Google uruchomił nową usługę o nazwie Project Sunroof. Jest to aplikacja, która dzięki zdjęciom satelitarnym wykorzystywanych przez Google Earth pomoże właścicielom domów jednorodzinnych wyliczyć potencjał energetyczny pokrywających je dachów. Aplikacja sprawdza lokalizację danego dachu, następnie oblicza, jak wiele światła słonecznego pada nań rocznie, biorąc pod uwagę takie czynniki, jak cień padający z pobliskich drzew i budynków. Sunroof oblicza, ile właściciel posesji mógłby zaoszczędzić, decydując się na zainstalowanie paneli słonecznych. Aplikacja wyświetla oferty lokalnych firm zajmujących się ich montażem, co sugeruje, że to na nich właśnie Google chce zarabiać. Na razie usługa dostępna jest tylko w kilku miastach, m.in. w San Francisco i Bostonie. Firma zapowiada, że niebawem projekt obejmie całe Stany Zjednoczone, a później „może nawet cały świat”.

Amerykanie wydali w drugim kwartale na zakupy w sieci 83,86 mld dolarów, czyli o 14,1 proc. więcej niż rok temu. Takie dane udostępniły amerykańskie władze (departament handlu), informując jednocześnie, że dynamika całego handlu w tym czasie wyniosła 1 proc. Udział e-commerce w całym handlu USA osiągnął rekordowy poziom 7, 2 proc. Jednak przy wykluczeniu aut oraz paliw, którymi w sieci się w ogóle nie handluje, odsetek ten wynosi 9,2 proc.

Już ponad 97 mln Hindusów słucha muzyki on-line, przeważnie z użyciem urządzeń mobilnych. Jak poinformował instytut badawczy Juxt-Smart Mandate, liczba ta stanowi aż dwie trzecie internautów mieszkających w miastach oraz 40 proc. ich całej populacji. Szybki przyrost liczby smartfonów przy spadających cenach transferu danych sprawia, że muzyczny streaming ma w Indiach fantastyczne perspektywy. Zwłaszcza że owa niespełna internetowych melomanów stanowi tylko niespełna 10 proc. posiadaczy telefonów komórkowych, a według szacunków firmy Ericsson do 2020 liczba czynnych abonamentów przekroczy 1,4 mld. Hindusów do słuchania muzyki on-line nie trzeba specjalnie namawiać, gdyż nie tylko w Indiach w całej Azji niezwykle popularne jest wykorzystywanie komórek charakterze odtwarzaczy mp3. Przy bardzo ograniczonej podaży mobilnego Internetu rozwinął się handel pirackimi nagraniami skopiowanymi na karty SD. Wartość tej części szarej strefy w Indiach szacowany jest na miliard dolarów.

Aż 57 proc. amerykańskich nastolatków zawiera nowe znajomości przez Internet, a co trzeci z tego grona zdobył pozyskał co pięciu kolegów. O tym, że młodzi ludzi nie mają najmniejszych obiekcji do zawierania znajomości on-line świadczą wyniki trwających prawie dwa lata badań prowadzonych przez Pew Research Center. Okazuje się też, do podtrzymywania tak zawartych znajomości spotkanie „w realu” nie jest koniczne, gdyż osobiste spotkanie z kolegą poznaną w sieci deklaruje jedynie 20 proc. badanych. Większą skłonność do zawierania znajomości w sieci mają chłopcy niż dziewczynki (61 proc. vs 52 proc.). Służy do tego Facebook lub Intsagram (64 proc.), chociaż w przypadku chłopców ważną rolę do nawiązywania nowych relacji są gry (36 proc.) i równie chętnie komunikują się z nim za ich pośrednictwem co przy pomocy mediów społecznościowych. Wprawdzie aż 95 proc. nastolatków deklaruje, że wolny czas codzienne spędza ze znajomymi, ale tylko co piąta deklaruje, że są to spotkania twarzą w twarz. W aż 55 proc. przypadków ten codzienny kontakt ogranicza się do wymiany SMS lub czacie na jednym z komunikatorów (29 proc.). Młodzi dużo mniej chętniej do siebie dzwonią, choć ich konserwatywni rodzice mogą się pocieszać, że z tego tradycyjnego środka komunikacji używa codziennie 19 proc. nastolatków, najchętniej dzwoniąc do najlepszych przyjaciół.

Nadejdzie taki dzień, że widok dronów Amazon Prime Air stanie się równie popularny jak widok samochodów kurierskich. Tak w każdym razie uważa szef Amazona, Jeff Bezos, który z taką wizją podzielił się w wywiadzie udzielonemu dziennikowi The Telegraph. I jak podkreślił, taki dzień nastąpi najszybciej w Wielkiej Brytanii, której przepisy regulujące stosowanie dronów w celach cywilnych nie są aż tak restrykcyjne w porównaniu do tych, jakie obowiązują na terenie Stanów Zjednoczonych. Właśnie z ich powodu Amazon musiał testować swojego drona w Kanadzie. Nieprzypadkowo spośród 471 producentów systemów bezzałogowych statków powietrznych na świecie, aż 176 to firmy europejskie. Mało tego, Komisja Europejska, dostrzegając, że dla podupadającej gospodarki Starego Kontynentu ta nowa gałąź lotnictwa branża może być szansą, dąży do ustanowienia jednolitego rynku bezzałogowych zdalnie sterowanych statków powietrznych RPAS (ang. remotely piloted aircraft system). Ma temu służyć harmonizacja systemu zezwoleń, a także ich wzajemne uznawanie w poszczególnych krajach UE.

Holenderska sieć odzieżowa MS Mode zapowiedziała międzynarodową ekspansję e-commerce. Ma jej w tym pomóc serwisy Amazon i La Redoute. Holenderski detalista ma ponad 400 sklepów i prowadzi sprzedaż przez Internet działa już na kilku zagranicznych rynkach (w Niemczech, Hiszpanii, Francji, Belgii i Luksemburgu). MS Mode ma dość specyficzny model biznesowy – sprzedaje wyłącznie odzież damską dla puszystych pań (rozmiary 40–52), zaś klientki mają możliwość dokonania uzupełniających zakupów na miejscu w sklepie za pomocą paneli dotykowych, z czego chętnie korzystają, gdy ich rozmiaru akurat nie ma na miejscu. Jak oświadczył przedstawiciel MS Mode, firma z końcem roku chce rozwijać transgraniczny e-commerce, w czym mają pomóc Amazon i francuski La Redoute. Ta druga firma prowadzi już sprzedaż w Polsce.

Pod dwóch latach niemiecka sieć domów towarowych Karstad wycofuje się ze strategii omnichannel. Nowy szef departemetu e-commerce poinformował, że dotychczasowy model click & collect pozostanie jednak utrzymany, ale w radykalny sposób zostanie zmieniony asortyment internetowej oferty. Firma planuje mocno ograniczyć podaż produktów, które okazały się najmniej rentowne, co oznacza, że mocno okrojony zostanie dział z zabawkami i odzieżą. Karstad zamierza natomiast postawić w sieci na elektronikę, artykuły wyposażenia mieszkań oraz drobny sprzęt medyczny, który słabo jest eksponowany w jego tradycyjnych sklepach.

Fot. Flickr.com

Paweł Wrabec

magazyn@allegro.pl
Jak pracownicy Allegro podjęli wyzwanie w kampanii „Kręć Kilometry”
Pierwsze skojarzenie związane z Allegro? Najbardziej znana w Polsce platforma handlowa. Za tą marką stoi zespół blisko 1700 wykwalifikowanych pracowników, ekspertów w swoich dziedzinach, którzy, wykorzystując nowoczesne technologie, starają się ułatwiać życie milionom Polaków. Raz w roku Allegro stawia przed nimi dodatkowe wyzwanie – takie związane z aktywnością i zdrową rywalizacją. Zobacz, jak można zachęcić pracowników do wspólnej zabawy, gdzie nagrodą jest nie tylko sprzęt elektroniczny, ale coś więcej...
Wystartowała Szkoła Pionierów PFR
3 września to początek roku szkolnego, również dla Szkoły Pionierów Polskiego Funduszu Rozwoju – edukacyjnego programu dla młodych przedsiębiorców, którego Allegro jest partnerem strategicznym. „Pierwszy dzwonek” zabrzmiał w siedzibie Allegro. Teraz przed uczestnikami miesiąc intensywnych zajęć, w tym wyjazd na uniwersytet w Cambridge.
Po raz kolejny Allegro zmienia rynek e-commerce w Polsce
Dziś wystartowała nowa usługa o nazwie Allegro Smart! Płacąc 49 złotych na rok, będzie można skorzystać nawet z 365 darmowych dostaw. Dzięki sieci ponad 15 tysięcy paczkomatów i punktów odbioru usługa Allegro Smart! dostępna jest dla klientów w całym kraju. Allegro Smart! to kolejny pionierski krok w historii Allegro, który zmienia reguły gry w polskim handlu elektronicznym.
Strefa Allegro – tegoroczny przebój Pol'and'Rock Festival
24. Pol’and’Rock był naprawdę wyjątkowy. Nie tylko dlatego, że był to debiut nowej nazwy wydarzenia, ale także ze względu na atmosferę, gości i artystów. Strefa Allegro także debiutowała w nowej odsłonie. Dlatego tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem „Dotknij Technologii”.