Z badań preferencji klientów Allegro wynika, że prawie 70% kupujących chciałoby odbierać przesyłki wieczorem – w domu i po pracy. Aż 40% kupujących rezygnuje z przesyłki kurierskiej, ponieważ kurier przychodzi w godzinach, w których nie ma ich w domu. Spełniając oczekiwania klientów, Allegro wspólnie z firmą DHL Parcel wprowadza nową na polskim rynku formę dostawy – „Kurier wieczór”. Dzięki niej sprzedawcy mogą zaproponować swoim klientom wygodną dostawę kurierem w godzinach 18.00–22.00 w miastach i 17.00–22.00 poza większymi miastami w bardzo atrakcyjnej cenie 12,24 zł brutto za paczkę do 10 kg. To stała cena, za jaką będzie można zamówić wieczorną przesyłkę bez żadnych dopłat.  Możliwe jest także dostarczanie przesyłek do 20 i do 31,5 kg. Status nadania oraz samą przesyłkę będzie można ponadto wygodnie śledzić w zakładce „Moje Zakupy” na Allegro.

Rynek usług logistycznych w Polsce rozwija się intensywnie. Głównym motorem wzrostu jest e-commerce – mówi Grzegorz Czapski, dyrektor ds. Rozwoju w Allegro. – Jednocześnie mamy jeszcze dużo do nadrobienia zarówno w zakresie nowości produktowych, takich jak elastyczne godziny dostawy czy dostawy tego samego lub następnego dnia, jak i w kwestiach podstawowych takich jak wygodne śledzenie przesyłek, szybkość oraz terminowość dostaw. Allegro jako lider e-commerce będzie aktywnie uczestniczyć w tych zmianach, czego przykładem jest współpraca z DHL Parcel. „Kurier wieczór” to pierwsza w Polsce masowa usługa kurierska dostosowana do stylu życia Polaków. Spodziewamy się, że dzięki niej wzrośnie zadowolenie klientów i ich skłonność do zakupów – dodaje Grzegorz Czapski.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów Allegro, uruchamiamy szytą na miarę usługę doręczeń wieczornych. Firmy sprzedające na Allegro będą miały możliwość łatwego wprowadzenia tej usługi, korzystając przy tym z atrakcyjnych warunków umowy ramowej z Allegro. Dokonaliśmy także daleko idącej integracji technologicznej z Allegro, która umożliwi wygodne śledzenie przesyłki – dodaje Igor Caban, dyrektor zarządzający DHL Parcel Polska.

Z badania Allegro wynika, że dla blisko 90% klientów informacja o tym, gdzie aktualnie znajduje się przesyłka z ich zamówieniem, ma duże znaczenie. Dzięki narzędziu do śledzenia przesyłki klienci będą mogli łatwo sprawdzić, jak szybko sprzedający przygotował i nadał zakupy oraz gdzie aktualnie znajduje się paczka. Poprawi to komfort zakupów i pomoże w podjęciu kolejnej decyzji zakupowej. Obsługa serwisu Allegro będzie zachęcać Sprzedających do masowego wprowadzenia tej formy dostawy. Przesyłki w ramach tej usługi będą dochodzić do klientów w ciągu jednego lub dwóch dni roboczych od wysłania.

Szczegółowe informacje o usłudze można znaleźć pod adresami:  
https://dlakupujacych.allegro.pl/szybka-wysylka/kurier-wieczor/dlaczego-warto - dla klientów
https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/dlaczego-warto-7wXK1Ax4VCn - dla sprzedających

Fot. Shutterstock.com

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl