Czy to nic szczególnego? Oczywiście, że nie! Tak się robi dziś udany biznes. Nie wystarczą piękne opakowania, choćby i najlepszy marketing wokół, kiedy marka nie oferuje przy tym jakości. Ale czy to tylko kwestia obecnych czasów?

Nie wiadomo, czy takie właśnie myśli towarzyszyły krawcowi Josephowi Hepworthowi, kiedy w 1864 roku zakładał swój biznes, ale na pewno chciał jak najlepiej. Tak dobrze, że jego przedsiębiorstwo przetrwało i zawirowania obu wojen światowych, i niepokoje polityczne i społeczne, i niestabilność na giełdach, by na początku lat 80. stać się uwielbianą marką, która przybrała nazwę Next.

Jednak zanim to nastąpiło, Hepworth dał się poznać jako jeden z najbardziej rzutkich angielskich biznesmenów. Dość powiedzieć, że jego firma, którą założył wraz ze szwagrem Jamesem Rhodesem, zatrudniała w 1878 roku 500 pracowników na terenie Anglii. W tamtych czasach była to po prostu potęga, która definiowała styl ubierania się Anglików, Szkotów i Irlandczyków. W 1880 roku panowie zdecydowali się na rewolucyjny pomysł sprzedawania swoich ubrań bezpośrednio klientom – ni mniej, ni więcej otworzyli sieć swoich sklepów, których pod koniec XIX wieku mieli 108. Wizja, a może przede wszystkim chęć ułatwienia ludziom życia przyniosła nadspodziewane rezultaty – na trwałe zmieniła Anglię.

Dziś Next w samej tylko Wielkiej Brytanii i Irlandii posiada 540 sklepów i wydaje się, że ekspansja w tym zakresie ustabilizowała się – w zeszłym roku marka otworzyła tylko jeden punkt na Wyspach. Co innego świat – tutaj następuje powolna, ale konsekwentny rozwój.

W świecie, w którym dostępność produktów jest łatwiejsza niż kiedykolwiek przedtem i w którym mnogość propozycji sprawia bardziej problem – to dla marek, niż radość – to dla konsumentów, miejsca się spolaryzowały. Dziś, aby być marką lubianą czy nawet kochaną, musisz słuchać głosów klientów, a nie tak jak kiedyś dyktować im trendy. Next robi to naprawdę dobrze. Oferując ubrania w klasycznym, w większości casualowym stylu, dba o jakość, która stała się wizytówką marki.

Gdy spojrzy się na komentarze w Internecie, zawierające opinie o marce, przeważają nie tylko pozytywy, ale coś znacznie ważniejszego. Next udało się przekonać polskiego konsumenta, że segment ubrań dziecięcych marki jest tym, czego potrzebuje. Innymi słowy tak często podkreślana przez polskich użytkowników Internetu ich jakość, idąca w parze z rozsądną ceną, jest kartą przetargową. Next ma tu bardzo silną pozycję. Podobnie jak na Wyspach – to sieć która przez lata dorobiła się przydomka jednej z wizytówek Anglii.

Gdy w przełomowym dla marki roku 1982 jeszcze nie Next, a Joseph Hepworth and Son kupuje sieć Kendall and Sons, co daje jej 600 sklepów na Wyspach, liczbę już wtedy zawrotną, czy jej właściciel przypuszczał, że zrewolucjonizuje rynek? Na pewno, gdyż markę od początku wyróżniała niebywała konsekwencja. Gdy spojrzy się na jej historię, uderza przede wszystkim to, że marka chce być marką totalną – ekspansja Next zaczyna się w pierwszej połowie lat 80. – wtedy to w 1982 roku otwarto kilkadziesiąt sklepów dla kobiet, by w dwa lata później otworzyć również podobną ich liczbę przeznaczoną dla mężczyzn.

Kropką nad „i” jest decyzja, by w 1985 roku powołać do życia markę Home and Garden. Ta chęć bycia obecnym praktycznie w każdym aspekcie życia konsumenta będzie miała „drugą falę” – na początku wieku marka (już Next, w 1986 roku zapadła decyzja o zmianie nazwy) oferuje pod marką Flowers dostawę świeżych kwiatów do domu, a od 2003 roku zechce ubierać młode dziewczyny, tworząc submarkę Lipsy.

Next przez lata wyrobiła sobie opinię marki dla każdego, co nie znaczy dla nikogo. Wprost przeciwnie, cechująca ją lekkość, brak kontrowersji, subtelne podążanie za trendami, odrobina pazura i szaleństwa sprawia, że każdy może wśród jej propozycji znaleźć coś dla siebie. I jakkolwiek nie krzywiliby się na to jej krytycy czy osoby do niej zdystansowane, to niełatwa sztuka.

Jak Next radzi sobie na polskim rynku? Kilka lat temu na krótko pojawił się ze swoim sklepem w Warszawie, ale szybko z niego zrezygnował. Dlatego marka znana jest głównie bywalcom second handów. To także najpopularniejsza brytyjska marka wśród klientów Allegro, którzy każdego dnia wpisują w wyszukiwarkę nazwę Next ponad 20 tysięcy razy. I chociaż Next ma polskojęzyczną wersję sklepu internetowego, to właśnie wykorzystując zasięg Allegro – największego sklepu internetowego – chce dotrzeć do masowego klienta w Polsce. Marka otworzyła właśnie swój oficjalny sklep na Allegro, w którym dostępna jest najnowsza kolekcja producenta. Firmy planują  wspólne działania promocyjne, a Next liczy na know-how i klientów największej platformy e-commerce w Polsce.

Joanna Jasikowska

magazyn@allegro.pl
Brytyjska marka Next wchodzi do Polski przez Allegro
Jedna z najpopularniejszych sieci handlowych z Wielkiej Brytanii wchodzi na polski rynek. Marka NEXT obecna jest w 40 krajach na całym świecie, w Polsce klientów postanowiła poszukać wśród internautów - ubrania z jej najnowszej kolekcji dostępne są już na Allegro. 
Moda na grochy nie przemija
Yayoi Kusama mówi o nich, że są centrum wszechświata. Dla Boba Dylana koszula w nie była oznaką wyzwolenia z heteronormatywności. Moda bez nich byłaby o wiele smutniejsza. Kropki lub, jak kto woli, swojskie grochy wracają. I jak na nie przystało, jest to powrót w dobrym stylu. Na Allegro tylko w ciągu ostatniego roku wartość sprzedanych produktów w grochy, groszki i kropki przekroczyła 1,5 miliona złotych! 
Weź udział w castingu Allegro, wygraj sesję w Londynie
Kochasz modę i chcesz zostać twarzą kampanii znanej brytyjskiej marki odzieżowej? Weź udział w castingu i wygraj sesję w Londynie. W ten sposób powstaną zdjęcia promujące sklep NEXT na Allegro, które zobaczy cała Polska, a twoje marzenia o karierze modela lub modelki zaczną się spełniać!
Kruger&Matz – polska marka inna niż wszystkie
Liczba urządzeń, jakie pojawiają się pod polską marką Kruger&Matz, imponuje. Od smartfonów przez laptopy po telewizory, a po drodze znajdziemy także gramofony, smartwatche czy kamery. Co najważniejsze – wszystko ma mieć wysoką jakość w niskiej cenie. Jaka jest Kruger&Matz – marka, która dynamicznie rozwija się na Allegro?