– Najtrudniejsze wcale nie było uzyskanie efektu większego niż w przypadku ubiegłorocznego filmu „Angielski” – mówi Adam Szałamacha, Brand Manager Allegro. – Skoro już raz pokazaliśmy reklamę oglądaną przez cały świat, to drugi raz tego nie musimy robić. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej historii. Zależy nam na tym, żeby opowiedzieć wiarygodną i prawdziwą historię. Ta z talizmanem chwyciła nas za serce, bo dała możliwość wplecenia w komunikację komercyjną bardzo ważnego elementu społecznego, którego na co dzień czasem nie dostrzegamy. Dlatego też nawiązaliśmy w tym roku współpracę ze Szlachetną Paczką, która jest najbardziej rozpoznawalną organizacją wspierającą potrzebujących m.in. w okresie świąt. Wspieramy tę organizację, udostępniając serwis internetowy, który pozwala wspierać tę inicjatywę w sposób czynny – dodaje Adam Szałamacha.

W trwającą pięć dni zdjęciowych produkcję zaangażowanych było 160 osób, w tym:
Jesper Ericstam – reżyser
Henrik Stenberg – operator
Karolina Czarnota – art director
Monika Kamińska – copywriter
Hubert Stadnicki – dyrektor kreatywny.

Zdjęcia kręcone były w Warszawie, przy ul. Klonowej, skwerze Tarasa Szewczenki i przy ul. Mokotowskiej. W rolach głównych wystąpili:
Marcel Błachowski – Marcel
Grzegorz Woś – tata
Magdalena Nieć – mama
Aleksander Skowroński – starszy pan.

Od 1 do 24 grudnia na aukcjach charytatywnych wystawiane ręcznie robione talizmany – rekwizyty z tego filmu. Wpływy ze sprzedaży przeznaczone zostaną na rzecz Szlachetnej Paczki. Nabywcom przekażemy dokument potwierdzający ich autentyczność i unikatowość tego przedmiotu.

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl
Chęć pomagania mamy w DNA
Zaczęło się 18 lat temu, od pierwszych licytacji na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dzisiaj to między innymi platforma charytatywni.allegro.pl, która pomogła już prawie 300 organizacjom pozarządowym, zbierając 27,5 miliona złotych na ponad 1300 celów charytatywnych. Okazją do podsumowania tych działań stał się II Kongres Szlachetnej Paczki w Krakowie, na którym Allegro odebrało dwie nagrody za swoje działania społeczne.
Talizman z reklamy Allegro może być Twój
Talizman – tytułowy rekwizyt z najnowszej reklamy Allegro – jest już dostępny na aukcjach charytatywnych na Allegro. Przychody ze sprzedaży zostaną przekazane w całości na rzecz Szlachetnej Paczki  
Pomaganie dzięki technologii – o tym, jak Allegro i Szlachetna Paczka połączyły siły
Wspierać jeszcze bardziej i idealnie trafić w konkretne potrzeby. Pierwsze rozmowy o tej współpracy wynikały z prostej potrzeby serca, lubienia ludzi i chęci zmieniania otaczającego świata na lepsze. Tak Allegro, lider polskiego e-commerce, i Szlachetna Paczka, jedna z najefektywniejszych organizacji pomocowych w Polsce, zainaugurowały projekt Inwestor Społeczny.
Moc innowacji, czyli nasz Impact w Krakowie
Jakie są wymagania współczesnych klientów? Czy czeka nas rewolucja w e-handlu? Jak lokalne firmy mogą stanąć w szranki z globalnymi konkurentami? To tylko niektóre tematy, które eksperci Allegro poruszali w trakcie konferencji Impact CEE – jednego z najciekawszych i inspirujących wydarzeń w Polsce. Allegro było w tym roku partnerem strategicznym spotkania.