Hasło „Xiaomi” jest wpisywane w wyszukiwarkę Allegro ponad 800 tysięcy razy w miesiącu. W ciągu półtora roku obecności w Polsce Xiaomi osiągnęło ponad 7-procentowy udział w rynku smartfonów. Jest obecnie czwartym najpopularniejszym producentem w tym segmencie w naszym kraju. Najpopularniejsze modele na Allegro to: Redmi 4X, Redmi Note 4, Redmi 4A, Mi 5, Redmi Note 3. Jednak Xiaomi to nie tylko najpopularniejszy smartfon na Allegro. Marka posiada cały ekosystem produktów docenianych przez jej miłośników. – W Polsce, niestety, większość oferty nadal nie jest oficjalnie dostępna. Z produktów, które można u nas kupić, oprócz smartfonów, dużym zainteresowaniem cieszą się opaski MiBand 2 z czujnikiem tętna, oczyszczacze powietrza czy samojezdne odkurzacze – wymienia Tomasz Wańka, Business Unit Manager w Allegro.

Na Allegro markę Xiaomi reprezentuje firma ABC Data. – Czujemy się członkami globalnego zespołu producenta, zapewniamy wsparcie nie tylko w rozwoju kanałów sprzedaży, ale też w działaniach marketingowych czy PR. Od samego początku chcemy więc przede wszystkim budować pozycję Xiaomi na rynku polskim – podkreśla Łukasz Łyżwa, Xiaomi Business Unit Director w ABC Data. Ekspert jednocześnie potwierdza popularność produktów: – Oprócz telefonów, które są w ogóle najbardziej popularnym produktem marki, najwięcej sprzedajemy opasek i zegarków sportowych, powerbanków, inteligentnych wag i wspomnianych wcześniej oczyszczaczy powietrza. W ofercie Xiaomi są też hulajnogi elektryczne czy kamerki sportowe oraz wiele, wiele innych produktów.

Mix 2.Fot. materiały prasowe

Mix 2.Fot. materiały prasowe

Allegro było jednym z pierwszych oficjalnych kanałów sprzedaży Xiaomi w Polsce. Wcześniej marka współpracowała z trzema detalistami, natomiast obecnie, po 1,5 roku obecności w tym regionie, grono partnerów Xiaomi jest znacznie szersze. – Zanim oficjalnie rozpoczęliśmy oferować w Polsce swoje urządzenia, wiele małych firm sprzedawało za pośrednictwem Allegro egzemplarze sprowadzone z Chin. Użytkownicy kupowali w ten sposób wersje bez europejskiej homologacji i oprogramowania, nieobjęte gwarancją. Ale cała ta sytuacja przyniosła także jeden skutek pozytywny – stale rosła rozpoznawalność marki Xiaomi – wspomina Łukasz Łyżwa, Xiaomi Business Unit Director w ABC Data. – Teraz jednym z elementów naszego oficjalnego kanału sprzedaży jest oficjalny sklep Xiaomi na Allegro – dodaje.

Wygląda więc na to, że marka Xiaomi na dobre zadomowiła się w Polsce, m.in. właśnie dzięki platformie Allegro. Marketplace jest miejscem, gdzie wschodzące marki pojawiają się znacznie szybciej niż w sklepach. – Xiaomi swoją pozycję na rynku osiągnęła, zaczynając od kanału e-commerce. Podobnie wygląda sytuacja w Polsce. Jeszcze przed oficjalnym debiutem sprzedawcy na Allegro importowali produkty bezpośrednio z Chin i dostarczali je lokalnie, świadcząc własny serwis i samemu troszcząc się o marketing – potwierdza Tomasz Wańka, Business Unit Manager w Allegro i dodaje, że Allegro było też jednym z pierwszych partnerów strategicznych dla marki. – Xiaomi jest bardzo aktywne w swoich działaniach. Rok 2017 był niezwykle udany dla marki – urosła w niebywałym tempie, ponad 4-krotnie zwiększając swoją sprzedaż w porównaniu z rokiem poprzednim. Obecnie Xiaomi jest najczęściej wybieraną marką wśród smartfonów na Allegro – podkreśla Tomasz Wańka z Allegro.

Redmi 5. Fot. materiały prasowe

Redmi 5. Fot. materiały prasowe

W ostatnim roku na Allegro odbyło się 17 premier produktów Xiaomi. Polski dystrybutor ABC DATA mocno zabiega, by każdy nowy produkt był wprowadzony do sprzedaży według wymagań prawnych i dostosowany do naszej lokalizacji. – Marka stale współpracuje z Allegro w zakresie komunikacji. W ostatnim roku przeprowadziliśmy w serwisie wiele kampanii z produktami Xiaomi o wielomilionowych zasięgach. Strategia komunikacyjna podkreśla zarówno atrakcyjność produktu, jak i komunikuje nowości. Allegro ma wiele narzędzi, które temu służą, a rozwiązania są szyte na miarę i skutecznie docierają do odpowiedniej grupy docelowej – mówi Tomasz Wańka.

Najważniejszym czynnikiem, który zdecydowanie wyróżnia Xiaomi spośród pozostałych producentów, jest społeczność fanów marki. Firma od początku istnienia skupia wokół siebie osoby, które chcą wpływać na jej przyszłość oraz daje im możliwość czynnego udziału w tworzeniu nowych rozwiązań. Pamiętajmy, że zanim powstał pierwszy smartfon Xiaomi, stworzony został interfejs MIUI. Członkowie społeczności MIUI to najlepsi ambasadorzy marki.

Kolejny wyróżnik Xiaomi to relacja ceny do jakości. Firma kieruje się ideą tworzenia technologii dostępnych dla każdego, dlatego oferuje urządzenia wysokiej jakości w niskich cenach. Zamiast zarabiać na sprzęcie, Xiaomi czerpie zyski z usług dodanych. – Musimy wspomnieć również o naszej ofercie produktów ekosystemowych – żaden inny dostawca na świecie nie ma takiej szerokiej oferty urządzeń IoT  (Internet of Things – Internet rzeczy) i platformy do zarządzania nimi – podkreśla Łukasz Łyżwa. – Obecnie w Polsce staramy się docierać z naszymi urządzeniami do coraz większej liczby użytkowników. Jest to możliwe między innymi dzięki globalnej strategii i misji, jaką kieruje się Lei Jun, twórca marki,  i Xiaomi, zakładającej, że najlepsza technologia nie musi być droga. W kolejnej fazie rozwoju planujemy nawiązanie współpracy z zewnętrznymi firmami i twórcami aplikacji, którzy poszerzą nasze portfolio usług – dodaje ekspert z Xiaomi.

Redmi Note 3

Redmi Note 3

Lei Jun  ogłosił niedawno, że jego celem jest zdobycie pierwszej pozycji wśród chińskich producentów smartfonów do połowy 2020 roku. To ogromne wyzwanie wymagające wytężonej pracy całego zespołu. – Chcemy rosnąć na całym świecie, w tym w Polsce. W czwartym kwartale 2017 r. Xiaomi było już czwartą najpopularniejszą marką smartfonów na świecie – ale nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa – podkreśla na koniec Łukasz Łyżwa.

W rozmowie z dziennikiem „Wall Street Journal” Lei Jun uchylił rąbka tajemnicy odnośnie do planów firmy dotyczących sprzedaży smartfonów na rynku amerykańskim. Okazuje się, że Chińczycy chcą wejść ze swoimi telefonami do USA już pod koniec 2018 roku lub na początku następnego. 

Anna Gardyniak

magazyn@allegro.pl
Premiera na Allegro – Redmi S2 przez 17 godzin w supercenie
To pierwsza tego typu akcja sprzedażowa Xiaomi w Polsce – na trzy tygodnie przed startem oficjalnej dystrybucji nowy model Redmi S2 przez kilkanaście godzin będzie dostępny na Allegro w super cenie – 649 zł. Sprzedaż startuje 4 czerwca o godzinie 7:00 i potrwa do północy lub do wyczerpania zapasów
Historia Xiaomi: fani ważniejsi niż przychody
Lei Jun, zwany chińskim Steve'em Jobsem, i Lin Bin, były szef Google na Chiny, zbudowali firmę, która potrafi sprzedać 300 tysięcy swoich premierowych telefonów w cztery minuty, a ich produkty ma już 200 milionów ludzi na świece. Teraz sprzedają przez Allegro – czy zostaną liderem także w Polsce?
Walentynki – Polacy romantyczni, ale praktyczni
Walentynki na dobre zadomowiły się w Polsce. Jak wynika z badania TNS Kantar, przeprowadzonego na zlecenie Allegro, zdecydowana większość Polaków, bo aż 83 proc., planuje podarować swojej drugiej połowie prezent z okazji Święta Zakochanych. Prawie połowa kupi czekoladki, 33 proc. kwiaty, a co siódma osoba zdecyduje się na upominek z kategorii erotyka. Na zakupy nie wydamy więcej niż 100 zł.
Zajrzeliśmy do domów klientów remontujących łazienki 
Jak zwykle wakacje – także w 2017 roku – to szczyt remontowy w polskich domach. Wiele osób ten czas poświęca na unowocześnianie łazienek. W tym roku był to jeden z głównych remontów, jakie robili Polacy. Sprawdziliśmy więc, co najczęściej wymieniamy w łazienkach i w jaki sposób je urządzamy.