Pomysł na „Auta”, pełną przygód i humoru opowieść o przygodach antropomorficznej wyścigówki i jej przyjaciół, narodził się w studiu Pixar jeszcze pod koniec lat 90. i korzeniami sięga scenariusza zatytułowanego „The Yellow Car”. Jego autor Jorgen Kluben przedstawił w nim historię elektrycznego samochodu żyjącego w świecie uzależnionym od benzyny. Ekranizacja tego tekstu najpierw została skierowana do produkcji, później prace nad projektem wstrzymano, a kiedy scenariusz trafił w ręce Johna Lassetera, ten gruntownie go przerobił. – Dorastałem w Południowej Kalifornii, w miłości do samochodów, w specyficznej, związanej z nimi kulturze. W „Autach” chciałem oddać, oprócz miłości do samochodów, atmosferę miasteczka, w którym mieszkałem – wspominał reżyser filmu John Lasseter w jednym z wywiadów.

Ten pomysł udało mu się zrealizować w stu procentach. Widzowie na całym świecie pokochali historię zarozumiałego samochodu wyścigowego Zygzaka McQueena, dla którego przymusowa wizyta w prowincjonalnym miasteczku Chłodnica Górska i spotkanie z jej mieszkańcami okazują się prawdziwą lekcją życia. Dzięki nim pyskaty samochód uczy się, że przyjaźń i zaufanie są ważniejsze od sportowych sukcesów.

Kadr z filmu "Cars 3". Fot. DB Creative Factory

Kadr z filmu "Cars 3". Fot. DB Creative Factory

− Historia Zygzaka McQueena to świetny punkt wyjścia do rozmowy z dziećmi o tym, że pycha jest złym doradcą. Główny bohater jest autentycznie niesympatyczny, gdy osiągając sukcesy, robi to po trupach relacji z innymi. Twórcy filmu pokazali to tak sugestywnie, że dzieci same mogą dojść do tego, co jest ważniejsze: być zawsze pierwszym na mecie czy raczej być pierwszym w przyjaźni – tłumaczy fenomen „Aut” Marcin Perfuński, autor bloga superTATA.tv. − McQueen doświadcza życzliwości prostych mieszkańców Chłodnicy Górskiej, a Sally pokazuje mu piękno świata, przez który warto jechać spokojnie, a nie tylko pędzić. Kiedy więc staje ponownie na torze wyścigowym, do mety dojedzie już jako inny, odmieniony Zygzak McQueen, bohater, którego warto pokazywać dzieciom – dodaje Perfuński.

Kadr z filmu "Cars 3". Fot. DB Creative Factory

Kadr z filmu "Cars 3". Fot. DB Creative Factory

Film, który na ekrany kin wszedł w czerwcu 2006 roku, odniósł olbrzymi sukces, którego dowodem były między innymi przyznane mu dwie nominacje do Oscara. Dodatkowo markę „Auta” pokochali producenci zabawek, gadżetów i ubrań, a zyski ze sprzedaży licencjonowanych produktów już kilka lat temu przekroczyły sumę 10 miliardów dolarów. Nic więc dziwnego, że w 2011 roku swoją premierę miała druga część serii „Auta 2”.

− Pokochałem postaci, które stworzyłem. Nie mogłem przestać o nich myśleć. Chciałem zafundować im kolejną przejażdżkę. Pomogłem także moim bohaterom znaleźć się w świecie filmów szpiegowskich. Nie mogłem sobie odmówić połączenia spokojnego życia w Chłodnicy Górskiej z wielkimi międzynarodowymi intrygami. „Auta 2” to film szpiegowski z samochodami jako agentami. I z wielką liczbą kapitalnych gadżetów – mówi John Lasseter.

W drugiej części „Aut” Zygzak McQueen wplątał się w międzynarodową aferę szpiegowską i wspólnie z legendarnym tajnym agentem Seanem McMissionem wyjaśnił tajemnicę spisku związanego z wyścigami. Film sprzedał się jeszcze lepiej niż część pierwsza, a dodatkowo zdobył nominację do Złotego Globu. 

Sześć lat po jego premierze przyszła czas na kolejne spotkanie z sympatycznymi samochodami. Do świata „Aut” będziemy mieli okazję powrócić 15 czerwca, kiedy do kin wejdzie trzecia część filmu. Tym razem Zygzak McQueen będzie musiał udowodnić, że jest w stanie rywalizować na wyścigowym torze z nowoczesnymi, ultraszybkimi autami. Wrócić do gry pomoże mu młoda, pełna zapału mechaniczka Cruz Ramirez, która obmyśli autorski plan zwycięstwa.

Dziś „Auta” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych i najbardziej dochodowych marek filmowych. Obok wymienionych wcześniej filmów seria doczekała się dwóch seriali telewizyjnych „Złomka bujdy na resorach” i „Tales from Radiator Springs”, dwóch krótkometrażowych filmów animowanych „Złomek i błędny ognik” i „Vitaminamulch: Air Spectacular”, dziewięciu gier wideo oraz wielu produkcji naśladujących produkcję studia Pixar takich jak seriale „Chuck i przyjaciele”, „Mali giganci” czy „Strażnicy miasta”.

Bohaterowie „Aut” byli również gwiazdami telewizyjnych reklam, a w Japonii w 2008 roku Toyota wystawiła w wyścigach samochodowych serii Super GT model samochodu inspirowany wyglądem Zygzaka McQueena.

Z wynikami box office na poziomie ponad miliarda dolarów „Auta” znalazły się w gronie najbardziej dochodowych animowanych serii filmowych, a po premierze „Aut 3” ten wynik na pewno ulegnie poprawie. Fani na całym świecie z niecierpliwością oczekują na wielki powrót „szybkiego jak błyskawica i ostrego jak przecinak” Zygzaka McQueena. Czy jego najnowsze przygody zachwycą widzów i okażą się sukcesem? Przekonamy się już 15 czerwca.

Marcin Kamiński

magazyn@allegro.pl
Konkurs „Auta 3” na Allegro – jak wygrać?
Najlepiej jest, gdy w dobrej animacji słyszysz głos ulubionego aktora, który wyczarowuje postać bohatera. Teraz każdy – na przykład Ty albo Twoje dziecko – może wcielić się w gwiazdę i nagrać swoją wersję dubbingu do fragmentu najnowszego filmu z serii „Auta”. Specjalnie dla nas Adam Pluciński, doświadczony aktor dubbingowy, radzi, co zrobić, by mieć największą szansę na wygraną. 
Jak pracownicy Allegro podjęli wyzwanie w kampanii „Kręć Kilometry”
Pierwsze skojarzenie związane z Allegro? Najbardziej znana w Polsce platforma handlowa. Za tą marką stoi zespół blisko 1700 wykwalifikowanych pracowników, ekspertów w swoich dziedzinach, którzy, wykorzystując nowoczesne technologie, starają się ułatwiać życie milionom Polaków. Raz w roku Allegro stawia przed nimi dodatkowe wyzwanie – takie związane z aktywnością i zdrową rywalizacją. Zobacz, jak można zachęcić pracowników do wspólnej zabawy, gdzie nagrodą jest nie tylko sprzęt elektroniczny, ale coś więcej...
Po raz kolejny Allegro zmienia rynek e-commerce w Polsce
Dziś wystartowała nowa usługa o nazwie Allegro Smart! Płacąc 49 złotych na rok, będzie można skorzystać nawet z 365 darmowych dostaw. Dzięki sieci ponad 15 tysięcy paczkomatów i punktów odbioru usługa Allegro Smart! dostępna jest dla klientów w całym kraju. Allegro Smart! to kolejny pionierski krok w historii Allegro, który zmienia reguły gry w polskim handlu elektronicznym.
Kup książkę i pomóż wygrać z rakiem!
Pan Zenon Fabiś od dwóch lat choruje na nowotwór. Od kilku miesięcy na rynku Jeżyckim wyprzedaje kolekcję swoich książek, by mieć za co opłacić leczenie. Allegro razem z „Głosem Wielkopolskim” postanowiło mu pomóc, organizując licytacje jego zbiorów. Każdy może dołączyć do akcji przez platformę charytatywni.allegro.pl. Na stronie ksiazkipanazenona.pl możliwe jest również zakupienie wirtualnych cegiełek lub zrobienie bezpośredniej wpłaty na konto akcji.