Od czerwca 2017 r. na Allegro ruch z urządzeń mobilnych zrównał się z ruchem z urządzeń stacjonarnych. Klienci Allegro często korzystają z różnych kanałów naprzemiennie, np. wybierają przedmioty na urządzeniach stacjonarnych, przeglądają oferty na tabletach, a płacą w aplikacji mobilnej – albo robią zakupy w zupełnie innej kolejności. Dla ich wygody i komfortu używania Allegro na różnych urządzeniach rozpoczęliśmy wprowadzanie zmian, które uproszczą serwis i spowodują, że wrażenia klientów z korzystania z serwisu będą zbliżone niezależnie od urządzenia, których używają. Część klientów Allegro już widzi wprowadzane stopniowo zmiany zarówno na stronie głównej, jak i wewnątrz serwisu. Uporządkowane i uproszczone zostaną także strony wewnątrz serwisu, tak by były czytelniejsze i ułatwiały klientom posługiwanie się narzędziami serwisu. Dzięki nowemu układowi klient będzie mógł wygodnie przerwać korzystanie z serwisu na jednym urządzeniu i powrócić na drugim urządzeniu w tym samym miejscu procesu zakupowego.

– Wszystkie zmiany, które wprowadzamy w serwisie Allegro od wielu miesięcy są po to, by klientom kupowało się łatwiej i przyjemniej – mówi Piotr Szybiak, CTO Allegro. – Strona główna ma pomagać w zakupach. Nowa wersja mieści więcej informacji o promocjach, specjalnych ofertach i okazjach, czyli o wszystkim, co Polacy lubią w internetowych zakupach. Więcej przydatnych informacji i lepsza nawigacja pomogą w dotarciu do interesujących ofert i ułatwi poruszanie się po allegro niezależnie od urządzenia – dodaje Piotr Szybiak.

Zasadnicze zmiany widoczne są już od góry strony. Wyeksponowane zostało okno wyszukiwarki a poniżej znajduje się więcej niż dotąd sekcji tematycznych kierujących klientów do uporządkowanych prezentacji najciekawszych ofert i aktualnych promocji. Pokazywane są zarówno propozycje skierowane do indywidualnego klienta na podstawie jego preferencji, jak i bestsellery popularne wśród innych klientów. Dzięki temu uwadze klientów nie umkną najciekawsze promocje czy popularne oferty.

Stronę główną Allegro odwiedza blisko 11 milionów użytkowników miesięcznie, którzy przez miesiąc wpisują w wyszukiwarkę ponad miliard zapytań. Strona główna Allegro dotychczas była przebudowywana kilka razy: w 2002, 2005 i 2009 roku, a obecnie zmieniana wersja działa od 2011 roku.

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl
Allegro Ads w nowej odsłonie
Dwa i pół roku roku temu Allegro wprowadziło nowy system promowania ofert na platformie – dzisiaj Allegro Ads obsługuje ponad milion ofert i odpowiada na kilkadziesiąt milionów zapytań dziennie. Dzięki autorskiemu rozwiązaniu deweloperów Allegro, od kilku tygodni sprzedający mogą planować kampanie reklamowe w nowym panelu i liczyć na skuteczne wyróżnienie się spośród konkurencji.
Allegro ma być ładne i czytelne
Zdjęcia tylko na białym tle, m.in. bez znaków wodnych, logotypów, ramek, ikon i infografik. Brzmi jak rewolucja, ale czy tak jest w istocie i po co to całe zamieszanie? O nowych zasadach prezentowania zdjęć na Allegro rozmawiamy z Tomaszem Nowakiem, dyrektorem operacyjnym Allegro.
Kolejna ważna zmiana na Allegro: uproszczony wygląd ofert
Od kwietnia 2017 roku Allegro zacznie zmieniać wygląd ofert na platformie. Czytelniejsze staną się: opis produktu i warunki sprzedaży, takie jak dostawa, płatność czy gwarancja. Wprowadzone zostaną także nowe parametry pomagające klientom szybciej odnaleźć pożądany przedmiot. To kolejny krok w stronę profesjonalizacji serwisu i odpowiedź na rosnące zainteresowanie Polaków zakupami na smartfonach i tabletach. Już dziś blisko połowa ruchu na Allegro pochodzi z urządzeń mobilnych. Zmiany, w których uczestniczyć będzie ponad 100 tysięcy firm handlujących na Allegro, wprowadzane będą etapami, a ich zakończenie planowane jest na 2018 rok. 
Coś się kończy, coś zaczyna, czyli finał programu stażowego Summer e-Xperience 2017
Kolejna edycja programu stażowego, organizowanego przez Allegro, właśnie przeszła do historii. Przez dwa miesiące 38 osób, pod okiem mentorów, zdobywało doświadczenie w różnych obszarach: od technologii, poprzez finanse, operacje aż po marketing. Nie można uczestniczyć w lepszych zajęciach z e-commerce w Polsce!