Kolejna edycja programu stażowego, organizowanego przez Allegro, właśnie przeszła do historii. Przez dwa miesiące 38 osób, pod okiem mentorów, zdobywało doświadczenie w różnych obszarach: od technologii, poprzez finanse, operacje aż po marketing. Nie można uczestniczyć w lepszych zajęciach z e-commerce w Polsce!

Kiedy jedni robili wakacyjne plany i wybierali kierunek swoich letnich podróży, inni skrzętnie rozwiązywali zadania i czekali na wyniki rekrutacji do programu stażowego organizowanego przez największą platformę e-commerce w kraju. Chętnych do pracy w biurach Allegro w całym kraju było dużo.

Przyjmowanie zgłoszeń do programu stażowego trwało miesiąc. W tym czasie otrzymaliśmy 1213 zgłoszenia. Finalnie w lipcu staż rozpoczęło 38 osób, w 5 naszych lokalizacjach – mówi Olga Granoszewska, Learning and Development Manager w Allegro. – W stażystach szukaliśmy zapału, ciekawości, otwartości i chęci uczenia się. Bardzo ważne było dla nas też to, aby były to osoby, które cenią sobie współpracę z innymi, zadają pytania i nie boją się odpowiedzialności. To ważne, bo stażyści przez dwa miesiące stają się pełnoprawnymi członkami zespołu i pracują nad realnymi projektami – dodaje.

Coś się kończy, coś zaczyna, czyli finał programu stażowego Summer e-Xperience 2017_2.jpg

Wśród tych 38 osób były takie, które starania o staż rozpoczęły już w marcu, podczas hackathonu BrainCode. Najbardziej zaangażowani uczestnicy maratonu programistycznego, otrzymali rekomendacje mentorów i zostali zaproszeni na rozmowę z menedżerem. W ten sposób przeszli pierwszy etap rekrutacji, w którym w tradycyjnej ścieżce jest rozwiązywanie zadania. Tymczasem oni już na hackathonie pokazali, że sprawdzają się w działaniu i w pracy zespołowej. Tym sposobem aż 8 osób otrzymało zaproszenie do udziału w Summer e-Xperience.

Intensywne dwa miesiące

43 dni – dokładnie tyle czasu mieli stażyści, aby bliżej poznać Allegro, zdobyć wiedzę i nowe umiejętności. Dla wielu osób udział w programie Summer e-Xperience to pierwsze doświadczenie zawodowe, więc była to okazja do zderzenia swoich wyobrażeń o pracy w dużej organizacji, z rzeczywistością. A czasu na zaaklimatyzowanie nie było dużo - wszyscy szybko otrzymali zadania i zaczęła się codzienna praca pod okiem mentorów. Z tego powodu okazji do spotkania stażystów z Poznania, Warszawy, Torunia i Wrocławia w pełnym składzie nie było wiele. Stażyści w pełnym składzie w jednym miejscu spotkali się 2 razy, pierwszego dnia programu podczas szkolenia wstępnego – onboardingu. Kiedy otrzymali niezbędne informacje o funkcjonowaniu firmy. Kolejny raz zostali zaproszeni na Dzień Stażysty, który oficjalnie kończył tegoroczny Summer e-Xperience. Z dala od biura, w atmosferze pikniku, stażyści mieli okazję wymienić się doświadczeniami z pracy w Allegro. Poza spotkaniami stażyści uczestniczyli w konkursach organizowanych tylko dla nich m.in ze znajomości firmy, co było dodatkową okazją na współpracę ze swoim zespołem.

Korzyści z programu stażowego są dwustronne – uczestnicy są bagatsi o doświadczenie, wiedzę i kontakty, a firma dowiaduje się jak organizacja pracy postrzegana jest przez osoby z zewnątrz. To także świetny zastrzyk pozytywnej energii od osób, które są entuzjastycznie nastawione do nowych doświadczeń i mają swoje pomysły czy sugestie, którymi chętnie się dzielą z zespołem. Tacy stażyści mają szansę zostać w Allegro na dłużej. I choć program Summer e-Xperience nigdy nie miał na celu pozyskiwania nowych pracowników, każdego roku od kilku do nawet kilkunastu osób zostaje w Allegro na dłużej.

Dwa miesiące to wystarczający czas, aby bliżej poznać te osoby, ale także zobaczyć co ich motywuje i nakręca w pracy. Często też widzimy jak szybko uczą się nowych rzeczy, jak duży potencjał mają, dlatego tym chętniej oferujemy im pracę - jeśli tylko mamy taką możliwość – mówi Olga Granoszewska.

Po tegorocznej edycji 9 osób otrzymało ofertę pracy, ale jeszcze kilka jest w trakcie procesu rekrutacji, więc możliwe, że finalna liczba jeszcze wzrośnie. Pozostali dostali cenne wskazówki na przyszłość i zamiast „żegnaj” usłyszeli „do widzenia”.

Agata Stachowiak

magazyn@allegro.pl
Graj, licytuj i pomagaj z Allegro dla WOŚP! Wystartowały aukcje orkiestrowe
Ulubione aukcje charytatywne Polaków wczoraj miały swoją premierę – już po raz dziewiętnasty. W serwisie aukcje.wosp.org.pl pojawiły się pierwsze aukcje, na rzeczyodserca.pl czekają ujmujące historie przedmiotów, a Wirtualna Puszka w aplikacji mobilnej Allegro jest gotow
Podwajamy Radość dla dzieci w szpitalach onkologicznych
Mattel razem z Allegro organizują wyjątkową akcję Podwajamy Radość. Do dzieci na oddziałach onkologicznych, przy współpracy z Drużyną Szpiku, może trafić aż 30 tys. zabawek! Ambasadorką akcji została aktorka Katarzyna Bujakiewicz.
#CharytatywnaPyra wyrosła w Poznaniu
Allegro to Poznań, a Poznań to ziemniaki, dużo dobrych pyr. Co ma do tego Wykop? Ziemniaki wykopuje się z czeluści gleby, a właśnie o wykopywanie chodzi nam najbardziej… Szczególnie, gdy kopie się w szczytnym celu.
Jak pracownicy Allegro podjęli wyzwanie w kampanii „Kręć Kilometry”
Pierwsze skojarzenie związane z Allegro? Najbardziej znana w Polsce platforma handlowa. Za tą marką stoi zespół blisko 1700 wykwalifikowanych pracowników, ekspertów w swoich dziedzinach, którzy, wykorzystując nowoczesne technologie, starają się ułatwiać życie milionom Polaków. Raz w roku Allegro stawia przed nimi dodatkowe wyzwanie – takie związane z aktywnością i zdrową rywalizacją. Zobacz, jak można zachęcić pracowników do wspólnej zabawy, gdzie nagrodą jest nie tylko sprzęt elektroniczny, ale coś więcej...