Obsługa klientów na platformie, którą każdego miesiąca odwiedza 17 milionów klientów, to spore wyzwanie, więc cały czas zmieniamy się, żeby sprostać oczekiwaniom zarówno naszych klientów, jak i wszystkich osób sprzedających na Allegro. Gwiazda Jakości Obsługi to ogólnopolski program, w którym zbadanych zostało 46 tysięcy firm z 200 branż. Klienci biorący udział w badaniu oceniali poziom swojej satysfakcji z obsługi. Dla każdej marki badano także prawdopodobieństwo rekomendacji na 2018 rok (wskaźnik NPS: Net Promoter Score). Na tej podstawie wyróżniono firmy, które najlepiej w Polsce dbają o swoich klientów. W tym roku wśród nich znalazł się również serwis Allegro.

- Oczywiście bardzo miło jest odbierać wyróżnienia, szczególnie jeżeli kryterium ich przyznawania jest satysfakcja klientów. Bardzo dziękujemy wszystkim którzy wzięli udział w badaniu i docenili nasze starania, ale wiemy doskonale, że to jeszcze nie czas na świętowanie - powiedział Jakub Kłoczewiak, dyrektor ds. relacji z klientami w Allegro. - W tym roku planujemy dużo zmian w dziale obsługi klientów Allegro i mamy nadzieję, że dzięki nim z naszej platformy będzie się korzystało jeszcze wygodniej. Powiększamy liczbę Doradców Klienta, żeby usprawnić obsługę i znacząco obniżyć czas odpowiedzi na zapytania. Poszerzamy też liczbę kanałów kontaktu. Uruchomiliśmy już czat dla naszego działu reklamy w ramach Allegro Ads i w przyszłości chcemy go również wykorzystywać w innych obszarach Allegro. Chcemy być dostępni wszędzie tam, gdzie nasi Klienci tego oczekują i służyć pomocą 24/7. A wtedy będziemy uśmiechać się równie szeroko jak na relacji z zeszłotygodniowej Gali!

Z badań Gartner Institute czy Walker Study wynika, że do 2020 roku głównym wyróżnikiem marek wcale nie będzie cena czy charakterystyka produktu, ale właśnie doświadczenie klienta. Wraz z rozwojem technologii, pojawiają się jednak zupełnie nowe wyzwania związane z obsługą e-kupujących. Obecnie już ponad 50% ruchu na Allegro pochodzi z kanałów mobilnych, czyli poprzez naszą aplikację oraz stronę dostępną za pośrednictwem smartfonów lub tabletów. Oznacza to, że obsługa klientów musi być dostosowana do ich stylu zakupów: dostępna zawsze, również w godzinach wieczornych, szybka i precyzyjna, dostarczająca odpowiedzi „tu i teraz”. Już teraz Allegro oferuje szeroki pakiet wsparcia dla klientów (zarówno kupujących i sprzedających), jednocześnie gwarantując pełne bezpieczeństwo zakupów dzięki Programowi Ochrony Kupujących.

Wszystkich, którzy chcieliby zobaczyć jak szeroko uśmiechał się nasz zespół odbierając statuetkę, zapraszamy do obejrzenia krótkiej relacji z Gali:

Agnieszka Czarnecka

magazyn@allegro.pl
Eskorta Marzeń, czyli jak zamienić sportowe emocje w prawdziwą pomoc
Jesteś fanem piłki nożnej, a pomaganie sprawia Ci radość? Dobrze się składa! Razem z Fundacją Ronalda McDonalda prowadzimy akcję Eskorta Marzeń na rzecz krakowskiego „Domu poza Domem”. To wyjątkowe miejsce, gdzie zupełnie bezpłatnie mogą zamieszkać rodzice i opiekunowie dzieci, które z całej Polski przyjeżdżają na badania lub leczenie do szpitala na krakowskim Prokocimiu. Bliskość rodziców daje chorym dzieciom poczucie bezpieczeństwa i pomaga szybciej wrócić do zdrowia. Sprawdź, jak i Ty możesz nam pomóc!
Ubezpieczenia na Allegro
Kupujący na Allegro mogą ubezpieczyć w PZU sprzęt RTV i AGD kupiony na platformie. Przez 3 lata od wygaśnięcia gwarancji producenta polisa PZU zapewni naprawę sprzętu w domu lub serwisie w razie awarii lub uszkodzenia. Jeśli naprawa nie będzie możliwa lub towar zostanie ukradziony – PZU zwróci koszt zakupu nowego sprzętu.
Darmowa dostawa na Allegro: kolejna odsłona
Ta akcja w kategoriach Moda i Obuwie spodobała się klientom na Allegro. Dlatego przedłużamy ją na kolejne weekendy kwietnia. Dodatkowo, po dwutygodniowej przerwie, wraca darmowa dostawa w kategoriach Dom i Ogród. O tych inicjatywach pisaliśmy już wcześniej w Magazynie Allegro. Dziś więcej o naszym drugim partnerze – Paczce w RUCHu, z którym również wspólnie organizujemy tę akcję.
Allegro rozpoczyna współpracę ze Stowarzyszeniem „NIGDY WIĘCEJ”
Allegro i Stowarzyszenie „NIGDY WIĘCEJ” podpisały dziś w Warszawie list intencyjny o współpracy. „NIGDY WIĘCEJ” – jako nowy partner stworzonego przez Allegro w 2004 r. programu Współpraca w Ochronie Praw – wesprze administratorów serwisu w eliminowaniu z obrotu handlowego ofert opisanych jako zakazane w Regulaminie serwisu, które propagują faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa lub nawołują do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość.