Znane kanały oficjalne to przede wszystkim poradnik Allegro dla sprzedających czy Magazyn Allegro – mówi Paweł Mielczarek, od kilkunastu lat prowadzący autorskie szkolenia ze skutecznej sprzedaży na Allegro. – Oczywiście w Internecie jest więcej źródeł, także mniej oficjalnych. Niektórzy sprzedawcy sami zaczęli tworzyć fora internetowe i grupy na Facebooku, na których można wymieniać się wiedzą, porozmawiać o najczęstszych bolączkach oraz trendach w handlu internetowym. Popularność tematów z zakresu „co zrobić, żeby sprzedawać lepiej i więcej” jest tak duża, że powstają programy szkoleniowe, które mogą pomóc i początkującym, i zaawansowanym – dodaje Paweł Mielczarek.

Jedno z takich szkoleń, organizowane przez Sprawny Marketing, odbędzie się już 20 marca w Warszawie, a o sprzedaży na Allegro będzie tam mówić przez cały dzień właśnie Paweł Mielczarek. Tym razem jednak nie będzie to typowe spotkanie z niezależnym konsultantem. – Allegro zmienia się tak szybko, że aby nadążyć, trzeba poszerzać wiedzę nie tylko praktyczną – mówi Paweł Mielczarek. – Wielu sprzedawców zadaje sobie pytanie, w jakim kierunku zmierza Allegro i jak dopasować swoje działania, aby w pełni te zmiany wykorzystać. Dlatego, wspólnie z Allegro, wpadliśmy na pomysł, żeby zaprosić na spotkanie przedstawiciela Allegro, który przedstawi istotę niedawnych zmian i wskaże tematy, o których muszą pamiętać profesjonalni sprzedawcy teraz i w przyszłości – dodaje Paweł Mielczarek.

Jedno z takich szkoleń odbędzie się już 20 marca w Warszawie, a o sprzedaży na Allegro będzie tam mówić przez cały dzień właśnie Paweł Mielczarek. Fot. pixabay.com

Jedno z takich szkoleń odbędzie się już 20 marca w Warszawie, a o sprzedaży na Allegro będzie tam mówić przez cały dzień właśnie Paweł Mielczarek. Fot. pixabay.com

Gościem specjalnym szkolenia poświęconemu sprzedaży na Allegro będzie Michał Markowski, Business Growth Manager Allegro.pl. Od 12 lat bierze udział w zmianach biznesowych i produktowych na Allegro. Tworzył takie narzędzia jak system komentarzy, aktywację online, centrum sporów. Kierował bezpieczeństwem transakcji. Zmieniał zasady handlu w serwisie m.in. przez zmianę reguł prezentacji oferty i zdjęć. Odpowiadał za promocje cennikowe dla sprzedaży w modelu B2C i C2C. Autor programu bonusowego Allegro Monety.

Widzimy rosnące zainteresowanie używaniem narzędzi wspierających sprzedaż na Allegro – mówi Michał Markowski. – Narzędzia te, choć są przeważnie łatwe w użyciu, to czasem wymagają przemyślenia strategii, w których można je wykorzystać. Część z narzędzi działa lepiej, gdy sprzedawcy inwestują w niektóre opcje. Część z kolei wymaga konsekwentnego i długotrwałego budowania reputacji profesjonalnego sprzedawcy. Jeszcze inne z kolei mogą wymagać dokonania szybkich zmian w ofertach, by zostały one wciągnięte do programów wspierających sprzedaż, prowadzonych przez Allegro. Dlatego moje krótkie wystąpienie podczas tego szkolenia będzie miało tytuł „Rozwój Allegro dla sprzedających – co rynek czeka w przyszłości?”. Chcę powiedzieć, co już zostało zmienione i co wpływa na potencjał sprzedażowy poszczególnych ofert – np. zdjęcia na białym tle, ujednolicony opis ofert, zmiany cennikowe, zmiany w systemie komentarzy, program Super Sprzedawca, program monetowy. Chcę też wskazać możliwe kierunki zmian i jak Allegro widzi swoją i sprzedających pozycję za kilka lat na polskim rynku. Występowanie na zewnętrznych, niezależnych szkoleniach nie jest naszą powszechną praktyką. Ale Allegro zmienia się i będzie zmieniać coraz szybciej, dlatego chcemy wesprzeć wszystkich, którzy szerzą wiedzę o efektywnej sprzedaży na platformie. W przyszłości nie jest wykluczone, że będziemy na takich szkoleniach pojawiać się częściej – zapowiada Michał Markowski.

– Pytania o efektywność sprzedaży, z którymi sprzedający zwracają się do ekspertów znających Allegro, zależą bardzo często od stażu – mówi Paweł Mielczarek. – Nowe przedsiębiorstwa zadają wiele pytań związanych z rejestracją konta firmowego, wystawianiem oferty czy realizacją poszczególnych etapów transakcji. Sprzedawcy z kilkuletnim stażem szukają technik zwiększających ich udział w rynku i generowaniu większych obrotów oraz automatyzacji procesów związanych z obsługą aukcji oraz szybką wysyłką – a wszystko po to, by dostarczyć jak najlepsze doświadczenia klientom. Niezależnie więc od tego, na jakim etapie jest profesjonalny sprzedawca, zawsze istnieje przestrzeń do poprawy oferty. Mam nadzieję, że moje szkolenia pomogą w tym procesie – podsumowuje Paweł Mielczarek.

Informacje o szkoleniu z udziałem przedstawiciela Allegro można znaleźć pod adresem: www.na.allegro.pl/szkolenie_marzec_2018

Fot. pixabay.com

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl
Nowy Raport CSR Allegro: czytaj i przekaż swój uśmiech na ważny cel
W 2017 roku zadebiutował nasz pierwszy Raport Społecznej Odpowiedzialności. Od tego czasu ciężko pracowaliśmy – zaczęliśmy nowe projekty, rozwinęliśmy już istniejące. Włożyliśmy dużo wysiłku w to, żeby świat był dzięki nam trochę lepszy. Efekty tej pracy zebraliśmy w nowym Raporcie CSR Allegro, który jest już dostępny w sieci. Tegoroczna edycja ma dodatkowy, zaskakujący element. Przeglądając informacje zawarte w raporcie, możesz jednocześnie wesprzeć ważny społecznie cel. Wystarczy… Twój uśmiech!
Dobre Granie z #allegrogg
Lubisz pisać? A może chcesz pochwalić swoim talentem graficznym? Jeśli choć na jedno z tych pytań Twoja odpowiedź brzmi „tak”, spróbuj swoich sił i weź udział w konkursie. Nagrody to 10 zestawów kart podarunkowych Allegro o wartości 250 zł oraz trzymiesięczny abonament Gry-Online.pl Premium z opcją VIP. Śpiesz się, konkurs trwa do 5 lipca 2018 r.
Allegro zwalnia z teorii nie tylko w wakacje
Wakacyjnego lenistwa nic nie przebije, ale czy jest szansa, żeby polska szkoła przestała kojarzyć się z nudną i szarą rzeczywistością? Poznaliśmy kilka osób, które twierdzą, że tak.
Moc innowacji, czyli nasz Impact w Krakowie
Jakie są wymagania współczesnych klientów? Czy czeka nas rewolucja w e-handlu? Jak lokalne firmy mogą stanąć w szranki z globalnymi konkurentami? To tylko niektóre tematy, które eksperci Allegro poruszali w trakcie konferencji Impact CEE – jednego z najciekawszych i inspirujących wydarzeń w Polsce. Allegro było w tym roku partnerem strategicznym spotkania.