Mobilna aplikacja Allegro liderem wśród aplikacji zakupowych na smartfony

16 lipca 2015, 02:00

Robienie zakupów za pomocą aplikacji mobilnych zyskuje coraz większą rzeszę zwolenników. Z badania Mobience wynika, że wśród największych graczy rynku zakupów on-line to Allegro wygrywa pojedynek na liczbę użytkowników aplikacji i czas spędzony w witrynie oraz ilość dokonanych transakcji.

Wykres 1: Najpopularniejsze aplikacje zakupowe – top 5 w kategorii „SHOPPING” wg Google Play


Kto najczęściej korzysta z aplikacji Allegro?

Według danych pochodzących z badania Mobience, z aplikacji Allegro częściej korzystają mężczyźni niż kobiety (51% vs 49%). Większa część użytkowników, bo aż 48%, to osoby między 25. a 34. rokiem życia. Kolejną grupą odbiorców „apki” są młodzi w wieku 15-24 lat (22%), dorośli w przedziale wiekowym 35-44 (21%) i 45+ (9%). Co drugi użytkownik ma wyższe wykształcenie (55%).

Wykres 2: Użytkownicy aplikacji Allegro – struktura demograficzna

Podsumowanie:

Większa część użytkowników aplikacji Allegro to mężczyźni w wieku od 25 do 34 lat, chętnie odwiedzający serwis poprzez aplikację zarówno w tygodniu, jak i w weekend.
Aplikacja Allegro jest niezwykle intuicyjna w użytkowaniu, przez co zyskuje swoich wiernych fanów i powiększa grono oddanych użytkowników. Umożliwia proste przeglądanie przedmiotów i bezproblemowe dokonywanie transakcji, dodatkowo też możliwe jest udostępnienie poszczególnych produktów na serwisach społecznościowych. Wyszukiwanie przedmiotów poprzez zeskanowane kody kreskowe to również bardzo przyjazna użytkownikowi cecha aplikacji.
Dane pochodzą z aplikacji badawczej Mobience udostępnionej przez agencję Spicy Mobile. Aplikacja służy lepszemu poznaniu zasad kierujących środowiskiem urządzeń mobilnych. Użytkownicy, instalując aplikację Mobience na swoim telefonie lub tablecie, dołączyli do panelu badawczego.

Tekst powstał przy współpracy z 
         www.spicymobile.pl


Redakcja
Magazyn Allegro
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%