Każdego miesiąca na Allegro pojawia się średnio 70 mln ofert. Część z nich wystawiają właściciele kont firmowych, których jest na platformie ponad 100 tys. Drugą grupę stanowi 1,7 mln sprzedających, posiadających zwykłe konto. To oni, w pierwszej kolejności, zaczęli obowiązkowo korzystać z nowego edytora opisu.

W praktyce zmiany oznaczają pożegnanie z obecnymi szablonami HTML i tworzenie czytelnego i dopasowanego do urządzeń mobilnych opisu oferty w nowym edytorze. – Wprowadzane zmiany to dla sprzedających przede wszystkim szansa na poprawę jakości oferty i dostosowanie jej do oczekiwań klientów, którzy coraz chętniej robią zakupy za pomocą smartfonów. Już dziś blisko połowa ruchu na Allegro pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Dlatego tak ważne jest stworzenie jednego standardu oferty, który jest przede wszystkim czytelny i użyteczny dla klientów korzystających z urządzeń mobilnych – mówi Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro.

Stary edytor będzie dostępny tylko w istniejących już ofertach, takich które mają ustawioną opcję wznawiania lub były wcześniej zaplanowane do wystawienia. Każda nowa oferta musi być już zgodna z nowymi zasadami.

Zmiany w sposobie prezentacji ofert wprowadzane są etapami – sprzedający mogli już korzystać z nowego edytora od lutego br. Obecnie stał się on obowiązkowy dla ofert sprzedaży wystawianych z kont zwykłych a dla kont firmowych nastąpi to w lutym 2018 roku. Nowe standardy dla kont zwykłych stały się obowiązkowe od 28 listopada br., w lutym 2018 r. dołączą do nich właściciele kont Firma.

Szczegółowe informacje na temat nowego opisu oferty można znaleźć na www.dlasprzedajacych.allegro.pl/nowy-opis-oferty.

Fot. Shutterstock.com; opracowanie graficzne: DB Creative Factory

Agata Stachowiak

magazyn@allegro.pl
Moc innowacji, czyli nasz Impact w Krakowie
Jakie są wymagania współczesnych klientów? Czy czeka nas rewolucja w e-handlu? Jak lokalne firmy mogą stanąć w szranki z globalnymi konkurentami? To tylko niektóre tematy, które eksperci Allegro poruszali w trakcie konferencji Impact CEE – jednego z najciekawszych i inspirujących wydarzeń w Polsce. Allegro było w tym roku partnerem strategicznym spotkania.
Święto technologii 16 czerwca na Stadionie Narodowym
Bezpłatne warsztaty z programowania dla dzieci, tor testowy najnowszych gadżetów technologicznych i spotkania z ekspertami w tej dziedzinie. To Allegro Tech Days, czyli element kampanii społecznej Kręć Kilometry po technologię, jaką organizuje Fundacja Allegro All For Planet. Wielkie bezpłatne wydarzenie na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się w sobotę 16 czerwca.
I Ty możesz zostać Pionierem biznesu
Masz od 20 do 35 lat? Masz pomysł na biznes, ale jeszcze go nie realizujesz? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Wraz z Polskim Funduszem Rozwoju zapraszamy do Szkoły Pionierów PFR na intensywne szkolenie zakończone wyjazdem do University of Cambridge.
Polacy polubili punkty odbioru przesyłek
Zaobserwowaliśmy silny wzrost popularności punktów odbioru przesyłek na Allegro. Klienci coraz chętniej zamawiają przesyłki do punktów odbioru, a Allegro we współpracy z wiodącymi operatorami logistycznymi zapewnia najlepsze warunki przesyłek. W tym roku powstanie sieć licząca 20 000 lokalizacji