Przyjrzeliśmy się temu, co remontują, poprawiają czy odświeżają Polacy w swoich domach i mieszkaniach. W lipcu podczas kampanii remontowo-wyposażeniowej skupiliśmy się na remoncie łazienki, natomiast drugi etap kampanii trwał od 31 lipca do 3 września i skoncentrowany był przede wszystkim na wyposażeniu salonu i sypialni. Czego w trakcie kampanii dowiedzieliśmy się na temat naszych klientów? – Kupujący w kategorii Meble to w większości osoby młode, w wieku od 25 do 34 lat – charakteryzuje Magdalena Szulc, Key Account Manager Działu Dom i Ogród Allegro. – Urządzając swoje zapewne pierwsze mieszkania, kierują się panującymi trendami, ale nie zapominają o funkcjonalności. Wśród mebli największą popularnością w kampanii cieszyły się meble do sypialni, a na drugim miejscu znalazły się meble do salonu – wylicza i dodaje, że podkategoria Meble w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim wzrosła o 26,9%, natomiast podkategoria Wyposażenie wzrosła o 23%.

Coraz więcej mebli kupujemy w sieci

To, co widzimy n Allegro, potwierdzają międzynarodowe badania – aż 26 procent Polaków kupuje meble i akcesoria do wystroju wnętrz w sklepach online i tendencja ta stale rośnie. Badanie „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku” przeprowadzone zostało przez Comarch i Kantar TNS i dotyczyło obecnych i przyszłych preferencji zakupowych mieszkańców sześciu krajów europejskich: Polski, Holandii, Anglii, Niemiec, Szwajcarii i Włoch. Zbadano, w jaki sposób klienci poszukują informacji o produktach oraz jaka branża najprężniej się rozwija pod względem sprzedaży w sieci. Czy Polacy czymś się wyróżniają? Tak! Coraz częściej kupują w sieci meble i wyposażenie wnętrz i mówimy tu o prawdziwym boomie. Z raportu wynika również, że za kilkanaście lat ponad jedna trzecia Polaków będzie wyposażać swoje mieszkania, korzystając tylko i wyłącznie z ofert sklepów internetowych.

Stawiamy na komfort

Łóżko z wygodnym materacem to podstawa dobrego samopoczucia. Dlatego urządzając sypialnię, zaczynamy od tego właśnie wyjątkowego mebla. Prawie 30 tysięcy materacy sprzedanych zostało na Allegro podczas wakacyjnej kampanii wyposażeniowej. Łóżek prawie 14 tysięcy. Te produkty cieszyły się największą popularnością. Na kolejnym miejscu wśród mebli do sypialni znalazły się szafy (blisko 8 tysięcy sztuk, co zapewniło sprzedaż o ponad 50% wyższą w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim). Nie można jednak nie wspomnieć w tym miejscu o komodach. To wyjątkowe meble, które znajdują swoje zastosowanie we wszystkich pomieszczeniach. Nic więc dziwnego, że osiągnęły wysoki wynik sprzedaży – ponad 13 tys. sztuk (wzrost obrotu 36%). Z mebli tapicerowanych do salonu największą popularnością cieszyły się kanapy (4 tysiące sztuk) i narożniki (3 tysiące sztuk).

house-2569325_1920.jpg

Jednak nadal skandynawski!

Wiemy, ile mebli kupili klienci Allegro. Ale wiemy także, jaki styl mebli cieszył się największą popularnością. – Wśród sprzedanych kanap i narożników dominował kolor szary – zdradza Magdalena Szulc. – W tym roku bardzo modne stały się szare kanapy na drewnianych nóżkach. Natomiast wśród mebli skrzyniowych (czyli szaf, komód) dominuje styl nowoczesny, największą popularnością cieszą się meble w kolorze białym. Szarość, biel, drewniane akcenty… Nie da się ukryć, kupujący lubią styl skandynawski, który niepodzielnie rządzi wnętrzami przez kilka ostatnich lat – opowiada.

Dlaczego tak się dzieje, próbuje wyjaśnić Magdalena Podgórska, prowadząca bloga poświęconego wnętrzom Szczypta Designu: – To styl uniwersalny, bezbłędnie powiększa przestrzeń dzięki zastosowaniu jasnej kolorystyki, a także jest stosunkowo łatwy do „odtworzenia”. Wystarczy przemalować ściany na biały kolor, a na podłogę położyć drewniany parkiet lub panele w kolorze bielonego czy naturalnego drewna. Do tego koniecznie meble w minimalistycznej formie i najczęściej jasnej kolorystyce. Najbardziej popularne są białe komody i regały oraz szare i beżowe tkaninowe sofy. To baza stylu skandynawskiego. Jego dużym atutem jest też niewygórowany budżet. Przeznaczając od kilkuset złotych do maksymalnie kilku tysięcy, możemy stworzyć w naszym mieszkaniu czy pokoju przytulną, jasną przestrzeń do życia, która jednocześnie jest nowoczesna, a do jej aranżacji nie jest wcale konieczne zatrudnienie architekta wnętrz.

table-791584_1920.jpg

Wskazując na zalety trendu skandynawskiego, blogerka zauważa, że wpisany w niego „stylowy miszmasz” mocno wypłynął na odejście od kupowania kompletów mebli. Styl skandynawski to łączenie pojedynczych egzemplarzy często celowo reprezentujących nieco odmienne stylistyki. Ich wspólnym mianownikiem ma być kolorystyka, lekkość, prostota formy i funkcjonalność: – Myślę, że czasy kupowania mebli w zestawach należą do przeszłości. Oczywiście nadal znajdą się zwolennicy tego rozwiązania. Jest to o tyle łatwiejsze, że stawiając jeden komplet, można wyposażyć cały salon/sypialnię/pokój dziecka itp. Jednak w chwili obecnej najbardziej popularny w aranżacji wnętrz styl skandynawski zachęca do zestawiania ze sobą mebli z różnych modeli, serii. W ten sposób stworzymy całkowicie własną, niepowtarzalną przestrzeń, a nie odzwierciedlenie zdjęć z folderu producenta mebli. Funkcjonalnie, przestrzennie, niedrogo i po prostu ładnie, ale zarazem oryginalnie – to kwintesencja tego stylu.

Meble to nie wszystko

Aby nadać wnętrzu charakter, nie wystarczą meble. Istotne są także dodatki – odpowiednie oświetlenie, tkaniny. W podkategorii Wyposażenie największym zainteresowaniem cieszyły się podkategorie Oświetlenie i Wystrój Okien (wzrost obrotu o 38%) oraz pościel i koce. Sprzedano 142 tysiące lamp i ponad 73 tysiące kompletów pościeli.

lamp-2605182_1920.jpg

Warto także zauważyć, że w trakcie kampanii spośród całego asortymentu meblowo-wyposażeniowego klienci Allegro najczęściej szukali pościeli (popularny rozmiar to 160 x 200), szafy z drzwiami przesuwnymi, rolet typu „dzień-noc”, stołu z krzesłami, lampy wiszącej, komody białej, kanapy rozkładanej.

Jak widać, cały czas stawiamy na wygodę, nie tylko tę wyrażoną meblami czy dodatkami, ale też sposobem zakupów. Lubimy kupować, ale nie chcemy wychodzić z domu, kupujemy meble, a sprzedawcy przygotowują na tyle rzetelne informacje o swoich produktach, że nie musimy sprawdzać organoleptycznie, czy spełnią one nasze oczekiwania.

Fot. pixabay.com