biuro prasowe
Grupa Allegro Sp. z o.o.
Warszawa, 17 listopada 2014, 01:00

Allegro po raz pierwszy w BIQdata

W serwisie BIQdata.pl (Agora SA) pojawiła się pierwsza publikacja powstała na podstawie danych dostarczonych przez Allegro, dostępna bezpłatnie dla wszystkich użytkowników serwisu.

W serwisie BIQdata.pl (Agora SA) pojawiła się pierwsza publikacja powstała na podstawie danych dostarczonych przez Allegro, dostępna bezpłatnie dla wszystkich użytkowników serwisu.

BIQdata.pl to serwis dostępny dla prenumeratorów cyfrowych treści "Gazety Wyborczej", zawierający materiały dziennikarskie w znacznym stopniu wykorzystujące analizy danych. Dzięki nim odbiorcy mogą lepiej zorientować się w jakiejś dziedzinie, zrozumieć zjawiska i trendy albo przewidzieć zdarzenia. Jest to pierwszy w Polsce serwis z kategorii data journalism, czyli dziennikarstwa opartego o dane. Publikacje o takim charakterze pokazują trendy w społeczeństwie, kulturze, gospodarce, istotne z punktu widzenia odbiorcy.

Allegro jest liderem polskiego e-commerce. Według szacunków analityków ma obecnie ok. połowy tego rynku, a przeważająca większość transakcji dotyczy nowych produktów, oferowanych przez profesjonalnych sprzedawców korzystających z platformy Allegro. Operator tej platformy, będąc liderem, dysponuje szczegółowymi przekrojowymi danymi na temat zachowań klientów i sprzedawców. Analiza tych danych może dać pogłębioną wiedzę o obecnych i spodziewanych trendach w e-commerce na całym rynku.

Pierwsza publikacja danych Allegro na BIQdata.pl dotyczy liczby zakupów w serwisie na tysiąc mieszkańców w poszczególnych powiatach. Zestawienie częściowo tylko potwierdza powszechne przekonanie o tym, że e-commerce jest domeną polskich miast.

- Mieszkańcy miast to ludzie nie tylko zamożniejsi, ale i z lepszym dostępem do Internetu czy nowoczesnych usług płatniczych, może więc wydawać się, że to oni są częstszymi użytkownikami sieciowych zakupów – wskazuje Vadim Makarenko, pomysłodawca i redaktor prowadzący BIQdata.pl – Jednak z przeanalizowanych przez nas danych Allegro wynika, że istnieją powiaty, w których transakcji na mieszkańca jest statystycznie więcej niż w miastach.

Potwierdza to Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej i PR w Allegro - Sklepy i centra handlowe są bardziej dostępne w dużych miastach, prawdopodobnie dlatego skłonność do zakupów przez Internet mają mieszkańcy mniejszych ośrodków.

Najświeższa publikacja pokazuje także rozmieszczenie paczkomatów InPost, które mogą być stymulatorem dla rozwoju e-commerce. Ostatnio Allegro i InPost zawarły porozumienie o strategicznej współpracy, znacznie obniżające ceny przesyłek i gwarantujące darmowe zwroty.

Allegro i BIQdata.pl planują następne publikacje opierające się o dane z serwisu Allegro, wskazujące trendy na polskim rynku e-commerce.
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%