Także i w tym roku z początkiem grudnia uruchomiony został serwis aukcje.wosp.org.pl i już pojawiły się na nim pierwsze przedmioty przekazane do licytacji przez hojnych Internautów. Od piętnastu lat licytacje internetowe są wciąż popularnym sposobem pomagania Orkiestrze, a do tej pory uzbierano dzięki nim blisko 27 milionów złotych.

Gwiazdy i anonimowi darczyńcy przekazują co roku cenne pamiątki, przedmioty lub przygody, których na co dzień nie można kupić czy pozyskać w inny sposób. Rok temu najwięcej, bo aż 72 000 złotych zapłacono za prawo korzystania przez rok z loży VIP na Stadionie Narodowym.        

Każdego roku serwis aukcyjny staje się jednym z najbardziej emocjonujących elementów akcji organizowanej przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. W serwisie wystawiane są dziesiątki tysięcy przedmiotów, nieraz bardzo wartościowych i cennych, a nieraz zupełnie symbolicznych. Nominalna, rynkowa wartość licytowanych darów schodzi na dalszy plan, liczy się chęć wsparcia Orkiestry i zabawa z abstrakcyjnym traktowaniem zawieranych poprzez serwis transakcji. Rokrocznie także i my w Fundacji bierzemy udział w orkiestrowych aukcjach, licytujemy i wystawiamy przedmioty, bawimy się tym pomysłem – podkreśla Krzysztof Dobies, rzecznik prasowy WOŚP – Kiedy dochodzi do sytuacji, gdzie zupełnie drobny przedmiot, posiadający jednak historię i pewną symboliczną wartość, staje się przedmiotem rywalizacji kupujących i osiąga niebotyczne czasem wartości – to zawsze są to dla nas chwile pełne emocji.

W 2001 roku, kiedy serwis aukcje.wosp.org.pl startował po raz pierwszy, zebrano 113 222,76 zł. Ostatni finał przyniósł aż 3 524 968 zł. Orkiestra gra coraz głośniej i dzięki platformie aukcje.wosp.org.pl udało się połączyć nowoczesną technologię z radością pomagania. Na końcu bowiem akcja przynosi bardzo wymierne efekty finansowe, które pozwalają wyposażać polskie szpitale dziecięce w najnowocześniejszy sprzęt medyczny. Dzięki środkom pozyskanym poprzez aukcje zwiększa się nasza możliwość zakupu sprzętu dla szpitali. Efekt licytacji wliczany jest do ogólnej sumy Finału WOŚP i rozliczany w tym samym momencie, w którym publikowane jest rozliczenie styczniowej zbiórki. O ile więc 22. Finał jest jeszcze w trakcie realizacji, o tyle wiemy dokładnie i jest to opublikowane na stronie wosp.org.pl, jak zostały rozdysponowane środki zebrane rok wcześniej, czyli w 21. Finale. Było to ponad 3,4 mln złotych, które rozpisane zostały na konkretne kontrakty zawarte przez WOŚP na zakup sprzętu medycznego. Do przejrzystości naszych działań przykładamy ogromną wagę, dzięki czemu co rok możemy liczyć na ogromne zaufanie Polaków wspierających Orkiestrę – zauważa rzecznik WOŚP.

Największy ruch w serwisie aukcyjnym WOŚP przypada oczywiście na styczeń. Rok temu stronę główną wyświetlono ponad 16 milionów razy. Krzysztof Śpiewek, Menadżer Projektów CSR Allegro zapowiada: “Idziemy z duchem czasu, chcemy, by pomaganie przez internet było coraz prostsze. Przed nami jeszcze kilka niespodzianek związanych z aukcjami wyjątkowych przedmiotów i nowymi sposobami zbierania funduszy." Platforma działa w całości charytatywnie, a partner finansowy aukcji, czyli PayU, nie pobiera prowizji za obsługę wszystkich płatności. Tak więc fundusze pozyskane dzięki aukcjom w całości trafiają na konto Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

O Finale WOŚP

23. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie sie pod hasłem „Dla podtrzymania wysokich standardów leczenia dzieci na oddziałach pediatrycznych i onkologicznych oraz godnej opieki medycznej seniorów”.

Dokładnie 11 stycznia 2015 roku 120 tysięcy wolontariuszy wyjdzie na ulice nie tylko Polski, ale i kilkudziesięciu miast w wielu krajach na świecie, żeby zbierać pieniądze na zakup sprzętu medycznego dla polskich szpitali. Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy przez 22 lata działalności zakupiła dziesiątki tysięcy urządzeń medycznych za kwotę ponad 590 mln zł. Dziś sprzęt z serduszkiem WOŚP stanowi podstawę nowoczesnego wyposażenia wszystkich oddziałów szpitalnych, na których leczy się dzieci, a dzięki wsparciu realizowanemu w ciągu ostatnich trzech lat, także na wszystkich istniejących w Polsce oddziałach geriatrycznych.

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl

Powiązane artykuły

RAPORT POLSKA STROJNA 2016 – POLAKÓW PORTRET MODOWY
Polacy i moda: lubimy wygodę, jakość i... schludność. Trendy? Znamy, ale nie zawsze stosujemy. Ubrania, obuwie i dodatki zaczynamy traktować jak inwestycję we własny wizerunek, w wygodę albo w relacje z innymi. Jesteśmy bardzo zdecydowani co do własnych potrzeb, a cena nie zawsze jest najważniejszym kryterium. Wielu Polaków chciałoby wymienić zawartość swoich szaf i to natychmiast. To najważniejsze wnioski z przeprowadzonego na zlecenie Allegro badania „Polska strojna 2016. Trendy w zachowaniach zakupowych Polaków”.
„Mój jest ten kawałek podłogi” w nowej wersji i z teledyskiem
Nowa wersja utworu „Mój jest ten kawałek podłogi” pochodzi ze ścieżki dźwiękowej do filmu „Operacja Bazyliszek”. Teledysk, podobnie jak poprzedni, opowiada historię jednego z bohaterów cyklu Legendy Polskie. Allegro i tym razem zaprosiło do współpracy młodych twórców, w tym Kordiana Kądziele, który odpowiada za scenariusz i reżyserię teledysku.
Stało się! Zapłacimy BLIKIEM na Allegro
Od teraz na Allegro można płacić za zakupy za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK. Płatności BLIK zostały w pełni zintegrowane z platformą zakupową Allegro i stają się jedną z metod płatności dostępnych dla klientów największej w Polsce internetowej platformy zakupowej.
Bazyliszek żyje! Allegro przedstawia kolejną polską legendę
Wieki temu budził grozę wśród mieszkańców Warszawy, teraz powraca, by siać postrach w Internecie. „Operacja Bazyliszek” to kolejny film krótkometrażowy, który powstał w ramach projektu Legendy Polskie Allegro. W głównych rolach występują Paweł Domagała, Olaf Lubaszenko i Michalina Olszańska.