W te wakacje zajrzeliśmy Polakom do domów i sprawdziliśmy, co remontują w tym czasie. W tym roku na topie były łazienki. Co najchętniej kupujemy, urządzając lub remontując to pomieszczenie? Odpowiada Magdalena Szulc Key Account Manager Działu Dom i Ogród Allegro: – Wśród produktów do łazienki największym zainteresowaniem cieszyły się kabiny prysznicowe, których sprzedało się około 6 tysięcy sztuk, przy czym najpopularniejsze były kabiny prostokątne lub kwadratowe o niedużych wymiarach, czyli 80x80 i 90x80 oraz 90x90 cm. Na drugim miejscu uplasowały się baterie łazienkowe, sprzedanych zostało blisko 14 tysięcy sztuk. Niezbędne uzupełnienie kabiny, czyli panele i zestawy prysznicowe sprzedały się w liczbie ponad 8500 sztuk. Oczywiście wanny także mają swoich zwolenników. Ich sprzedaż wynosiła blisko dwa i pół tysiąca sztuk.

Wielkie zmiany w łazienkach. Podsumowanie wakacyjnej kampanii remontowej_1.jpg

Odwieczny dylemat: wanna czy prysznic?

Na to pytanie muszą odpowiedzieć wszyscy posiadacze niedużych, blokowych łazienek, które uniemożliwiają posiadanie obu tych urządzeń. Obserwując wyniki sprzedaży kabin i wanien na Allegro, można odnieść wrażenie, że coraz częściej stawiamy na funkcjonalność, jaką daje nam prysznic. – Remontując łazienkę, często ze względu na małą przestrzeń zmuszeni jesteśmy stanąć przed wyborem między wanną a kabiną prysznicową – wyjaśnia Magdalena Szulc. – Kupujący zdecydowanie częściej wybierają kabiny prysznicowe. Ich popularność może być związana z szybkim tempem życia, jakie większość z nas prowadzi. Warto pamiętać o tym, że obecne rozwiązania kabin prysznicowych dają możliwość zastosowania ich również dla osób starszych, jak i dzieci. Kiedy wybierzemy kabinę z płaskim brodzikiem, uzyskamy bezpieczne urządzenie, w którym nie ma konieczności przekraczania progu. Można natomiast bez problemu wstawić specjalne krzesło prysznicowe i w ten sposób dostosować kabinę do potrzeb osoby starszej czy mającej problem z poruszaniem się. A jeżeli zdecydujemy się na zakup kabiny z głębokim brodzikiem, uzyskamy urządzenie, które spokojnie zastąpi nam wannę dla dziecka – dodaje.

Wielkie zmiany w łazienkach. Podsumowanie wakacyjnej kampanii remontowej_2.jpg

Mała zmiana, wielki efekt

Kabina i wanna to nie wszystko. Aby metamorfoza łazienki była udana, konieczna jest wymiana sprzętów. Dlatego klienci Allegro szukali również umywalek nablatowych, szafek łazienkowych połączonych z umywalkami, baterii. Warto zwrócić też uwagę na trend wanien wolno stojących, które coraz częściej pojawiają się w naszych łazienkach. Nie wymagają obudowania kafelkami, dają świetny efekt dekoratorski i doskonale pasują zarówno do stylu glamour, jak i rustykalnego czy skandynawskiego.

Coraz chętniej sami chwytamy za narzędzia

Nie tylko wyposażenia łazienki poszukiwali klienci Allegro podczas wakacji. Biorąc pod uwagę wzrost zainteresowania narzędziami, takimi jak szlifierki (sprzedanych ponad 21 tysięcy) i wkrętarki (ponad 18 tysięcy sprzedanych sztuk), śmiało można wnioskować, że częściej niż w poprzednich latach postanawiamy sami dokonać zmian w mieszkaniu. – W trakcie trwania lipcowej kampanii remontowej podkategoria Budownictwo i Akcesoria stanowiła 20,4% udziału w Kategorii Dom i Zdrowie, natomiast w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim podkategoria ta przyrosła o 22,7%. Sama podkategoria Narzędzia stanowiła 10,6% udziału w kategorii Dom i Zdrowie, a w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim przyrosła o 30,6% – podsumowuje Magdalena Szulc.

Dane zostały zebrane na podstawie wyników kampanii remontowej przeprowadzonej przez Allegro, która trwała od 26 czerwca do 30 lipca 2017 r.

Fot. Shutterstock.com