Kont firmowych na Allegro jest blisko 100 tysięcy. Każdy biznes jest inny, więc pytań o to, jak najlepiej wykorzystać narzędzia platformy, by efekty sprzedaży były najlepsze, może być wiele. Firma prowadząca sprzedaż na Allegro może czerpać wiedzę z wielu źródeł.

Znane kanały oficjalne to przede wszystkim poradnik Allegro dla sprzedających czy Magazyn Allegro – mówi Paweł Mielczarek, od kilkunastu lat prowadzący autorskie szkolenia ze skutecznej sprzedaży na Allegro. – Oczywiście w Internecie jest więcej źródeł, także mniej oficjalnych. Niektórzy sprzedawcy sami zaczęli tworzyć fora internetowe i grupy na Facebooku, na których można wymieniać się wiedzą, porozmawiać o najczęstszych bolączkach oraz trendach w handlu internetowym. Popularność tematów z zakresu „co zrobić, żeby sprzedawać lepiej i więcej” jest tak duża, że powstają programy szkoleniowe, które mogą pomóc i początkującym, i zaawansowanym – dodaje Paweł Mielczarek.

Jedno z takich szkoleń, organizowane przez Sprawny Marketing, odbędzie się już 20 marca w Warszawie, a o sprzedaży na Allegro będzie tam mówić przez cały dzień właśnie Paweł Mielczarek. Tym razem jednak nie będzie to typowe spotkanie z niezależnym konsultantem. – Allegro zmienia się tak szybko, że aby nadążyć, trzeba poszerzać wiedzę nie tylko praktyczną – mówi Paweł Mielczarek. – Wielu sprzedawców zadaje sobie pytanie, w jakim kierunku zmierza Allegro i jak dopasować swoje działania, aby w pełni te zmiany wykorzystać. Dlatego, wspólnie z Allegro, wpadliśmy na pomysł, żeby zaprosić na spotkanie przedstawiciela Allegro, który przedstawi istotę niedawnych zmian i wskaże tematy, o których muszą pamiętać profesjonalni sprzedawcy teraz i w przyszłości – dodaje Paweł Mielczarek.

Jedno z takich szkoleń odbędzie się już 20 marca w Warszawie, a o sprzedaży na Allegro będzie tam mówić przez cały dzień właśnie Paweł Mielczarek. Fot. pixabay.com

Jedno z takich szkoleń odbędzie się już 20 marca w Warszawie, a o sprzedaży na Allegro będzie tam mówić przez cały dzień właśnie Paweł Mielczarek. Fot. pixabay.com

Gościem specjalnym szkolenia poświęconemu sprzedaży na Allegro będzie Michał Markowski, Business Growth Manager Allegro.pl. Od 12 lat bierze udział w zmianach biznesowych i produktowych na Allegro. Tworzył takie narzędzia jak system komentarzy, aktywację online, centrum sporów. Kierował bezpieczeństwem transakcji. Zmieniał zasady handlu w serwisie m.in. przez zmianę reguł prezentacji oferty i zdjęć. Odpowiadał za promocje cennikowe dla sprzedaży w modelu B2C i C2C. Autor programu bonusowego Allegro Monety.

Widzimy rosnące zainteresowanie używaniem narzędzi wspierających sprzedaż na Allegro – mówi Michał Markowski. – Narzędzia te, choć są przeważnie łatwe w użyciu, to czasem wymagają przemyślenia strategii, w których można je wykorzystać. Część z narzędzi działa lepiej, gdy sprzedawcy inwestują w niektóre opcje. Część z kolei wymaga konsekwentnego i długotrwałego budowania reputacji profesjonalnego sprzedawcy. Jeszcze inne z kolei mogą wymagać dokonania szybkich zmian w ofertach, by zostały one wciągnięte do programów wspierających sprzedaż, prowadzonych przez Allegro. Dlatego moje krótkie wystąpienie podczas tego szkolenia będzie miało tytuł „Rozwój Allegro dla sprzedających – co rynek czeka w przyszłości?”. Chcę powiedzieć, co już zostało zmienione i co wpływa na potencjał sprzedażowy poszczególnych ofert – np. zdjęcia na białym tle, ujednolicony opis ofert, zmiany cennikowe, zmiany w systemie komentarzy, program Super Sprzedawca, program monetowy. Chcę też wskazać możliwe kierunki zmian i jak Allegro widzi swoją i sprzedających pozycję za kilka lat na polskim rynku. Występowanie na zewnętrznych, niezależnych szkoleniach nie jest naszą powszechną praktyką. Ale Allegro zmienia się i będzie zmieniać coraz szybciej, dlatego chcemy wesprzeć wszystkich, którzy szerzą wiedzę o efektywnej sprzedaży na platformie. W przyszłości nie jest wykluczone, że będziemy na takich szkoleniach pojawiać się częściej – zapowiada Michał Markowski.

– Pytania o efektywność sprzedaży, z którymi sprzedający zwracają się do ekspertów znających Allegro, zależą bardzo często od stażu – mówi Paweł Mielczarek. – Nowe przedsiębiorstwa zadają wiele pytań związanych z rejestracją konta firmowego, wystawianiem oferty czy realizacją poszczególnych etapów transakcji. Sprzedawcy z kilkuletnim stażem szukają technik zwiększających ich udział w rynku i generowaniu większych obrotów oraz automatyzacji procesów związanych z obsługą aukcji oraz szybką wysyłką – a wszystko po to, by dostarczyć jak najlepsze doświadczenia klientom. Niezależnie więc od tego, na jakim etapie jest profesjonalny sprzedawca, zawsze istnieje przestrzeń do poprawy oferty. Mam nadzieję, że moje szkolenia pomogą w tym procesie – podsumowuje Paweł Mielczarek.

Informacje o szkoleniu z udziałem przedstawiciela Allegro można znaleźć pod adresem: www.na.allegro.pl/szkolenie_marzec_2018

Fot. pixabay.com

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl
#CharytatywnaPyra wyrosła w Poznaniu
Allegro to Poznań, a Poznań to ziemniaki, dużo dobrych pyr. Co ma do tego Wykop? Ziemniaki wykopuje się z czeluści gleby, a właśnie o wykopywanie chodzi nam najbardziej… Szczególnie, gdy kopie się w szczytnym celu.
Jak pracownicy Allegro podjęli wyzwanie w kampanii „Kręć Kilometry”
Pierwsze skojarzenie związane z Allegro? Najbardziej znana w Polsce platforma handlowa. Za tą marką stoi zespół blisko 1700 wykwalifikowanych pracowników, ekspertów w swoich dziedzinach, którzy, wykorzystując nowoczesne technologie, starają się ułatwiać życie milionom Polaków. Raz w roku Allegro stawia przed nimi dodatkowe wyzwanie – takie związane z aktywnością i zdrową rywalizacją. Zobacz, jak można zachęcić pracowników do wspólnej zabawy, gdzie nagrodą jest nie tylko sprzęt elektroniczny, ale coś więcej...
Po raz kolejny Allegro zmienia rynek e-commerce w Polsce
Dziś wystartowała nowa usługa o nazwie Allegro Smart! Płacąc 49 złotych na rok, będzie można skorzystać nawet z 365 darmowych dostaw. Dzięki sieci ponad 15 tysięcy paczkomatów i punktów odbioru usługa Allegro Smart! dostępna jest dla klientów w całym kraju. Allegro Smart! to kolejny pionierski krok w historii Allegro, który zmienia reguły gry w polskim handlu elektronicznym.
Kup książkę i pomóż wygrać z rakiem!
Pan Zenon Fabiś od dwóch lat choruje na nowotwór. Od kilku miesięcy na rynku Jeżyckim wyprzedaje kolekcję swoich książek, by mieć za co opłacić leczenie. Allegro razem z „Głosem Wielkopolskim” postanowiło mu pomóc, organizując licytacje jego zbiorów. Każdy może dołączyć do akcji przez platformę charytatywni.allegro.pl. Na stronie ksiazkipanazenona.pl możliwe jest również zakupienie wirtualnych cegiełek lub zrobienie bezpośredniej wpłaty na konto akcji.