Każdego miesiąca na Allegro pojawia się średnio 70 mln ofert. Część z nich wystawiają właściciele kont firmowych, których jest na platformie ponad 100 tys. Drugą grupę stanowi 1,7 mln sprzedających, posiadających zwykłe konto. To oni, w pierwszej kolejności, zaczęli obowiązkowo korzystać z nowego edytora opisu.

W praktyce zmiany oznaczają pożegnanie z obecnymi szablonami HTML i tworzenie czytelnego i dopasowanego do urządzeń mobilnych opisu oferty w nowym edytorze. – Wprowadzane zmiany to dla sprzedających przede wszystkim szansa na poprawę jakości oferty i dostosowanie jej do oczekiwań klientów, którzy coraz chętniej robią zakupy za pomocą smartfonów. Już dziś blisko połowa ruchu na Allegro pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Dlatego tak ważne jest stworzenie jednego standardu oferty, który jest przede wszystkim czytelny i użyteczny dla klientów korzystających z urządzeń mobilnych – mówi Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro.

Stary edytor będzie dostępny tylko w istniejących już ofertach, takich które mają ustawioną opcję wznawiania lub były wcześniej zaplanowane do wystawienia. Każda nowa oferta musi być już zgodna z nowymi zasadami.

Zmiany w sposobie prezentacji ofert wprowadzane są etapami – sprzedający mogli już korzystać z nowego edytora od lutego br. Obecnie stał się on obowiązkowy dla ofert sprzedaży wystawianych z kont zwykłych a dla kont firmowych nastąpi to w lutym 2018 roku. Nowe standardy dla kont zwykłych stały się obowiązkowe od 28 listopada br., w lutym 2018 r. dołączą do nich właściciele kont Firma.

Szczegółowe informacje na temat nowego opisu oferty można znaleźć na www.dlasprzedajacych.allegro.pl/nowy-opis-oferty.

Fot. Shutterstock.com; opracowanie graficzne: DB Creative Factory

Agata Stachowiak

magazyn@allegro.pl