Kolejny rok, kolejny rekord. Ponad 52 miliony złotych zostaną przeznaczone na zakup specjalistycznego sprzętu dla dziecięcej medycyny ratunkowej oraz godnej opieki medycznej seniorów. Tak wielką sumę zebrano nie tylko dzięki datkom wrzucanym do puszek, ale również dzięki internetowym aukcjom. Przez sześć tygodni na stronie aukcje.wosp.org.pl wystawiono na sprzedaż 97 445 przedmiotów. A w trakcie samego finału, 12 stycznia, nowy przedmiot pojawiał się co 11 sekund.

Wystawione przedmioty wylicytowano za łączną kwotę 3 524 968,16 zł. Najwięcej zapłacono za lożę na Stadionie Narodowym (aż 74 200 zł za korzystanie z takiego luksusu przez cały rok). Obraz Rafała Olbińskiego „Noworoczny Anioł” sprzedano za 47 100  zł a lot na pokładzie Dreamlinera za 32 500 zł.

- To był już nasz czternasty Finał WOŚP - opowiada Krzysztof Śpiewek z Grupy Allegro - Co roku przez kilka miesięcy kilkunastu pracowników sztabu Allegro.pl czuwa nad sprawnym przebiegiem aukcji. I co roku wprowadzane są nowe funkcje, by korzystanie z platformy aukcyjnej było jeszcze prostsze i wygodniejsze. Podczas tej edycji ułatwiliśmy rozdzielanie płatności pomiędzy kontem WOŚP a kontem sprzedającego oraz zarządzanie swoimi aukcjami dzięki asystentowi sprzedaży.

Wprowadzono też jeszcze jedną bardzo ważną nowość. Nie wszyscy wiedzą, ale aukcje.wosp.org.pl to odrębny do Allegro.pl serwis, który powstał w 2000 roku. Ale teraz wystawiane za jego pośrednictwem przedmioty trafiły również na listy ofert w serwisie Allegro.pl, co na pewno ułatwiło dotarcie do większej grupy kupujących.

Pomagamy nie tylko od technicznej strony. Za pośrednictwem naszego sztabu wystawiane są również przedmioty na aukcje. I tu musimy się pochwalić – w tym roku nasz sztab zajął drugie miejsce (oczywiście po głównym sztabie WOŚP) wśród kont użytkowników o największej sprzedaży - dodaje Krzysztof Śpiewek.

Jest też nowe miejsce dla tych, którzy chcieli przyłączyć się do Orkiestry. To strona rzeczyodserca.pl, która powstała specjalnie po to, by każdy mógł opowiedzieć historię przedmiotu przekazywanego na licytację. 79 znanych aktorów, dziennikarzy i blogerów nagrało filmik o  wyjątkowych rzeczach od serca. Dzięki wypromowanym w ten sposób aukcjom na konto WOŚP trafiło  ponad 200 000 zł.



Na stronie aukcje.wosp.org.pl dostępna jest infografika z najciekawszymi statystykami 22. Finału.

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl
Czy młodych Polaków trzeba uczyć zakupów w Internecie?
Kilka kliknięć, płatność online i oczekiwanie na wybrany produkt. Do tych prostych działań ograniczają się obecnie zakupy przez Internet. Czy jednak dla każdego użytkownika Internetu zadanie to jest tak samo proste? Według Izby Gospodarki Elektronicznej niekoniecznie. Z tego względu we współpracy z Allegro wydała mikroporadnik „Kupuję w sieci”, który jest elementem cyklicznej akcji edukacyjnej o takiej samej nazwie. W 2017 roku w jej ramach zorganizowano „Cyfrowy Tydzień w Rybniku”, gdzie w dniach 18–22.09.2017 r. odbywają się prelekcje oraz warsztaty na temat e-commerce m.in. dla młodzieży.
Coś się kończy, coś zaczyna, czyli finał programu stażowego Summer e-Xperience 2017
Kolejna edycja programu stażowego, organizowanego przez Allegro, właśnie przeszła do historii. Przez dwa miesiące 38 osób, pod okiem mentorów, zdobywało doświadczenie w różnych obszarach: od technologii, poprzez finanse, operacje aż po marketing. Nie można uczestniczyć w lepszych zajęciach z e-commerce w Polsce!
Ty też możesz pomóc budować Świetlikowo
Allegro po raz kolejny udowadnia, że technologia może pomóc w rozwiązywaniu ludzkich problemów. Tym razem naszym wspólnym celem jest zbudowanie Świetlikowa, czyli bezpłatnego Centrum Opieki Dziennej dla nieuleczalnie chorych dzieci Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci w Tychach. Każdy może dołożyć swoją cegiełkę do budowy, biorąc udział w akcji na charytatywni.allegro.pl.
Jak kilkunastotysięczna gmina chce zostać rowerową stolicą Polski!
Prawie codziennie, a już na pewno w każdy weekend. Osobno lub w zorganizowanych grupach. Około tysiąca dwustu mieszkańców kilkunastotysięcznego wielkopolskiego Międzychodu wykręciło prawie 400 tys. kilometrów, przez co depczą po piętach samej Warszawie w rankingu akcji „Kręć Kilometry po technologię”. Wrzesień to ostatni moment na to, żeby wziąć udział w największej rowerowej rywalizacji w kraju, zawalczyć o event technologiczny dla swojego miasta i satysfakcję dla siebie.