Stronę dedykowaną tej wymyślonej ofercie odwiedziło w ciągu pierwszych kilku godzin od publikacji blisko 100 tysięcy użytkowników. Temat cieszył się także popularnością na Facebooku, bo choć większość komentujących odkryła żart, to jednocześnie przyznawała, że taka opona bardzo uprościłaby obsługę samochodów.  Post dotarł do ponad 150 tysięcy fanów, którzy dzielili się nim przez serwisy społecznościowe a także został opublikowany przez serwisy branżowe i technologiczne.

- Nowe opony to jeden z bardziej popularnych produktów w kategorii Motoryzacja na Allegro – mówi Robert Krotoski, manager kategorii "Motoryzacja".  - W ciągu ostatniego roku sprzedaliśmy 1,08 miliona sztuk opon. Wśród najpopularniejszych są renomowane marki takie jak Dębica, na którą przypada ponad 10,8% sprzedaży opon na Allegro. Za nią są Michelin, Continental, Nokian, Goodyear, Kormoran czy Pirelli. Najpopularniejsze na Allegro wymiary opon to: 205/55R16 – przypada na nie 38,2% sprzedaży i 195/65R15 - 29,5% – dodaje Krotoski. W ciągu minionych 12 miesięcy znacznie wzrosło tempo sprzedaży: średnio co minutę sprzedawaliśmy 2 opony. 4 % osób, które widziały reklamę KROTON-ów na Allegro weszły by dowiedzieć się więcej – to bardzo dobry wynik, pokazujący, że użytkownicy Allegro mają poczucie humoru a opony to gorący temat – podsumowuje Robert Krotoski.

Minione 12 miesięcy były okresem wzrostu nie tylko dla opon, ale urosła sprzedaż w całej kategorii Motoryzacja. Marzec 2015 był najlepszym miesiącem w całej historii kategorii Motoryzacja – wyniki sprzedaży były lepsze o 15% od rekordowego dotychczas marca 2014. Roczne wyniki sprzedażowe kategorii transakcyjnych były o 8,2% lepsze niż rok temu, przy czym części samochodowe wzrosły o 5,1%, a opony aż o 17,2% rok do roku. W kategorii Motoryzacja, co minutę wystawianych jest 357 przedmiotów, a 33 przedmioty znajdują nabywcę Aż 89% obrotu generowane jest przez profesjonalne firmy, a 85% to przedmioty fabrycznie nowe.

Przełomem jest również sposób dokonywania zakupów na Allegro. W całej kategorii Motoryzacja obrót transakcji mobilnych w marcu 2015 wyniósł 15%, a w samych oponach przekroczył 25,8%, co oznacza, że co czwarta opona została kupiona przy użyciu tabletów i smartfonów.

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl