Cieszymy się bardzo, bo Allegro zdobyło tytuł Reklamodawcy Roku, a Legendy Polskie kolejne 3 nagrody w różnych kategoriach. Nagrodzone zostały też agencje pracujące dla Allegro w różnych projektach reklamowych. O wszystkich nagrodach piszemy na końcu tego tekstu.

Na zdjęciu: Marcin Dyczak, dyrektor marketingu Allegro. Fot. Michał Bonarowski. Opracowanie graficzne: DB Creative Factory

Na zdjęciu: Marcin Dyczak, dyrektor marketingu Allegro. Fot. Michał Bonarowski. Opracowanie graficzne: DB Creative Factory

– Te wszystkie nagrody, które trafiły w ręce nasze, ale również w ręce agencji, które dla nas zrealizowały te projekty, to podsumowanie naszego wysiłku i naszej pracy – mówił tuż po rozdaniu nagród Adam Szałamacha, brand manager w Allegro, a Anna Iller, branded content manager w Allegro, dodała, że wszystkie projekty Allegro są przygotowywane dla odbiorców, dla ludzi, dla widzów. – Takie wydarzenia, jak to i zdobyte nagrody utwierdzają nas jedynie w tym, że obraliśmy dobrą drogę. Ważne jest dla nas, jak nasze działania są odbierane przez branżę i jak są oceniane, ale  najważniejsi są dla nas nasi odbiorcy, czyli klienci Allegro. Uhonorowanie naszego wysiłku motywuje nas do rozwoju – podsumowała Anna Iller.

Na zdjęciu: Adam Szałamacha, Brand Manager  Allegro  i Anna Iller, Branded Content Manager Allegro. Fot. Darek Kociak

Na zdjęciu: Adam Szałamacha, Brand Manager  Allegro  i Anna Iller, Branded Content Manager Allegro. Fot. Darek Kociak

Tych nagród nie byłoby bez pracy wielu zespołów Allegro. – Na co dzień zespoły contentu i brandu w Allegro współpracują z niesamowitymi zespołami analityków, design lab czy tymi odpowiedzialnymi za performance. Oni równie mocno jak my przyczyniają się do sukcesów naszych kampanii – podkreślała Iller.

Sukces Allegro to również sukces wielu agencji współpracujących, którym Allegro zaufało i powierzyło realizację tak poważnych projektów. Jak wielokrotnie podkreślał tego wieczora Adam Szałamacha, podstawą jest zaufanie. – Ważne jest bardzo dobre poznanie siebie, bo jeśli byśmy nie wiedzieli, na co stać naszych partnerów w agencjach, tym samym nie pozwalalibyśmy na czasami bardzo odważne działania, a zarówno Platige Image, jak i agencja Bardzo jak najbardziej na to zaufanie zasługują – podkreślał Adam Szałamacha.

Przewodniczący jury konkursu KTR Przemysław Bogdanowicz wskazał, że zdobyć nagrodę w tym konkursie jest niezwykle trudno. Dlaczego? Na rynku reklamy jest bardzo duża konkurencja i w związku z tym są też bardzo duże oczekiwania. – Środowisko głównie dyrektorów kreatywnych oraz wybitnych utytułowanych twórców reklamy jest bardzo wymagające, dlatego nie kierowaliśmy się standardami lokalnymi, ale standardami międzynarodowymi, światowymi. Siłą rzeczy przez ten pryzmat jury oceniało prace – wyjaśniał Przemysław Bogdanowicz. Nie było łatwo – obrady 20 jurorów są niezwykle trudne, szczególnie sztuka kompromisów i pogodzenia się z głosem większości. – Podczas tegorocznych obrad zauważyliśmy, że poprzeczka jest zawieszona naprawdę wysoko, że trend się zmienia i twórcy i kreatorzy naprawdę muszą się przyłożyć. Czasy reklamy „odfajkowanej” dla klienta już się skończyły. Nareszcie pokazały się emocje, które są oryginalne, które łamią standardy, które się wyróżniają, ale też artystycznie są wybitne – mówił przewodniczący jury KTR, wyjaśniając jednocześnie hasło przewodnie tegorocznej gali KTR: „Nie jest nam obojętne”. – Wniosek jest taki, że to, co dzieje się w reklamie, zaczyna być coraz bardziej ciekawe – także dla innych. Nagroda Reklamodawcy Roku dla Allegro to również moja nagroda – też głosowałem na Allegro. Ta nagroda to przełom, który właśnie się dzieje i to widać. Allegro postawiło poprzeczkę bardzo wysoko i już w ubiegłym roku zasługiwało za kampanie na złoto. Ta nagroda to jedno z ważniejszych akcentów tegorocznej edycji KTR – podkreślał Przemysław Bogdanowicz.

Na zdjęciu: Przemysław Bogdanowicz, przewodniczący jury konkursu KTR. Fot. Darek Kociak

Na zdjęciu: Przemysław Bogdanowicz, przewodniczący jury konkursu KTR. Fot. Darek Kociak

Co zaskoczyło jurorów? Nagroda dla Platige Image i Allegro za Legendy to była "oczywista oczywistość", jednak zaskoczeniem dla Bogdanowicza była agencja Bardzo i jej kampania dla Allegro „Czego szukasz”. – Ten format już w ubiegłym roku był zachwycający, w tym roku świetnie to rozwinęli i zasłużyli na te nagrody jak najbardziej – tłumaczył Przemysław Bogdanowicz.

Stowarzyszenie KTR podczas konkursu przyznaje niestandardowe statuetki – są to miecze.  O idei takiej formy opowiada Anna Zimecka z SAR, organizator konkursu. – Uważamy, że nasza organizacja jest tą, która walczy o marki klientów, stąd statuetkami są miecze. Bycie dobrym kreatywnym to jest walka na co dzień, aby tę dobrą kreację, dobrą kampanię, dobre marki budować. To są takie wartości, o które trzeba walczyć – wyjaśniała Anna Zimecka. – Od początku budowaliśmy ten konkurs tak, żeby wszyscy twórcy kampanii reklamowych mogli dostawać nagrody za swoje prace. Wszyscy, czyli ilustratorzy, agencje reklamowe, reżyserzy, operatorzy, ale też ci, którzy pracują przy postprodukcji. Ten konkurs obejmuje całą grupę ludzi pracujących dla reklamy – podkreślała Anna Zimecka.

Miecze - nagrody w KTR. Fot. Darek Kociak

Miecze - nagrody w KTR. Fot. Darek Kociak

Poniżej publikujemy listę nagród, które zdobyło Allegro i współpracujące z nami agencje:


• oprócz nagrody Reklamodawcy Roku do Allegro powędrowały też statuetki w innych kategoriach: srebro za Legendy Polskie w kategorii Warsztat audio video podkategoria Production Excellence, brąz za Legendy Polskie w kategorii Digital & Mobile podkategoria Digital Branded Content oraz brąz dla Allegro za Legendy Polskie w kategorii Digital & Mobile podkategoria Film online.

• brązem zostało uhonorowane Allegro i Platige Image za film Twardowsky 2.0 z serii Legendy Polskie w kategorii Warsztat audio video w podkategorii Video;

 • agencja Bardzo zdobyła złoto za film „Bal” dla kampanii „Czego szukasz” w kategorii Warsztat audio video podkategoria Video, srebro za kampanię „Czego szukasz” w kategorii Kampania, srebro za film „Angielski” dla kampanii „Czego szukasz” w kategorii Warsztat audio video podkategoria Audio Video, srebro za film „Angielski” dla kampanii „Czego szukasz” w  kategorii Digital & Mobile podkategoria Formaty reklamowe, brąz za film „Bal” dla kampanii „Czego szukasz” w kategorii Film podkategoria Usługi detaliczne i publiczne. Dwie srebrne statuetki powędrowały do Bardzo za działania w kooperacji z Cut/Cut Production House za film „Bal” oraz „Angielski” dla kampanii „Czego szukasz” w  kategorii Warsztat audio video podkategoria Audio Video;

 • srebrna statuetka powędrowała do agencji Juice za film „Jaga” z serii Legendy Polskie Allegro dla Platige Image w kategorii Warsztat audio video podkategoria Audio; 

brąz zdobyła agencja ZStudio i Burza za film „Gitara” dla kampanii „Czego szukasz” w kategorii Warsztat audio video podkategoria Audio;

brąz zdobyła agencji Melt za oprawę pokazu mody #Mam swój styl w kategorii Design podkategoria Design w przestrzeni publicznej.

Pełna lista laureatów konkursu KTR jest pod adresem www.ktr.org.pl

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl