Każdego miesiąca na Allegro pojawia się średnio 70 mln ofert. Część z nich wystawiają właściciele kont firmowych, których jest na platformie ponad 100 tys. Drugą grupę stanowi 1,7 mln sprzedających, posiadających zwykłe konto. To oni, w pierwszej kolejności, zaczęli obowiązkowo korzystać z nowego edytora opisu.

W praktyce zmiany oznaczają pożegnanie z obecnymi szablonami HTML i tworzenie czytelnego i dopasowanego do urządzeń mobilnych opisu oferty w nowym edytorze. – Wprowadzane zmiany to dla sprzedających przede wszystkim szansa na poprawę jakości oferty i dostosowanie jej do oczekiwań klientów, którzy coraz chętniej robią zakupy za pomocą smartfonów. Już dziś blisko połowa ruchu na Allegro pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Dlatego tak ważne jest stworzenie jednego standardu oferty, który jest przede wszystkim czytelny i użyteczny dla klientów korzystających z urządzeń mobilnych – mówi Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro.

Stary edytor będzie dostępny tylko w istniejących już ofertach, takich które mają ustawioną opcję wznawiania lub były wcześniej zaplanowane do wystawienia. Każda nowa oferta musi być już zgodna z nowymi zasadami.

Zmiany w sposobie prezentacji ofert wprowadzane są etapami – sprzedający mogli już korzystać z nowego edytora od lutego br. Obecnie stał się on obowiązkowy dla ofert sprzedaży wystawianych z kont zwykłych a dla kont firmowych nastąpi to w lutym 2018 roku. Nowe standardy dla kont zwykłych stały się obowiązkowe od 28 listopada br., w lutym 2018 r. dołączą do nich właściciele kont Firma.

Szczegółowe informacje na temat nowego opisu oferty można znaleźć na www.dlasprzedajacych.allegro.pl/nowy-opis-oferty.

Fot. Shutterstock.com; opracowanie graficzne: DB Creative Factory

Agata Stachowiak

magazyn@allegro.pl
Charytatywna akcja „Obudź mnie” z igrzyskami olimpijskimi w tle
Kiedy jedni walczą o olimpijskie medale, inni toczą równie zaciętą walkę o powrót do życia. Platforma charytatywni.allegro.pl jest partnerem technologicznym akcji „Obudź mnie”, organizowanej przez Fundację „AKogo”? Licytując olimpijską pochodnię od Ewy Błaszczyk, dorzucając się do wirtualnej puszki czy wpłacając dowolną kwotę, można pomóc pacjentom przebywających w śpiączce.
Chęć pomagania mamy w DNA
Zaczęło się 18 lat temu, od pierwszych licytacji na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dzisiaj to między innymi platforma charytatywni.allegro.pl, która pomogła już prawie 300 organizacjom pozarządowym, zbierając 27,5 miliona złotych na ponad 1300 celów charytatywnych. Okazją do podsumowania tych działań stał się II Kongres Szlachetnej Paczki w Krakowie, na którym Allegro odebrało dwie nagrody za swoje działania społeczne.
To nie koniec 26. Finału WOŚP, aukcje na Allegro wciąż trwają
WOŚP w trakcie 26. Finału zebrał ponad 81 mln zł. Ale licznik jeszcze się nie zatrzymał - ta kwota zostanie jeszcze uzupełniona o pieniądze m.in. z aukcji Allegro, które potrwają do połowy lutego. Już teraz wartość wylicytowanych przedmiotów to 6,6 mln zł, z których najdroższy - jak do tej pory - okazał się Polonez Filipa Chajzera.
Aukcje, Rzeczy od serca i Wirtualna Puszka – tak Internet gra dla WOŚP
Już 1,9 mln zł wskazuje licznik aukcji Allegro dla WOŚP. Gitara Slasha z Guns N’ Roses, polonez Filipa Chajzera czy wakacje na Dominikanie to jedne z najpopularniejszych aukcji. Ale internauci dopiero się rozkręcają przed niedzielnym Finałem.