Home pageAktualnościInformacje prasoweArchiwumPress kitsContact EN
Allegro zmieniło sposób wystawiania produktów na platformie.

Wszystko po to, by zwiększać wygodę wyszukiwania i porównywania produktów.

  • Od 1 sierpnia zmienił się sposób, w jaki sprzedawcy wystawiają swoje produkty na platformie. To kolejny krok w kierunku uporządkowania i ujednolicenia sposobu prezentacji asortymentu, co umożliwi klientom łatwiejsze poruszanie się na platformie, wyszukiwanie produktów, a także porównywanie ofert różnych sprzedających.
  • Do 2024 r. Allegro zmieni filozofię prezentowania ofert dostępnych na platformie. Firma pracuje nad stworzeniem Katalogu Produktów Allegro, w którym zostaną zebrane i opisane wszystkie produkty dostępne w ofertach wystawionych przez sprzedających.
  • Katalog Produktów Allegro to ułatwienie także dla sprzedających, którzy spędzą mniej czasu na przygotowaniu i wystawianiu ofert na platformie. Dzięki temu będą mogli skupić się na zwiększaniu swojej konkurencyjności w takich obszarach, jak warunki sprzedaży oraz jakość obsługi klienta.

Dlaczego Allegro wprowadza Katalog Produktów Allegro?

Allegro zmienia system porządkowania ofert dostępnych na platformie w taki sposób, by wszystkie te, które prezentują jeden produkt, były ze sobą powiązane. Wprowadzenie tego rozwiązania zrewolucjonizuje sposób, w jaki klienci przeglądają, wyszukują oraz porównują oferty na Allegro.  

Przykład - jeśli kilkudziesięciu sprzedających wystawiło oferty na ten sam model telewizora, to zostaną powiązane z jednym produktem z  Katalogu Produktów Allegro na podstawie kodu EAN. Klient zobaczy zatem listę produktów pasujących do wyszukiwanej frazy i  po wejściu w konkretny produkt wyświetli mu się lista przypisanych do niego ofert od sprzedawców.

Jak wystawiać produkty na Allegro?

Od 1 sierpnia 2022 r. na platformie można wystawić jedynie te produkty, które znajdują się w Katalogu Produktów Allegro. Oznacza to, że sprzedający w trakcie wystawiania asortymentu będą musieli odnaleźć odpowiedni produkt w Katalogu i przypisać do niego swoją ofertę (podając m.in cenę, warunki dostawy i ewentualnego zwrotu) lub - jeżeli produkt jeszcze nie znajduje się w Katalogu Produktów Allegro - utworzyć w nim nową pozycję na podstawie swojej oferty.

Widzimy, że doświadczenie zakupowe klientów, którzy przeglądali listy produktów jest bardzo pozytywne. Klient szybciej odnajduje to, czego szukał, wygodnie porównuje cechy produktów, a - co najważniejsze - może łatwo znaleźć ofertę sprzedającego, która jest dla niego najbardziej atrakcyjna, np. pod  względem ceny lub krótkiego czasu dostawy. Zmiana  w sposobie wystawiania nowych ofert na Allegro, którą wprowadziliśmy 1 sierpnia, przyspieszy budowę Katalogu Produktów, a co za tym idzie będziemy mogli jeszcze szerzej prezentować klientom asortyment w nowy sposób. Aby wesprzeć sprzedających we wprowadzeniu zmian, przygotowaliśmy szereg materiałów informacyjnych i edukacyjnych, a także specjalną sekcję w Allegro Gadane.

Bartłomiej Leszczyński, odpowiedzialny za technologiczne wdrożenie Katalogu Produktów w Allegro.

Sprzedający, którzy poszukują informacji na temat Katalogu Produktów Allegro, znajdą je na stronie Katalog produktów dla Sprzedających, na której - poza wiedzą - merytoryczną znajdą sekcję najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi. Można także skorzystać ze wsparcia społeczności Allegro Gadane. W razie potrzeby, w indywidualnych tematach, na które sprzedający nie znajdą odpowiedzi, do dyspozycji pozostaje dział obsługi klienta, do którego kontakt znajduje się na stronie Pomoc Allegro.

Katalog Produktów Allegro - rozmowa z ekspertem Allegro

Zobacz także jakie zalety ma wprowadzenie Katalogu produktów Allegro dla klientów i sprzedających.