Kolejny rok, kolejny rekord. Ponad 52 miliony złotych zostaną przeznaczone na zakup specjalistycznego sprzętu dla dziecięcej medycyny ratunkowej oraz godnej opieki medycznej seniorów. Tak wielką sumę zebrano nie tylko dzięki datkom wrzucanym do puszek, ale również dzięki internetowym aukcjom. Przez sześć tygodni na stronie aukcje.wosp.org.pl wystawiono na sprzedaż 97 445 przedmiotów. A w trakcie samego finału, 12 stycznia, nowy przedmiot pojawiał się co 11 sekund.

Wystawione przedmioty wylicytowano za łączną kwotę 3 524 968,16 zł. Najwięcej zapłacono za lożę na Stadionie Narodowym (aż 74 200 zł za korzystanie z takiego luksusu przez cały rok). Obraz Rafała Olbińskiego „Noworoczny Anioł” sprzedano za 47 100  zł a lot na pokładzie Dreamlinera za 32 500 zł.

- To był już nasz czternasty Finał WOŚP - opowiada Krzysztof Śpiewek z Grupy Allegro - Co roku przez kilka miesięcy kilkunastu pracowników sztabu Allegro.pl czuwa nad sprawnym przebiegiem aukcji. I co roku wprowadzane są nowe funkcje, by korzystanie z platformy aukcyjnej było jeszcze prostsze i wygodniejsze. Podczas tej edycji ułatwiliśmy rozdzielanie płatności pomiędzy kontem WOŚP a kontem sprzedającego oraz zarządzanie swoimi aukcjami dzięki asystentowi sprzedaży.

Wprowadzono też jeszcze jedną bardzo ważną nowość. Nie wszyscy wiedzą, ale aukcje.wosp.org.pl to odrębny do Allegro.pl serwis, który powstał w 2000 roku. Ale teraz wystawiane za jego pośrednictwem przedmioty trafiły również na listy ofert w serwisie Allegro.pl, co na pewno ułatwiło dotarcie do większej grupy kupujących.

Pomagamy nie tylko od technicznej strony. Za pośrednictwem naszego sztabu wystawiane są również przedmioty na aukcje. I tu musimy się pochwalić – w tym roku nasz sztab zajął drugie miejsce (oczywiście po głównym sztabie WOŚP) wśród kont użytkowników o największej sprzedaży - dodaje Krzysztof Śpiewek.

Jest też nowe miejsce dla tych, którzy chcieli przyłączyć się do Orkiestry. To strona rzeczyodserca.pl, która powstała specjalnie po to, by każdy mógł opowiedzieć historię przedmiotu przekazywanego na licytację. 79 znanych aktorów, dziennikarzy i blogerów nagrało filmik o  wyjątkowych rzeczach od serca. Dzięki wypromowanym w ten sposób aukcjom na konto WOŚP trafiło  ponad 200 000 zł.



Na stronie aukcje.wosp.org.pl dostępna jest infografika z najciekawszymi statystykami 22. Finału.

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl

Powiązane artykuły

Kolejna ważna zmiana na Allegro: uproszczony wygląd ofert
Od kwietnia 2017 roku Allegro zacznie zmieniać wygląd ofert na platformie. Czytelniejsze staną się: opis produktu i warunki sprzedaży, takie jak dostawa, płatność czy gwarancja. Wprowadzone zostaną także nowe parametry pomagające klientom szybciej odnaleźć pożądany przedmiot. To kolejny krok w stronę profesjonalizacji serwisu i odpowiedź na rosnące zainteresowanie Polaków zakupami na smartfonach i tabletach. Już dziś blisko połowa ruchu na Allegro pochodzi z urządzeń mobilnych. Zmiany, w których uczestniczyć będzie ponad 100 tysięcy firm handlujących na Allegro, wprowadzane będą etapami, a ich zakończenie planowane jest na 2018 rok. 
Brytyjska marka Next wchodzi do Polski przez Allegro
Jedna z najpopularniejszych sieci handlowych z Wielkiej Brytanii wchodzi na polski rynek. Marka NEXT obecna jest w 40 krajach na całym świecie, w Polsce klientów postanowiła poszukać wśród internautów - ubrania z jej najnowszej kolekcji dostępne są już na Allegro. 
MiniPaczka – nowa forma dostawy od Allegro i InPost
Od 22 lutego 2017 r. sprzedający będą mogli udostępniać kupującym nową formę dostawy: Allegro MiniPaczka InPost. Nowa forma będzie miała lepsze parametry niż wycofywana jednocześnie usługa Allegro Polecony InPost. 
Usługi InPost Allegro mają 20% udział w ofertach Allegro
Jak podaje nasz partner – InPost – w komunikacie prasowym, usługi dostaw sygnowane Allegro InPost są dostępne w 20% ofert na Allegro. Oznacza to, że już w ponad 11 mln ofert dostępne są dostawy poprzez InPost. Pod koniec 2015 roku zasięg InPost na Allegro był o połowę mniejszy.