu łatwiej zapoznają się z informacjami na temat produktu i warunkami sprzedaży, a przy pomocy nowych parametrów szybciej znajdą pożądany przedmiot. Dla sprzedających to szansa na poprawę jakości oferty i dostosowanie jej do oczekiwań klientów.