Najwyższa kwota w historii aukcji Allegro dla WOŚP, najdroższe oferty, najbardziej zaangażowani użytkownicy – tak w wielkim skrócie można podsumować 25. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy z udziałem Allegro. Największa platforma handlowa w Polsce od początku swojego istnienia wspiera WOŚP i udowadnia, że Internet jest doskonałym miejscem do prowadzenia działań charytatywnych. Przez ten czas udało się już zebrać ponad 44 mln złotych. Tym razem licznik w momencie zakończenia aukcji pokazał aż 9 141 390,87, co oznacza podwojenie kwoty sprzed roku. Trzykrotnie urosła też suma, jaką internauci wrzucili do Wirtualnej Puszki w aplikacji mobilnej Allegro – 186 325,67 zł.

– Najlepiej pobija się własne rekordy. Wiedzieliśmy, że 25. Finał będzie wyjątkowy, ale to, co się wydarzyło, przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Internauci od samego początku mocno zaangażowali się w pomoc - naszą platformę z aukcjami na rzecz WOŚP w trakcie dwóch miesięcy odwiedziło ponad 3,2 mln osób – mówi Krzysztof Śpiewek, menedżer ds. CSR w Allegro. W czym jego zdaniem tkwi fenomen aukcji, które z każdym rokiem zyskują na popularności? – Aukcje pozwalają okazać swoje wsparcie na różne sposoby. Są okazją do zdobycia ciekawych przedmiotów czy szansą na spotkanie ze swoim idolem. Ludzie korzystają z naszej platformy jednak nie tylko po to, by licytować, ale także wystawiać przedmioty na rzecz WOŚP. To ich wkład w pomoc potrzebującym – dodaje.

 – Dziękujemy tym, którzy wystawiali, którzy licytowali, a przede wszystkim dziękujemy Allegro za ogrom pracy, dzięki której blisko 115 tysięcy najróżniejszych licytacji doszło do skutku i złożyło się na ten niesamowity wynik. Wielkie dzięki! Spotykamy się na Przystanku Woodstock, aby wam serdecznie podziękować! Sie ma! - mówi Jurek Owsiak, twórca Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Rekord goni rekord

W tym roku najcenniejszy okazał się wspólny dzień z Donaldem Tuskiem w Brukseli, który osiągnął zawrotną cenę 370 200 zł. Jak się okazało nie była to kwota ostateczna - dzięki dodatkowej wpłacie od innego licytującego, ta oferta zakończyła się kwotą 740 300 zł, a spotkanie odbędzie się dwa razy. Dla porównania, dotychczasowy rekord to ubiegłoroczny wspólny trening z reprezentacją Polski w piłce nożnej o wartości 151 300 zł. Wśród najdroższych ofert, nie tylko w tym roku, ale także w historii aukcji Allegro dla WOŚP, znalazł się unikatowy motocykl, amerykański Chopper (230 100 zł) oraz słynna fotografia pani prezydentowej Agaty Dudy, wykonana podczas Światowych Dni Młodzieży (200 000 zł). Z kolei najpopularniejszą aukcją była kolacja z Robertem Lewandowskim, która odnotowała aż 202 757 wyświetleń. Spotkanie z piłkarzem wylicytowano ostatecznie za ponad 100 000 zł. Nie zabrakło też ofert wystawianych przez sztab Allegro.

– Obsługujemy aukcje WOŚP całkowicie charytatywnie: nie pobieramy prowizji od sprzedaży, inwestujemy swoją technologię i angażujemy pracowników nie tylko do pracy przy platformie. W tym roku nasz sztab wystawił m.in. scenariusze filmów do Legend Polskich z dedykacjami twórców, zestaw rekwizytów z naszej reklamy świątecznej oraz pakiet szkoleń. Natomiast jeden ze zwycięzców aukcji dołączy w sierpniu do zespołu Allegro i będzie z nami tworzyć strefę dla uczestników przystanku Woodstock. Będzie się działo! – mówi Monika Pawłowska, koordynator ds. CSR w Allegro.

Przy tej liczbie ofert, jakie co roku pojawiają się na platformie Allegro z aukcjami WOŚP, trzeba znaleźć sposób na to, aby się wyróżnić. W tym celu cztery lata temu Allegro uruchomiło serwis rzeczyodserca.pl, na którym posługując się nagraniem wideo, można opowiedzieć historię wystawianego przedmiotu i zachęcić do licytacji. Treści wideo są wszechobecne, praktycznie każdy posiada telefon z kamerą, dlatego wiele osób chętnie z tej platformy korzysta. W tym roku zrobili to m.in. Robert Lewandowski (221 521 wyświetleń filmu), Maffashion (56 062 wyświetleń filmu) i Anja Rubik (21 555 wyświetleń filmu). Na obejrzenie wszystkich filmów na rzeczyodeserca.pl trzeba by przeznaczyć 20 dni i 15 godzin. Dzięki ofertom, które znalazły się na tej platformie, na konto Fundacji wpłynęło 1 150 805,62 zł.

Użytkownicy Allegro coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnej, również w celach charytatywnych, co pokazała trzykrotnie wyższa niż przed rokiem kwota zebrana w Wirtualnej Puszce – 7442 użytkowników wpłaciło 186 325,67 zł. Każdy, kto wsparł tegoroczny Finał, w podziękowaniu otrzymał na skrzynkę mailową wirtualne serduszko.

17 lat aukcji Allegro dla WOŚP

25-lecie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy to dobra okazja do podsumowania 17 lat współpracy Allegro i Fundacji. Przez ten czas udało się zebrać dokładnie 44 034 344,23 zł. Jak wspomina Krzysztof Śpiewek, który od samego początku organizuje aukcje Allegro dla WOŚP: – Wiele od 2001 roku się zmieniło, ale zaangażowanie i entuzjazm ludzi pozostał ten sam. Dzięki współpracy z WOŚP zmieniamy życie ludzi na lepsze. Widzimy efekty swojej pracy w postaci sprzętów, w które wyposażane są szpitale, a to napędza nas do dalszej pracy i doskonalenia narzędzi, które oferujemy – mówi.

Aukcje Allegro dla WOŚP mają wierne grono internautów, którzy wspólnie z Allegro wspierają WOŚP. Najhojniejszy z nich do tej pory przeznaczył na ten cel 411 679 zł. Wśród użytkowników jest też osoba, która kupiła 1985 przedmiotów na aukcjach Allegro dla WOŚP.

Wszystkie zebrane do tej pory środki zostały przeznaczone zakup sprzętu medycznego dla oddziałów pediatrycznych oraz zapewnienie godnej opieki medycznej dla seniorów.

Po więcej interesujących informacji dotyczących Allegro i WOŚP zapraszamy na aukcje.wosp.org.pl.

Agata Stachowiak

magazyn@allegro.pl