Użytkownicy Allegro każdego dnia mają dostęp do 60 mln ofert. Strona każdej z nich musi dostarczyć kupującym wszystkich tych informacji, które uzyskaliby w tradycyjnym sklepie, dotykając produktu na półce i rozmawiając ze sprzedającym. Zawiera więc dane dotyczące produktu, jego wyglądu i właściwości oraz warunków sprzedaży (dostawy, płatności czy gwarancji). W przypadku zakupów w Internecie, kiedy coraz częściej korzystamy z małego ekranu smartfona lub tabletu, szczególnie ważne jest też, aby opis oferty był czytelny i umożliwiał szybkie porównanie produktów.

Nowy sposób prezentacji ofert, który wprowadzi Allegro, powstał na podstawie wyników wielu badań przeprowadzanych wśród klientów platformy. Wynika z nich, że 35% kupujących nie znajduje wszystkich istotnych informacji o warunkach oferty np. gwarancji czy zwrocie, a 38% ma trudności z wyborem produktu (źródło: badania własne).

Kolejna ważna zmiana na Allegro uproszczony wygląd ofert_2.png

– Znamy potrzeby naszych klientów i wiemy, jak ważne jest dla nich poczucie dokonania dobrego wyboru. W efekcie wprowadzanych zmian kupujący nie tylko otrzymają kompleksowe informacje na temat produktu, ale przede wszystkim będą mogli łatwo porównać warunki interesujących ich ofert i dokonać zakupu, niezależnie od urządzenia, z jakiego korzystają, czy miejsca, w którym przebywają – mówi Piotr Szybiak, CTO i członek zarządu Allegro. – Allegro przeszło długą drogę: od popularnego serwisu aukcyjnego do profesjonalnej platformy handlowej. Nowy opis oferty to kolejny element tej transformacji. Wiemy, że wiele pracy czeka firmy handlujące na naszej platformie, dlatego zmiana będzie wprowadzana etapami i potrwa rok – dodaje.

Allegro to największa platforma handlowa w Polskim Internecie, z której korzysta prawie 16 mln użytkowników miesięcznie (badanie Gemius/PBI styczeń 2017). 57 proc. z nich to osoby odwiedzające platformę także na smartfonie lub tablecie. Ta tendencja będzie rosła, bo nowe pokolenie kupujących to młodzi mobilni nierozstający się z telefonem (raport „Zawsze przyłączeni”). Zmiany, które wprowadza Allegro przygotowują platformę do pełnej obecności na urządzeniach mobilnych, które stają się głównym narzędziem kupowania w Internecie.

Allegro na każdym etapie prac organizuje spotkania i konsultacje ze sprzedającymi, dla których wprowadzane zmiany to spore wyzwanie organizacyjne, związane głównie z edycją oferty, ale  przede wszystkim szansa na poprawę jakości oferty i dostosowanie jej do oczekiwań klientów. Po wprowadzeniu zmian zarządzanie ofertami będzie łatwiejsze – zmiana warunków będzie następować automatycznie we wszystkich ofertach, których dotyczą.

Szczegółowe informacje na temat nowego opisu oferty można znaleźć na: www.dlasprzedajacych.allegro.pl/nowy-opis-oferty

Na czym będą polegać zmiany?

Od kwietnia br. sprzedający będą mogli korzystać z edytora, który docelowo zastąpi szablony HTML. Warunki oferty zostaną oddzielone od opisu przedmiotu i znajdą się w odrębnych sekcjach: Dostawa, Płatność, Gwarancja, Reklamacje, Zwroty, O sprzedającym. Te zmiany wpłyną na zwiększenie intuicyjności w użytkowaniu platformy – kupujący znajdzie interesujące go informacje zawsze w tym samym miejscu, co ułatwi wybór najkorzystniejszej dla niego oferty.

Co ważne, nowy edytor pozwoli stworzyć czytelne, dopasowane do urządzeń mobilnych opisy przedmiotów. Dzięki temu na każdym urządzeniu kupujący zobaczy ten sam opis oferty. 

Kolejną zmianą jest wprowadzenie większej liczby obowiązkowych parametrów. To pozwoli kupującym łatwiej znaleźć przedmiot i porównać go z innymi ofertami.

Do każdej oferty będzie można dodać 8 zdjęć (wyjątek dotyczy wybranych kategorii: Samochody, Motory i quady oraz Nieruchomości, gdzie z uwagi na specyfikę oferowanych produktów, liczba zdjęć będzie wynosić 16). Wszystkie zdjęcia w galerii i w opisie będą przechowywane na serwerach Allegro. Serwis dąży do tego, aby wszystkie strony szyfrowane były protokołem https, co zapewni większe bezpieczeństwo użytkownikom. Ponadto, zdjęcia będą musiały spełniać nowe standardy. Obok zdjęć, w ofercie będzie można zamieścić film (z YouTube'a lub Vimeo), a także dodać załączniki pdf np. certyfikaty czy schematy działania.

Od lipca br. w opisach oferty pojawią się także informacje na temat punktów odbioru osobistego (jednego lub kilku) wraz z adresem, o ile sprzedający taką opcję udostępni.

Sprzedającym Allegro chce ułatwić zarządzanie ofertami – w planach jest  możliwość zatrzymywania i wznawiania swoich ofert, bez utraty ich popularności. W kilkumiesięcznej perspektywie pojawi się darmowe dodawanie zdjęć do oferty oraz darmowe wystawianie ofert dla kont firma.

Ilustracja: DB Creative Factory

Agata Stachowiak

magazyn@allegro.pl