Trzeci już raz kilkudziesięciu najpopularniejszych polskich twórców internetowego wideo startowało w Żeglarskich Mistrzostw Polski Youtuberów o Puchar Róży Wiatrów – mówi Bartek Milewski, organizator regat. – 12 załóg, których członkami było 50 twórców internetowych, publikujących w  37 kanałach, walczyło o puchar, ścigając się na trasie wyznaczonej przez boje stojące na jeziorze Święcajty. Już po raz drugi z kolei załoga Szwagrów sięgnęła po tytuł Mistrza Polski Regat YouTuberów o Puchar Róży Wiatrów. Walka trwała do ostatnich metrów. Regaty zakończyły się remisem punktowym pomiędzy załogą Śmiechawy i CyberMariana a ekipą 5 sposobów na z Kuzynem Hindusem. Jednak o triumfie Szwagrów i Mariana przesądziło ostatecznie zajęcie lepszego miejsca w biegu finałowym.

Takie zawody to oczywiście miła forma spędzania czasów dla zawodników i gratka dla fanów, ale najważniejsze, że udało się uczestników zaangażować w działania charytatywne na rzecz innych – dodaje Bartek Milewski. – Od drugiej edycji regat wspólnie z Allegro organizujemy akcję pod hasłem #dajzsiebiewiecej. Uczestnicy zawodów przywożą i ofiarowują na szlachetny cel przedmioty związane z ich twórczością w Internecie. Wystawiamy te przedmioty na aukcjach charytatywnych w serwisie charytatywni.allegro.pl. Dochód przeznaczony jest na wybrany przez ubiegłorocznych zwycięzców regat cel charytatywny. To niebywała gratka dla kolekcjonerów autografów i przedmiotów związanych z najbardziej znanymi polskimi youtuberami, bo dzięki naszej akcji fani mogą nie tylko cieszyć się posiadaniem gadżetów związanych z ich idolami, ale też wesprzeć szczytny cel – podkreśla Bartek Milewski.

Dla Boguszka

Cel tegorocznej licytacji to pomoc w życiu codziennym dla Bogumiła Dębkowskiego (zwanego przez przyjaciół Boguszkiem), który od kilkunastu lat choruje na dystrofię mięśniową Beckera (zanik mięśni). Od wielu lat nie chodzi i porusza się na wózku oraz wymaga całodobowej opieki. Pomaga mu żona Ewelina, ale ze względu na charakter choroby jest to coraz trudniejsze. Obecna zbiórka ma umożliwić m.in. zakup specjalnego podnośnika pomagającego w przemieszczaniu się np. z łóżka na wózek. Wszystkie aukcje na ten cel znajdziecie pod adresem dlaboguszka.pl.  

Deszcz gadżetów fanowskich

W tegorocznych aukcjach w akcji #dajzsiebiewiecej można znaleźć perełki takie jak dobrze znane okulary typu "denka od słoików" CyberMariana; strój choinki, w którym występowały Beksy; szalik piłkarski Ekstraklasy (nie do zdobycia nigdzie indziej) czy lampę z podobiznami prowadzących kanał ŚmiechawaTV i wiele innych. Prawie wszystkie przedmioty mają ważną cechę: są podpisane przez prawdziwych internetowych twórców, którzy w krótkich filmach na aukcjach prezentują swoje przedmioty. Z niektórymi wiąże się ciekawa historia, a niektóre są mocno związane z ofiarowującym. Poniżej znajdziecie listę przedmiotów i linki do ofert.

CyberMarian wystawia charakterystyczne okulary „cybergały” w specjalnym pudełku pokrytym autografami youtuberów, biorących udział w III Żeglarskich Mistrzostwach Youtuberów.

Rudy Człowiek ofiarował jaskrawopomarańczową – wyprodukowaną przez siebie w jednym egzemplarzu – koszulkę z podpisami uczestników regat.

Piotrek z kanału Astrofaza wystawia książkę „Wszechświat”, która zafascynowała go kosmosem i przyczyniła się do powstania kanału Astrofaza.

Ola i Nadia z kanału Beksy przygotowały historyczny strój choinki, w którym występowały podczas nagrania ich pierwszej piosenki oraz możliwość występu w ich kolejnym teledysku.

Huyen i Marcin z kanału Emce Kwadrat przekazują na licytację klaps filmowy, który towarzyszył im od początków istnienia kanału. Zebrali na nim podpisy od youtuberów uczestniczących w regatach.

Łukasz Kielban z kanału Czas Gentlemanów wystawia swoją książkę „Mężczyzna z klasą. Przewodnik współczesnego gentlemana” z własną dedykacją, podpisem i zakładką oraz podpisami członków jego regatowej załogi.

Jakub Weber znany jako Jcob ofiarował koszulkę piłkarskiej reprezentacji Polski z autografem. Koszulka towarzyszyła mu przez Euro 2016. Przekazał też dwa profesjonalne zegarki żeglarskie Timex (na czarnym i żółtym pasku), które wygrał podczas I Regat Youtuberów.

Alien, zwycięzca towarzyszącego regatom konkursu GoPro na najlepsze zdjęcie przekazał na licytację nagrodę – najnowsza kamerę GoPro Hero 5 Black.

Kuba Karaś, znany jako Kubaka, przeznaczył na aukcję kubek w kształcie pięści Hulka z autografami: własnym, CTSG, Izaka, Rojo i innych.

CTSG z kolei przeznaczył na licytacje prasowy egzemplarz gry No Man’s Sky – bardzo wyjątkowy, gdyż powstało jedynie 2120 sztuk takich egzemplarzy. 

Dominik Szarek z kanału Futbolowe ofiarował niedostępny w sprzedaży szalik piłkarskiej Ekstraklasy.

Sadam proponuje przejażdżkę na jego motocyklu, który był prezentowany z jednym z jego filmów oraz kubek z podpisami uczestników regat.

Szwagry z kanału ŚmiechawaTV przekazali lampę z piaskowanego szkła z ich podobiznami.

Patryk Rojo Rojewski przekazał zestaw prasowy do gry Sniper Ghost Warior 3, zawierający gramofon i płyty winylowe ze ścieżką dźwiękową z tej gry.

Akademia Leona Koźmińskiego ufundowała kurtkę z najnowszej, limitowanej kolekcji wyprodukowanej specjalnie dla youtuberów biorących udział w regatach o Puchar Róży Wiatrów. Zatem osoba, która wylicytuje modną katanę, zostanie właścicielem niepowtarzalnego wzoru noszonego wyłącznie przez znane osobowości Internetu. Kurtka dodatkowo podpisana przez uczestników Regat YouTuberów.

Magik Y to najpopularniejszy w Polsce iluzjonista, mentalista, youtuber, a także prowadzący magiczne show z gwiazdami w stacji TVN Style. Jest uczestnikiem Regat YouTuberów od pierwszej edycji i kiedy tylko to możliwe, angażuje się w projekty społeczne. Tym razem Y ma dla wszystkich fanów iluzji wyjątkowy przedmiot. Złotą, limitowaną serię swoich kart, których wyprodukowano tylko 1000 sztuk. Zwycięzca licytacji otrzyma także unikatową dedykację.

Seto oddaje w dobre ręce portret, który jest dość unikatowy. Przedstawia Emhyra var Emreisa, cesarza Nilfgaardu z sagi Wiedźmina, a dokładniej trzeciej odsłony gry. Otrzymał go od studia CD Projekt RED na pokazach Gwinta w ich siedzibie.

Madeline Gavi podczas ubiegłorocznej akcji #dajzsiebiewiecej przekaza na aukcję czarno-biały obraz kobiety. – Malując go, inspirowałam się ludźmi i emocjami. Okazało się, że moja praca cieszyła się dużą popularnością i moja aukcja okazała się rekordową pod względem zebranych pieniędzy. Mam nadzieję, że tym razem będzie podobnie. Przy okazji tegorocznej edycji Regat YouTuberów postanowiłam przekazać obraz, do którego inspiracje czerpałam z natury. Stąd właśnie kwiaty malowane akwarelą w połączeniu z suchymi pastelami. Mam nadzieję, że ta praca również przypadnie komuś do gustu i pobijemy kolejny rekord – zachęca blogerka.

Na spontanie

W puli przedmiotów ofiarowanych na aukcje charytatywne dla Boguszka znalazły się nie tylko przedmioty przywiezione w tym celu na regaty. Atmosfera radosnego dzielenia się z kimś potrzebującym była tak wyczuwalna, że niektórzy uczestnicy przekazali swoje nagrody na aukcje charytatywne. Twórcy z kanału 5 sposobów na przekazali nagrodę którą wygrali podczas regat – tygodniowy rejs szlakiem Wielkich Jezior Mazurskich. Voucher z tą nagrodą został podpisany przez uczestników regat.

Piotrek z Talent Media (platforma promocyjna dla twórców wideo), ofiarował specjalny worek z podpisami wszystkich twórców regat. Bartek Milewski z Róży Wiatrów przekazał kubek z podpisami uczestników regat.

Bartek Milewski z Róży Wiatrów przekazał kubek z podpisami uczestników regat.

Bartek Milewski z Róży Wiatrów przekazał kubek z podpisami uczestników regat.

Ekipa Szwagrów do szklanej lampy dodała nagrodę za zajęcie pierwszego miejsca, czyli bon na zakupy na Allegro wartości 5000 zł. A jeśli ktoś nie chce licytować przedmiotów od youtuberów, ale chce wspomóc akcję?

Piotrek z Talent Media ofiarował specjalny worek z podpisami wszystkich twórców regat. Ekipa Szwagrów dodała bon na zakupy na Allegro wartości 5000 zł. Twórcy z kanału Letni Chamski Podryw przekazali voucher na tygodniowy rejs szlakiem Wielkich Jezior Mazurskich.

Piotrek z Talent Media ofiarował specjalny worek z podpisami wszystkich twórców regat. Ekipa Szwagrów dodała bon na zakupy na Allegro wartości 5000 zł. Twórcy z kanału Letni Chamski Podryw przekazali voucher na tygodniowy rejs szlakiem Wielkich Jezior Mazurskich.

– Zarówno w tej, jak i w innych akcjach charytatywnych na Allegro można korzystać z nowej formy wspierania projektów – mówi Krzysztof Śpiewek, odpowiedzialny za działania charytatywne Allegro. – Wystarczy kupić cegiełkę z przeznaczeniem na konkretny cel. Dla darczyńcy 5, 10 czy 20 złotych to zwykle nie jest zawrotna suma, ale pomnożona przez setki czy tysiące może dać wymierne efekty, które wesprą zmianę czyjegoś życia – dodaje Krzysztof Śpiewek. Dostępne też są cegiełki o wyższych nominałach: 50, 100 i 150 zł. Tegoroczna zbiórka charytatywna youtuberów potrwa do 14 lipca 2017. Jeśli macie ochotę przyłączyć się, to zapraszamy i dziękujemy za każde wsparcie. Razem możemy więcej!

Opracowanie graficzne: DB Creative Factory

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl