Allegro, ubiegłoroczny laureat BEST IN SHOW Mixx Awards, w tym roku dostało aż cztery statuetki za kampanie, które wzruszają, bawią i zachwycają.
Allegro znowu docenione za Legendy Polskie – ta kampania nie ma sobie równych ani następców. W tym roku na Mixx Awards 2017 Legendy zdobyły trzy statuetki: złoto w kategorii Branded Content, srebro w kategorii Video Online oraz brąz w kategorii Branad Awareness and Positioning.
– Najlepsze reklamy to takie, które na pierwszy rzut oka reklamami się nie wydają i to o tym jest kategoria Branded Content. Z roku na rok jest coraz silniejsza – dostajemy coraz więcej bardzo dobrych jakościowo zgłoszeń. W tych najlepszych kampaniach widać jedną rzecz – odwagę. Odwaga i świetna historia procentują – mówiła Patrycja Matul, członkini jury Mixx Awards 2017, uzasadniając wybór jury w kategorii Branded Content.
Jedynie laureaci złotych statuetek mogli wygłosić podziękowania ze sceny. – Wiem, jak było trudno wygrać w tej kategorii, a Legendy Polskie zdobyły złoto już drugi raz. Dziękuję artystom, twórcom, ale przede wszystkim dziękuję widzom – mówiła Anna Iller, Branded Content Manager w Allegro, obierając złotą statuetkę.

Tylko laureaci złotych statuetek mogli wygłosić podziękowania ze sceny. Tu: Anna Iller, Branded Content Manager w Allegro, po odebraniu złotej statuetkę. Fot. Darek Kociak
Jurorzy bardzo dobrze pamiętali też poruszenie, jakie wywołała kampania świąteczna z ubiegłego roku „Czego szukasz w Święta? | English for beginners” i to, że mówił o niej cały świat. Reklama zdobyła brąz w kategorii Video Oline.
– Dobre wideo pozwala nam budować świadomość i wartości naszych marek. Stworzenie naprawdę pasjonującego wideo jest jednak bardzo trudne, musi być ubrane w taką formę, która sprawi, że się w niej zakochamy bez pamięci, musi mieć prawdziwych bohaterów, w których naprawdę uwierzymy. My jako jury Mixx Awards i IAB uwierzyliśmy w te historie – mówił członek jury Sławomir Skowerski, zapowiadając nominacje w kategorii Video Online.

Trzy statuetki dla Allegro za Legendy Polskie. Fot. Darek Kociak
Mixx Awards to konkurs na najlepsze polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem digitalu, organizowany przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB. To również jedyny konkurs, który nagradza jednocześnie za kreację i efektywność. To też konkurs, w którym bardzo trudno jest wygrać, a sama nominacja jest już ogromnym wyróżnieniem.
– Mixx Awards to ogromne święto branży digitalowej, bowiem już same nominacje są olbrzymim wyróżnieniem i wskazują, że dana kampania znacznie wyróżnia się ponad rynkowe standardy i o tym, jak bardzo dużym wyróżnieniem jest nominacja, świadczy fakt, że w aż trzech kategoriach jury nie zdecydowało się przyznać żadnej nominacji – można było usłyszeć tuż przed prezentacją kategorii i nominowanych z ust prowadzących galę.

Na zdjęciu: Anna Iller, Branded Content Manager w Allegro. Fot. Darek Kociak
– IAB MIXX Awards to jak zawsze fantastyczny barometr tego, co dzieje się na polskim rynku i co ważne w branży, ale także oczekiwań klientów. Wyniki tegorocznej edycji potwierdzają, patrząc na najwyżej nagradzane w tym roku kategorie, że branded content, video online i mobile są niezmiennie wartymi uwagi trendami. Fakt nienagrodzenia żadnego projektu w kategorii Innovations może wydawać się paradoksem we współczesnym świecie. Jednak mimo wielu zgłoszonych projektów wykorzystujących technologie, w ocenie jury zabrakło mocnych akcentów i sięgnięcia po rozwiązania rewolucyjne. Jest więc przestrzeń dla odważnych eksperymentów, które chętnie nagrodzimy w przyszłym roku – mówiła na koniec Barbara Żbik, przewodnicząca jury konkursu, Head of Customer Success, EMEA w PayU.
Więcej na temat tegorocznej gali i pełna lista zwycięzców znajduje się TU.
Fot. Darek Kociak
Anna Gardyniak
magazyn@allegro.pl