Popularność tej aplikacji rosła wraz ze wzrostem użytkowników smartfonów w Polsce. Pierwszy 1 000 000 pobrań nastąpił po 1001 dniach od premiery, w marcu 2013 roku. Dwa miliony pobrań osiągnięto po kolejnych 369 dniach w kwietniu 2014 roku. Trzymilionowe ściągniecie nastąpiło po następnych 169 dniach w listopadzie 2014. Barierę 4 milionów pobrań aplikacja przekroczyła po kolejnych 140 dniach w marcu 2015 roku. Jest to jedyna polska aplikacja która może poszczycić się takimi wynikami na lokalnym rynku. W sumie aplikację Allegro na różne platformy pobrało juz ponad 6 milionów użytkowników (iOS 780 tys. i Windows Phone 640 tys.).

Najpopularniejsze urządzenia na których zainstalowane aplikację Allegro na platformę Android to Samsung (generacje S5, S4 i S3), a następnie Sony Xperia M2, LG L5 i Sony Xperia J.

Pracę nad aplikacją zaczynał 1 programista i 1 menedżer, a obecnie zajmuje się nią kilkadziesiąt osób z oddziałów Allegro z 3 różnych miast. Aplikacja Allegro na platformę Android zwykle zajmuje pierwsze drugie lub trzecie miejsce w swojej kategorii i niejednokrotnie była najchętniej instalowaną aplikacją w Google Play.

W nieujawnionych jeszcze nowych wersjach aplikacji zmianie ulegnie m.in. ekran produktu oraz wygląd wyników wyszukiwania. Wkrótce rozpoczną się prace nad koszykiem zakupowym.

Według badania Mobience prowadzonego przez firmę badawczą Spicy Mobile, z aplikacji Allegro na platformę Android częściej korzystają mężczyźni, niż kobiety (51% do 49%). Większa część użytkowników, bo aż 48%, to osoby w wieku 25-34 lata. Kolejną grupą użytkowników są młodzi w wieku 15-24 lat (22%), dorośli w przedziale wiekowym 35-44 (21%) i powyżej 45 (9%). Co drugi użytkownik ma wyższe wykształcenie (55%).

Ciekawostki związane z aplikacją Allegro na platformę Android pokazuje załączona infografika.

Fot. Flickr.com, materiały prasowe

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl
Czy młodych Polaków trzeba uczyć zakupów w Internecie?
Kilka kliknięć, płatność online i oczekiwanie na wybrany produkt. Do tych prostych działań ograniczają się obecnie zakupy przez Internet. Czy jednak dla każdego użytkownika Internetu zadanie to jest tak samo proste? Według Izby Gospodarki Elektronicznej niekoniecznie. Z tego względu we współpracy z Allegro wydała mikroporadnik „Kupuję w sieci”, który jest elementem cyklicznej akcji edukacyjnej o takiej samej nazwie. W 2017 roku w jej ramach zorganizowano „Cyfrowy Tydzień w Rybniku”, gdzie w dniach 18–22.09.2017 r. odbywają się prelekcje oraz warsztaty na temat e-commerce m.in. dla młodzieży.
Coś się kończy, coś zaczyna, czyli finał programu stażowego Summer e-Xperience 2017
Kolejna edycja programu stażowego, organizowanego przez Allegro, właśnie przeszła do historii. Przez dwa miesiące 38 osób, pod okiem mentorów, zdobywało doświadczenie w różnych obszarach: od technologii, poprzez finanse, operacje aż po marketing. Nie można uczestniczyć w lepszych zajęciach z e-commerce w Polsce!
Ty też możesz pomóc budować Świetlikowo
Allegro po raz kolejny udowadnia, że technologia może pomóc w rozwiązywaniu ludzkich problemów. Tym razem naszym wspólnym celem jest zbudowanie Świetlikowa, czyli bezpłatnego Centrum Opieki Dziennej dla nieuleczalnie chorych dzieci Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci w Tychach. Każdy może dołożyć swoją cegiełkę do budowy, biorąc udział w akcji na charytatywni.allegro.pl.
Jak kilkunastotysięczna gmina chce zostać rowerową stolicą Polski!
Prawie codziennie, a już na pewno w każdy weekend. Osobno lub w zorganizowanych grupach. Około tysiąca dwustu mieszkańców kilkunastotysięcznego wielkopolskiego Międzychodu wykręciło prawie 400 tys. kilometrów, przez co depczą po piętach samej Warszawie w rankingu akcji „Kręć Kilometry po technologię”. Wrzesień to ostatni moment na to, żeby wziąć udział w największej rowerowej rywalizacji w kraju, zawalczyć o event technologiczny dla swojego miasta i satysfakcję dla siebie.