Telewizyjne transmisje z wyścigów co roku ogląda ponad milion widzów. W manię kibicowania wpisuje się również moda na gadżety związane z Tour de Pologne. Na Allegro można kupić zarówno koszulki oraz stroje kolarskie oznaczone logo wyścigu, pamiątki z poszczególnych edycji tej imprezy (znaczki, naklejki czy monety), jak i serie produktów, przygotowanych przez partnerów imprezy.

Jak podkreśla Jacek Szczodry, Key Account Manager w Allegro, tego typu gadżety sprzedają się bardzo dobrze: – Allegro od dawna jest świetnym barometrem rynku, a więc wydarzenia sportowe na naszej platformie mają jak najbardziej szerokie odzwierciedlenie w sprzedaży. Dzieje się tak ze względu na planowanie akcji specjalnych z okazji nadchodzących wydarzeń, a także dzięki naszym sprzedawcom, którzy trzymają zawsze rękę na pulsie, dynamicznie reagując na potrzeby rynku oraz zapewniając odpowiedni asortyment. Nasi klienci uwielbiają gadżety i pamiątki związane z ważnymi wydarzeniami sportowymi. Dlatego turnieje, Mistrzostwa Świata lub Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, a także puchary poszczególnych dyscyplin sportowych przyciągają wszystkich fanów do naszego działu Sport lub działu marek sportowych w Strefie Marek po produkty związane z tymi imprezami – tłumaczy.

Produkty rodem z Tour de Pologne

Do firm, które zdaniem Jacka Szczodrego, „trzymają rękę na pulsie”, z pewnością można zaliczyć Olimp Laboratories – producenta suplementów diety Olimp Sport Nutrition. Marka ta przygotowała edycję specjalnych błękitnych koszulek kolarskich odznaczających się logotypem imprezy. 

Gadżety z Tour de Pologne już na Allegro!.jpg

Koszulki wykonane są z profesjonalnych, „oddychających” materiałów i wyposażone w kieszenie oraz elementy odblaskowe. Można je kupić w pięciu różnych rozmiarach.

W ofercie firmy znajdują się również zestawy z niebieskimi bidonami.

zestaw_bidon_2.png

Nie są to zwykłe gadżety, które odłożone na półkę będą stanowić tylko miłą pamiątkę, ale przedmioty w pełni funkcjonalne. Marka też zdecydowała się zmienić całkowicie szatę graficzną opakowań swoich topowych produktów (m.in. Vita-min Multiple Sport czy popularnego izotoniku Iso Plus Powder) z okazji nadchodzącej 74. edycji wyścigu. Design tych artykułów w bezpośredni sposób nawiązuje teraz do barw, które od lat oglądać można w logotypie Tour de Pologne.

Gadżety z Tour de Pologne już na Allegro!il3.png

Pozostałe artykuły również opatrzone zostały logo imprezy. W rozmowie z _magazynem.Allegro przedstawiciele Olimp Laboratories następująco odpowiadają o tej inicjatywie: – Pomysł na linię produktów inspirowanych wyścigiem to wynik nawiązanej współpracy między firmą Olimp Laboratories a Lang Teamem, organizatorem największej imprezy kolarskiej w Polsce. Olimp poza byciem wiodącą firmą farmaceutyczną w Polsce, jest jednym z oficjalnych partnerów tegorocznej, już 74. edycji wyścigu. Jako potentat wśród producentów suplementów diety w Polsce, zdecydowaliśmy się stworzyć limitowaną edycję produktów z szyldem TdP – tłumaczy Olimp Team.

il4 (2).jpg

Jak zaznaczają pracownicy firmy, partnerstwo z Tour de Pologne na tym się nie kończy: – Zwieńczeniem współpracy Olimp Laboratories z organizatorem „kolarskiej Ligi Mistrzów” będzie start V etapu wyścigu spod siedziby firmy w poddębickiej Nagawczynie. Wydaje się jednak, że to dopiero początek kooperacji firmy z organizatorem Tour de Pologne – podkreślają nasi rozmówcy.

Idea przyświecająca tej współpracy daleko wykracza poza działania czysto marketingowe. W ciekawy sposób opowiadał o niej jeden z najbardziej znanych polskich kolarzy, twarz wyścigu Tour de Pologne, Czesław Lang, podczas specjalnie zwołanej konferencji prasowej: – Z panem Stanisławem Jedlińskim, twórcą Olimp Laboratories, mamy bardzo podobną historię. On zaczynał od zera i dziś jest światową marką, z siedmioma oddziałami od Europy po Stany Zjednoczone. My też budowaliśmy Tour de Pologne właściwie od zera, aż po miejsce w kalendarzu UCI World Tour. Poza tym wspólnie z Olimp Laboratories pokażemy, jak potrzebne jest w kolarstwie odpowiednie – powtarzam: odpowiednie! – wspomaganie. A oni są w tym mistrzami – podkreślał.

Na zdjęciu: Stanisław Jedliński, twórca Olimp Laboratories oraz Czesław Lang, kolarz

Na zdjęciu: Stanisław Jedliński, twórca Olimp Laboratories oraz Czesław Lang, kolarz

Cała Polska jeździ na rowerach

Co ciekawe, w najważniejszej imprezie polskiego kolarstwa może wziąć udział każdy. Oczywiście nie będzie się to wiązało ze stawaniem w szranki z Peterem Saganem. Dla dorosłych miłośników sportu przewidziano możliwość wystartowania w Tour de Pologne Amatorów. Przygotowano również specjalną trasę dla dzieci – Nutella Mini Tour de Pologne. Obydwa wyścigi cieszą się ogromnym zainteresowaniem. W 2010 roku w pierwszej edycji Tour de Pologne Amatorów startowało aż 700 kolarzy. Dziś organizatorzy liczą nawet na kilka tysięcy. Wpisuje się to w ogólny trend związany z popularnością kolarstwa. W badaniu TNS-u „Aktywność sportowa Polaków” jazda na rowerze okazała się najpopularniejszą aktywnością fizyczną – aż 53% ankietowanych zadeklarowało, że uprawiało ją co najmniej raz w ciągu ostatniego półrocza. Zamiłowanie do rowerów potwierdza także raport „Rowerowa Polska” przygotowany przez Fundację Allegro All For Planet.

zul_pl_Chela-Mag-B6-Skurcz-Shot-ampulka-25ml-Tour-de-Pologne-4492_1.png

To do takich pasjonatów w pierwszej kolejności kierowana jest oferta suplementów sygnowanych logiem Tour de Pologne. Nie oznacza to jednak, że nie mogą z niej korzystać fani innych sportów: – Te produkty nie są dedykowane tylko i wyłącznie fanom kolarstwa, a wszystkim osobom aktywnym! – podkreśla Olimp Team. Warto dodać, że do uprawiania sportów przynajmniej 3 razy w tygodniu według cytowanego sondażu przyznaje się aż 1/3 Polaków.

zul_pl_Vita-min-Multiple-Sport-Mega-Caps-60kaps-Tour-de-Pologne-4487_1.png

Jak sportowe trendy przekładają się na dane sprzedażowe Allegro? Jacek Szczodry wyjaśnia: – Sport w Polsce ze względu na uwarunkowania pogodowe jest w naszym kraju sezonowy. W okresie letnim na Allegro prym wiodą marki rowerowe, łyżworolki oraz buty i akcesoria do biegania. Popularność dyscypliny sportu w Polsce wiąże się często z obecnością naszych sportowców w tejże dyscyplinie. Doskonale odzwierciedla to na przykład zainteresowanie sukcesami Roberta Kubicy w sportach motorowych. Aspekt zawodnika o światowym poziomie, któremu możemy kibicować i cieszyć się z jego osiągnięć, zawsze pozytywnie wpływa na popularyzację sportu. Dzięki Czesławowi Langowi i Tour de Pologne, która jest wymagającą imprezą o światowym poziomie, kolarstwo w naszym kraju ma się bardzo dobrze. Na fali sukcesu Rafała Majki rośnie nam wielu amatorów tego sportu. W naszym serwisie zaczynamy obserwować bardzo pozytywny trend coraz częstszych zakupów produktów sportowych z półki dla średniozaawansowanych. Oznacza to, że sport nie staje się tylko modą w Polsce, a świadomym wyborem nowych adeptów danych dyscyplin sportowych.

Jesteście więc przygotowani do kibicowania? Tych emocji nie można przegapić!

Opracowanie graficzne: DB Creative Factory

Barbara Kowalczyk

magazyn@allegro.pl