Sprzedający na Allegro wystawiają średnio 50 mln ofert miesięcznie. Jak wyróżnić się wśród takiej liczby produktów i sprawić, aby ze swoją ofertą znaleźć się na jednym z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania? Można, tak jak kilkadziesiąt tysięcy innych sprzedających, skorzystać z usługi Allegro Ads. To reklama, która działa w systemie PPC (pay-per-click), co oznacza, że reklamodawca płaci wyłącznie za kliknięcie, czyli za kontakt z ofertą. Wyświetlane reklamy są dobierane tak, aby jak najlepiej odpowiadały na pytanie użytkownika. To obok Google Adwords, najpopularniejsze tego typu rozwiązanie w Polsce.

Allegro Ads szybko okazało się rozwiązaniem, na które nasi sprzedający czekali, i podstawowym narzędziem wspierającym ich sprzedaż. Słuchamy i reagujemy na potrzeby klientów, dlatego rozwijamy tę usługę dalej – stworzyliśmy nowy silnik do emisji reklam, który zwiększa efektywność działań. Było to możliwe między innymi dzięki lepszemu wykorzystaniu dostępnych na platformie danych. Bardzo istotne było dla nas, aby zaspokoić potrzeby reklamodawców, dlatego zespoły biznesowe i technologiczne bardzo ściśle ze sobą współpracowały nad tym projektem – mówi Wojciech Bryzek, Product Manager Allegro Ads.

AA_04.png

Zmiany, jakie zaszły w Allegro Ads, są widoczne już na pierwszy rzut oka – reklamodawcy mogą korzystać z nowego panelu, mając możliwość efektywniejszego zarządzania procesem tworzenia kampanii. Rozbudowana została także sekcja statystyk, co pozwala lepiej monitorować trendy, wychwycić zależności i przeanalizować swoje kampanie reklamowe. Wszystkie dane można wygodnie wyeksportować i poddać głębszej analizie.

Architektura mikrousługowa na dużą skalę

Allegro Ads w swojej pierwszej wersji wykorzystywały technologię dostarczoną przez zewnętrznego partnera – tym razem od początku nad nowym silnikiem pracowały zespoły deweloperskie Allegro. To jeden z pierwszych produktów Allegro, który w 100 proc. wykorzystuje osiągnięcia nowej architektury mikrousługowej platformy i jest unikatowy w skali kraju.

Wszystkie elementy naszego systemu działają w Cloud i są łatwo skalowalne. Analityka, którą dostarczamy, działa w czasie niemal rzeczywistym. Zależało nam, by nasi klienci w każdym momencie w ciągu dnia mogli sprawdzić jak kształtuje się sprzedaż ich ofert, jak wygląda inwestycja w reklamę czy klikalność ofert i żeby mogli reagować na bieżąco. Dzisiaj wiemy, że to się udało i sprzedający chętnie korzystają z panelu – mówi Rafał Głowiński, Team Leader w Allegro.

AA_02.png

Prace nad projektem trwały kilkanaście miesięcy. Poszczególne elementy systemu były przez zespoły deweloperskie przygotowywane i od razu testowane z użytkownikami. Klienci są w dużej mierze współtwórcami nowego Allegro Ads. Przez dwa lata z usługi skorzystało kilkadziesiąt tysięcy sprzedawców czy agencji reklamowych i domów mediowych.

W 2016 roku dołączyliśmy do oficjalnych partnerów Allegro Ads, a samo rozwiązanie reklamowe jest proponowane naszym klientom ecommerce’owym. Allegro traktowane jest przez nas jako wartościowe miejsce emisji reklam, o które coraz częściej klienci pytają sami – mówi Marcin Pawłowski, Business Director w Performics. – Jako druga wyszukiwarka w Polsce stwarza bardzo dobrą alternatywę dla Google. Obecnie w Allegro Ads prowadzimy stałe działania dla globalnych marek, które realnie przekładają się na sprzedaż i wspierają strategie ecommercowe naszych klientów – dodaje.

Perfomics jest jedną z agencji uczestniczących w programie Allegro Ads Partner. Klienci agencji mogą powierzyć przeprowadzenie kampanii specjalistom, a w tym czasie zajmować się rozwojem swojego biznesu. W najbliższym czasie planowany jest rozwój programu partnerskiego, ze szczególnym naciskiem na dedykowane narzędzia, np. Allegro Ads 4 BRANDS, które jest unikatowym rozwiązaniem pozwalającym markom realizować kampanie wsparcia sprzedaży, promując oferty od autoryzowanych sprzedawców. To oznacza, że marka nie musi mieć swojego sklepu na Allegro, wystarczy, że ma operatorów, w których promowanie ofert chce zainwestować. Dzięki temu narzędziu marketerzy mogą sprawnie zarządzać procesem zarządzania kampanią marki bez potrzeby kontaktowania się z dziesiątkami retailerów. Co więcej, Allegro daje możliwość bieżącego monitorowania efektów.

AA_03.png

Allegro Ads – co dalej?

Zespół pracujący przy Allegro Ads nie poprzestaje na wprowadzonych zmianach. To usługa, która cały czas się rozwija, zarówno pod względem biznesowym, jak i technologicznym.

W planach na najbliższe miesiące mamy udostępnienie funkcji pozwalającej na emisję reklam na serwisach zewnętrznych, np.: Facebook czy Google. Chcemy dać naszym sprzedającym możliwość promocji ofert wszędzie tam, gdzie mogą być ich potencjalni klienci – mówi Wojciech Bryzek.

Poza tym, panel reklamodawców zostanie rozbudowany o funkcje pozwalające lepiej planować i zarządzać kampaniami np. pojawią się w nim dane o trendach w zapytaniach użytkowników

Wszystkie informacje na temat Allegro Ads można znaleźć na stronie produktu ads.allegro.pl. W materiałach edukacyjnych dostępne są tutoriale:

• jak stworzyć kampanię:

• jak czytać statystyki:

Agata Stachowiak

magazyn@allegro.pl
Allegro ma być ładne i czytelne
Zdjęcia tylko na białym tle, m.in. bez znaków wodnych, logotypów, ramek, ikon i infografik. Brzmi jak rewolucja, ale czy tak jest w istocie i po co to całe zamieszanie? O nowych zasadach prezentowania zdjęć na Allegro rozmawiamy z Tomaszem Nowakiem, dyrektorem operacyjnym Allegro.
Poznaj „Historie sukcesu Allegro Ads”
Czy mała, początkująca firma może konkurować ze znanym sklepem lub producentem? Historie Ebebe i Kronos pokazują, że dzięki uporowi i wykorzystaniu odpowiednich rozwiązań reklamowych, wszystko jest możliwe. Firmy, które wygrały konkurs organizowany przez Allegro Ads, swoimi receptami na sukces dzielą się teraz z innymi.
Więcej ofert i promocji na stronie głównej Allegro
Wkrótce wszyscy klienci Allegro będą mogli szybciej i prościej korzystać z promocji, specjalnych ofert tematycznych, okazji i innych możliwości zakupu atrakcyjnych produktów.
10 najpopularniejszych komiksów o Batmanie na Allegro
Zrealizowana za zaledwie 60 milionów dolarów animacja „Lego: Przygoda” niespodziewanie okazała się jednym z największych filmowych przebojów roku 2014. Film został entuzjastycznie przyjęty przez widzów i krytyków, a przy okazji zarobił w kinach prawie pół miliarda dolarów, zdobył nominację do Oscara oraz ponad 70 nagród i wyróżnień. Najpopularniejszym bohaterem animacji okazał się natomiast... Batman. Gorące przyjęcie przez widzów „klockowej” wersji Mrocznego Rycerza sprawiło, że człowieka-nietoperza uczyniono głównym bohaterem kolejnej produkcji spod znaku Lego. Wyczekiwany przez widzów „Lego Batman: Film” właśnie wchodzi na ekrany, a my z tej okazji przedstawiamy listę 10 najlepiej sprzedających się komiksów o Batmanie, jakie znajdziecie na Allegro.