Obecnie liczba zwrotów na Allegro stanowi ok 1%. Zwroty w e-commerce są bardzo ważne, bo są jedną z największych zalet zakupów przez Internet: można zwrócić towar bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki. Niczego nie trzeba tłumaczyć, wystarczy odesłać produkty, a sprzedający oddaje pieniądze. Teraz wprowadzamy małe, ale istotne ułatwienie: automatyczną informację dla sprzedawcy, że chcemy zwrócić całość albo część zamówienia. Ta zmiana może przekonać klientów, że zwrot towaru jest prosty i wygodny.
Warto pamiętać, że wygodne zwroty działają już na Allegro w ramach usługi Allegro Paczkomaty InPost - tu też wystarczy kilka kliknięć w historii zakupów, by zwrócić bezpłatnie produkt przez paczkomat. 

Aby zakupy były przyjemniejsze

Wprowadzając nowe narzędzie chcemy sprawić, by proces zwrotów stał się łatwiejszy, szybszy i sprawniejszy. Gdy klienci będą wiedzieć, że mogą skorzystać ze zwrotu w bardzo prosty sposób - śmielej będą dokonywać zakupów na Allegro. Liczymy, że ułatwienie tego procesu spowoduje wzrost zadowolenia klientów. Skorzystają na tym także sprzedawcy, bo będą mogli lepiej i szybciej zarządzać zwrotami, a w konsekwencji lepiej obsługiwać klientów.
To jednak nie koniec. Planujemy też, że połączymy zwrot towaru ze zwrotem dokonywanym przez PayU. To jeszcze bardziej ułatwi i uprzyjemni zakupy. 

Jak to działa?

Skorzystać z nowego formularza zwrotów można w kilku prostych krokach:
• Wejdź do zakładki "Kupione".
• Przy wybranym zamówieniu kliknij „szczegóły”.
• Wybierz „zwróć część lub całość zamówienia”, aby przejść do formularza zwrotu.
• Wypełnij formularz i kliknij „zgłoś zwrot sprzedającemu”. Otrzyma on wówczas maila informującego o Twojej decyzji.

Teraz można już przygotować towar do odesłania, a następnie wysłać i czekać na zwrot należności. 

Aby formularz zwrotu był dostępny dla kupującego, sprzedający powinien wcześniej wypełnić zakładkę „Warunki zwrotów” w Moim Allegro. Według przepisów minimalny czas na zwrot to 14 dni od dostawy, ale sprzedawcy mogą wydłużyć ten okres dowolnie, korzystając właśnie z nowego formularza. Gdy sprzedający nie udostępni formularza zwrotów, to w polu „zwrot produktu” kupujący znajdzie link do warunków zwrotu określonych przez sprzedającego. 

Szczegółowe informacje o zwrotach możecie znaleźć w sekcji FAQ.

Fot. Shutterstock.com

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl