biuro prasowe
Grupa Allegro Sp. z o.o.
Warszawa, 07 listopada 2014, 01:00

Allegro i InPost ogłaszają strategiczną współpracę

Allegro i InPost zawarły porozumienie o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online.

Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty InPost i Allegro Polecony InPost. Będzie to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego (3,94 zł), jak i paczki (7,99 zł). W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

Paczki dostarczane będą do jednego z 1.100 Paczkomatów® InPost już następnego dnia po nadaniu, zaś listy polecone kurier będzie dostarczał do rąk własnych w ciągu 3 dni od nadania. Pracownicy InPost są od lat wyżej wynagradzani za dostarczenie listu bezpośrednio pod adres odbiorcy, mają też obowiązek dwukrotnego podjęcia takiej próby. W przypadku awizowania list będzie czekał w jednym z 8.300 punktów obsługi klienta w całej Polsce. Drogę paczki do Paczkomatów® InPost, jak również listu poleconego można śledzić na stronach inpost.pl oraz paczkomaty.pl. Wszystkie Paczkomaty® są wyposażone w czytniki kart płatniczych, co zapewnia możliwość odebrania przesyłki za pobraniem.

Każdy sprzedawca na Allegro może teraz w łatwy sposób, bez formalności ani żadnych opłat, dodać obie opcje dostawy produktów do swoich ofert. Wystarczy zalogować się do bezpłatnego Managera Paczek swoimi danymi z Allegro. Aplikacja pozwala także na łatwe wygenerowanie etykiet adresowych i sprawne zarządzanie wysyłkami.

„Nadchodzący sezon świątecznych zakupów to zawsze duże wyzwanie dla e-sprzedawców w zakresie organizacji dostaw produktów. Allegro i InPost wychodzą naprzeciw oczekiwaniom zarówno e-detalistów, jak i e-konsumentów. Dzięki naszej strategicznej współpracy oferujemy absolutnie najtańsze formy dostawy – do Paczkomatu® InPost lub jako list polecony. Ze strony InPost gwarantujemy pełne bezpieczeństwo przesyłek, możliwość śledzenia ich drogi i szybką dostawę. Aż 98% przesyłek do Paczkomatów InPost trafia następnego dnia po nadaniu, zaś ponad 92% listów poleconych dostarczamy w terminie D+3. To wskaźniki znacznie wyższe niż u operatora wyznaczonego” – komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost.

„Naszym celem jest dostarczenie sprzedawcom najlepszych narzędzi do sprzedaży, a kupującym – tanich, wygodnych i sprawdzonych rozwiązań, dzięki którym zakupy na platformie Allegro staną się jeszcze lepsze. Usługi oferowane wspólnie przez Allegro i InPost to właśnie takie rozwiązanie - mówi Przemysław Budkowski, VP Marketplaces w Naspers. - Polski rynek e-commerce według różnych szacunków rośnie ok 14 – 15 proc. rocznie. Mógłby rosnąć szybciej, gdybyśmy znieśli bariery rozwoju. Firma badawcza Gemius podaje na przykład, że 83 proc. internautów w Polsce kupowałoby online więcej, gdyby istniała opcja darmowego zwrotu, a 24 proc. nie zwraca towarów, by nie płacić za wysyłkę. Według tego samego badania 45 proc. Polaków kupujących w Internecie otrzymało jeden lub dwa razy towar niezgodny z oczekiwaniami. Aż 38 proc. z tych respondentów nie zdecydowało się na skorzystanie z możliwości zwrotu produktu do e-sklepu. Dla prawie jednej czwartej z nich przeszkodą okazała się konieczność poniesienia kosztów wysyłki zwracanego towaru. Dzięki współpracy Allegro i InPostu te problemy mogą odejść do historii, bo kupujący otrzymają możliwość skorzystania z taniej dostawy i darmowego zwrotu w największej polskiej platformie zakupowej. Będzie to miało szczególnie duże znaczenie po zmianie przepisów dotyczących zwrotów towarów kupionych na odległość po 25 grudnia 2014.”

Jak wskazują analizy, e-sprzedawcy, którzy nie zaoferują opcji „kliknij i odbierz”, której najdoskonalszą wersję stanowią właśnie Paczkomaty® InPost, poniosą istotne ryzyko braku wzrostu sprzedaży online[1]. Ograniczone opcje dostawy są powodem rezygnacji z zakupów dla blisko ¾ kupujących (73%).

Załączniki

Pobierz załączniki
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%