W serwisie BIQdata.pl (Agora SA) pojawiła się pierwsza publikacja powstała na podstawie danych dostarczonych przez Allegro, dostępna bezpłatnie dla wszystkich użytkowników serwisu.

BIQdata.pl to serwis dostępny dla prenumeratorów cyfrowych treści "Gazety Wyborczej", zawierający materiały dziennikarskie w znacznym stopniu wykorzystujące analizy danych. Dzięki nim odbiorcy mogą lepiej zorientować się w jakiejś dziedzinie, zrozumieć zjawiska i trendy albo przewidzieć zdarzenia. Jest to pierwszy w Polsce serwis z kategorii data journalism, czyli dziennikarstwa opartego o dane. Publikacje o takim charakterze pokazują trendy w społeczeństwie, kulturze, gospodarce, istotne z punktu widzenia odbiorcy.

Allegro jest liderem polskiego e-commerce. Według szacunków analityków ma obecnie ok. połowy tego rynku, a przeważająca większość transakcji dotyczy nowych produktów, oferowanych przez profesjonalnych sprzedawców korzystających z platformy Allegro. Operator tej platformy, będąc liderem, dysponuje szczegółowymi przekrojowymi danymi na temat zachowań klientów i sprzedawców. Analiza tych danych może dać pogłębioną wiedzę o obecnych i spodziewanych trendach w e-commerce na całym rynku.

Pierwsza publikacja danych Allegro na BIQdata.pl dotyczy liczby zakupów w serwisie na tysiąc mieszkańców w poszczególnych powiatach. Zestawienie częściowo tylko potwierdza powszechne przekonanie o tym, że e-commerce jest domeną polskich miast.

- Mieszkańcy miast to ludzie nie tylko zamożniejsi, ale i z lepszym dostępem do Internetu czy nowoczesnych usług płatniczych, może więc wydawać się, że to oni są częstszymi użytkownikami sieciowych zakupów – wskazuje Vadim Makarenko, pomysłodawca i redaktor prowadzący BIQdata.pl – Jednak z przeanalizowanych przez nas danych Allegro wynika, że istnieją powiaty, w których transakcji na mieszkańca jest statystycznie więcej niż w miastach.

Potwierdza to Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej i PR w Allegro - Sklepy i centra handlowe są bardziej dostępne w dużych miastach, prawdopodobnie dlatego skłonność do zakupów przez Internet mają mieszkańcy mniejszych ośrodków.

Najświeższa publikacja pokazuje także rozmieszczenie paczkomatów InPost, które mogą być stymulatorem dla rozwoju e-commerce. Ostatnio Allegro i InPost zawarły porozumienie o strategicznej współpracy, znacznie obniżające ceny przesyłek i gwarantujące darmowe zwroty.

Allegro i BIQdata.pl planują następne publikacje opierające się o dane z serwisu Allegro, wskazujące trendy na polskim rynku e-commerce.

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl

Powiązane artykuły

RAPORT POLSKA STROJNA 2016 – POLAKÓW PORTRET MODOWY
Polacy i moda: lubimy wygodę, jakość i... schludność. Trendy? Znamy, ale nie zawsze stosujemy. Ubrania, obuwie i dodatki zaczynamy traktować jak inwestycję we własny wizerunek, w wygodę albo w relacje z innymi. Jesteśmy bardzo zdecydowani co do własnych potrzeb, a cena nie zawsze jest najważniejszym kryterium. Wielu Polaków chciałoby wymienić zawartość swoich szaf i to natychmiast. To najważniejsze wnioski z przeprowadzonego na zlecenie Allegro badania „Polska strojna 2016. Trendy w zachowaniach zakupowych Polaków”.
„Mój jest ten kawałek podłogi” w nowej wersji i z teledyskiem
Nowa wersja utworu „Mój jest ten kawałek podłogi” pochodzi ze ścieżki dźwiękowej do filmu „Operacja Bazyliszek”. Teledysk, podobnie jak poprzedni, opowiada historię jednego z bohaterów cyklu Legendy Polskie. Allegro i tym razem zaprosiło do współpracy młodych twórców, w tym Kordiana Kądziele, który odpowiada za scenariusz i reżyserię teledysku.
Stało się! Zapłacimy BLIKIEM na Allegro
Od teraz na Allegro można płacić za zakupy za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK. Płatności BLIK zostały w pełni zintegrowane z platformą zakupową Allegro i stają się jedną z metod płatności dostępnych dla klientów największej w Polsce internetowej platformy zakupowej.
Bazyliszek żyje! Allegro przedstawia kolejną polską legendę
Wieki temu budził grozę wśród mieszkańców Warszawy, teraz powraca, by siać postrach w Internecie. „Operacja Bazyliszek” to kolejny film krótkometrażowy, który powstał w ramach projektu Legendy Polskie Allegro. W głównych rolach występują Paweł Domagała, Olaf Lubaszenko i Michalina Olszańska.