Obsługa klientów na platformie, którą każdego miesiąca odwiedza 17 milionów klientów, to spore wyzwanie, więc cały czas zmieniamy się, żeby sprostać oczekiwaniom zarówno naszych klientów, jak i wszystkich osób sprzedających na Allegro. Gwiazda Jakości Obsługi to ogólnopolski program, w którym zbadanych zostało 46 tysięcy firm z 200 branż. Klienci biorący udział w badaniu oceniali poziom swojej satysfakcji z obsługi. Dla każdej marki badano także prawdopodobieństwo rekomendacji na 2018 rok (wskaźnik NPS: Net Promoter Score). Na tej podstawie wyróżniono firmy, które najlepiej w Polsce dbają o swoich klientów. W tym roku wśród nich znalazł się również serwis Allegro.

- Oczywiście bardzo miło jest odbierać wyróżnienia, szczególnie jeżeli kryterium ich przyznawania jest satysfakcja klientów. Bardzo dziękujemy wszystkim którzy wzięli udział w badaniu i docenili nasze starania, ale wiemy doskonale, że to jeszcze nie czas na świętowanie - powiedział Jakub Kłoczewiak, dyrektor ds. relacji z klientami w Allegro. - W tym roku planujemy dużo zmian w dziale obsługi klientów Allegro i mamy nadzieję, że dzięki nim z naszej platformy będzie się korzystało jeszcze wygodniej. Powiększamy liczbę Doradców Klienta, żeby usprawnić obsługę i znacząco obniżyć czas odpowiedzi na zapytania. Poszerzamy też liczbę kanałów kontaktu. Uruchomiliśmy już czat dla naszego działu reklamy w ramach Allegro Ads i w przyszłości chcemy go również wykorzystywać w innych obszarach Allegro. Chcemy być dostępni wszędzie tam, gdzie nasi Klienci tego oczekują i służyć pomocą 24/7. A wtedy będziemy uśmiechać się równie szeroko jak na relacji z zeszłotygodniowej Gali!

Z badań Gartner Institute czy Walker Study wynika, że do 2020 roku głównym wyróżnikiem marek wcale nie będzie cena czy charakterystyka produktu, ale właśnie doświadczenie klienta. Wraz z rozwojem technologii, pojawiają się jednak zupełnie nowe wyzwania związane z obsługą e-kupujących. Obecnie już ponad 50% ruchu na Allegro pochodzi z kanałów mobilnych, czyli poprzez naszą aplikację oraz stronę dostępną za pośrednictwem smartfonów lub tabletów. Oznacza to, że obsługa klientów musi być dostosowana do ich stylu zakupów: dostępna zawsze, również w godzinach wieczornych, szybka i precyzyjna, dostarczająca odpowiedzi „tu i teraz”. Już teraz Allegro oferuje szeroki pakiet wsparcia dla klientów (zarówno kupujących i sprzedających), jednocześnie gwarantując pełne bezpieczeństwo zakupów dzięki Programowi Ochrony Kupujących.

Wszystkich, którzy chcieliby zobaczyć jak szeroko uśmiechał się nasz zespół odbierając statuetkę, zapraszamy do obejrzenia krótkiej relacji z Gali:

Agnieszka Czarnecka

magazyn@allegro.pl
Moc innowacji, czyli nasz Impact w Krakowie
Jakie są wymagania współczesnych klientów? Czy czeka nas rewolucja w e-handlu? Jak lokalne firmy mogą stanąć w szranki z globalnymi konkurentami? To tylko niektóre tematy, które eksperci Allegro poruszali w trakcie konferencji Impact CEE – jednego z najciekawszych i inspirujących wydarzeń w Polsce. Allegro było w tym roku partnerem strategicznym spotkania.
Święto technologii 16 czerwca na Stadionie Narodowym
Bezpłatne warsztaty z programowania dla dzieci, tor testowy najnowszych gadżetów technologicznych i spotkania z ekspertami w tej dziedzinie. To Allegro Tech Days, czyli element kampanii społecznej Kręć Kilometry po technologię, jaką organizuje Fundacja Allegro All For Planet. Wielkie bezpłatne wydarzenie na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się w sobotę 16 czerwca.
I Ty możesz zostać Pionierem biznesu
Masz od 20 do 35 lat? Masz pomysł na biznes, ale jeszcze go nie realizujesz? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Wraz z Polskim Funduszem Rozwoju zapraszamy do Szkoły Pionierów PFR na intensywne szkolenie zakończone wyjazdem do University of Cambridge.
Polacy polubili punkty odbioru przesyłek
Zaobserwowaliśmy silny wzrost popularności punktów odbioru przesyłek na Allegro. Klienci coraz chętniej zamawiają przesyłki do punktów odbioru, a Allegro we współpracy z wiodącymi operatorami logistycznymi zapewnia najlepsze warunki przesyłek. W tym roku powstanie sieć licząca 20 000 lokalizacji