Allegro wprowadza zmiany, które ułatwią kupującym zapoznanie się z ofertą, a sprzedającym wystawianie i edycję. Od 28 listopada br. osoby posiadające konto zwykłe, przy tworzeniu oferty, korzystają z nowego edytora opisu, bez szablonów HTML. Dzięki temu na każdym urządzeniu pojawia się ten sam opis, a przeglądanie ofert staje się łatwiejsze.

Każdego miesiąca na Allegro pojawia się średnio 70 mln ofert. Część z nich wystawiają właściciele kont firmowych, których jest na platformie ponad 100 tys. Drugą grupę stanowi 1,7 mln sprzedających, posiadających zwykłe konto. To oni, w pierwszej kolejności, zaczęli obowiązkowo korzystać z nowego edytora opisu.

W praktyce zmiany oznaczają pożegnanie z obecnymi szablonami HTML i tworzenie czytelnego i dopasowanego do urządzeń mobilnych opisu oferty w nowym edytorze. – Wprowadzane zmiany to dla sprzedających przede wszystkim szansa na poprawę jakości oferty i dostosowanie jej do oczekiwań klientów, którzy coraz chętniej robią zakupy za pomocą smartfonów. Już dziś blisko połowa ruchu na Allegro pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Dlatego tak ważne jest stworzenie jednego standardu oferty, który jest przede wszystkim czytelny i użyteczny dla klientów korzystających z urządzeń mobilnych – mówi Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro.

Stary edytor będzie dostępny tylko w istniejących już ofertach, takich które mają ustawioną opcję wznawiania lub były wcześniej zaplanowane do wystawienia. Każda nowa oferta musi być już zgodna z nowymi zasadami.

Zmiany w sposobie prezentacji ofert wprowadzane są etapami – sprzedający mogli już korzystać z nowego edytora od lutego br. Obecnie stał się on obowiązkowy dla ofert sprzedaży wystawianych z kont zwykłych a dla kont firmowych nastąpi to w lutym 2018 roku. Nowe standardy dla kont zwykłych stały się obowiązkowe od 28 listopada br., w lutym 2018 r. dołączą do nich właściciele kont Firma.

Szczegółowe informacje na temat nowego opisu oferty można znaleźć na www.dlasprzedajacych.allegro.pl/nowy-opis-oferty.

Fot. Shutterstock.com; opracowanie graficzne: DB Creative Factory

Agata Stachowiak

magazyn@allegro.pl
Graj, licytuj i pomagaj z Allegro dla WOŚP! Wystartowały aukcje orkiestrowe
Ulubione aukcje charytatywne Polaków wczoraj miały swoją premierę – już po raz dziewiętnasty. W serwisie aukcje.wosp.org.pl pojawiły się pierwsze aukcje, na rzeczyodserca.pl czekają ujmujące historie przedmiotów, a Wirtualna Puszka w aplikacji mobilnej Allegro jest gotow
Podwajamy Radość dla dzieci w szpitalach onkologicznych
Mattel razem z Allegro organizują wyjątkową akcję Podwajamy Radość. Do dzieci na oddziałach onkologicznych, przy współpracy z Drużyną Szpiku, może trafić aż 30 tys. zabawek! Ambasadorką akcji została aktorka Katarzyna Bujakiewicz.
#CharytatywnaPyra wyrosła w Poznaniu
Allegro to Poznań, a Poznań to ziemniaki, dużo dobrych pyr. Co ma do tego Wykop? Ziemniaki wykopuje się z czeluści gleby, a właśnie o wykopywanie chodzi nam najbardziej… Szczególnie, gdy kopie się w szczytnym celu.
Jak pracownicy Allegro podjęli wyzwanie w kampanii „Kręć Kilometry”
Pierwsze skojarzenie związane z Allegro? Najbardziej znana w Polsce platforma handlowa. Za tą marką stoi zespół blisko 1700 wykwalifikowanych pracowników, ekspertów w swoich dziedzinach, którzy, wykorzystując nowoczesne technologie, starają się ułatwiać życie milionom Polaków. Raz w roku Allegro stawia przed nimi dodatkowe wyzwanie – takie związane z aktywnością i zdrową rywalizacją. Zobacz, jak można zachęcić pracowników do wspólnej zabawy, gdzie nagrodą jest nie tylko sprzęt elektroniczny, ale coś więcej...