Jest to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy potrzebują mniejszych i tańszych przesyłek, docierających jedynie nieznacznie wolniej niż w przypadku dostaw przez kuriera lub za pośrednictwem paczkomatów. Najważniejsze korzyści wynikające z wprowadzenia nowej formy dostawy to:

• zwiększona dwukrotnie waga przesyłki z 1 do 2 kilogramów,
• zwiększone wymiary przesyłki,
• możliwość nadawania w paczkomacie,
• foliopak i ubezpieczenie do 1000 zł zawarte w cenie.

W cenie przesyłki pozostaje darmowy zwrot. Opłata za tę formę dostawy wynosić będzie 5,85 zł netto. Allegro MiniPaczka InPost będzie dostarczana szybciej niż Allegro Polecony InPost. 95% przesyłek ma docierać do adresatów w ciągu maksymalnie 3 dni po nadaniu.

– Nowa forma dostawy oferuje korzystne warunki, podnosząc jednocześnie standard obsługi w całym e-commerce w Polsce. Od dwóch lat wspólnie z InPost pracujemy nad innowacjami na rynku przesyłek. Także tę zmianę traktujemy jako krok ku maksymalnemu usprawnieniu dostaw, a w konsekwencji uprzyjemnianie zakupów – mówi Przemysław Budkowski, prezes Allegro.

Usługa będzie wprowadzana stopniowo, tzn. od 7 lutego sprzedający będą mogli przygotowywać się do planowanych zmian poprzez możliwość edycji ceny Allegro Poleconego InPost na swoich ofertach. Od 22 lutego Użytkownicy serwisu zobaczą nową nazwę usługi Allegro MiniPaczka InPost, która pojawi się w miejscu Allegro Poleconego InPost.

– Polski rynek e-commerce cały czas ewoluuje, a my dostosowujemy naszą ofertę do zmieniających się oczekiwań konsumentów – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost. – Zauważamy, iż rośnie zapotrzebowanie na atrakcyjne cenowo przesyłki dla najmniejszych gabarytów, a na które klient może poczekać dłużej niż na realizowane w trybie 24–48 h przesyłki dostarczane przez Paczkomaty® InPost lub InPost Kuriera. Dlatego wychodzimy z nową ofertą Allegro MiniPaczka – z atrakcyjną ceną i gwarantowanym czasem doręczenia do 6 dni – dodaje Rafał Brzoska.

Fot. Shutterstock.com

Usługi InPost Allegro mają 20% udział w ofertach Allegro
Jak podaje nasz partner – InPost – w komunikacie prasowym, usługi dostaw sygnowane Allegro InPost są dostępne w 20% ofert na Allegro. Oznacza to, że już w ponad 11 mln ofert dostępne są dostawy poprzez InPost. Pod koniec 2015 roku zasięg InPost na Allegro był o połowę mniejszy. 
Prezenty na Komunię: trendy z ostatnich 5 lat
Różaniec, łańcuszek z krzyżykiem, Biblia czy najnowszy model smartfona? Sprawdzamy, jak na przestrzeni ostatnich 5 lat zmieniały się trendy w prezentach z okazji Komunii.
Allegro rozwija kategorie Kolekcje i sztuka
Największa platforma handlowa wprowadza zmiany w warunkach finansowych dla sprzedających kolekcje i antyki, stawia na nowe kategorie produktowe i partnerstwa. Na Allegro pojawią się m.in. produkty inwestycyjne obejmujące złoto, srebro oraz diamenty. Na początek we współpracy z Mennicą Polską. Natomiast każdy, kto w kategoriach Antyki i sztuka oraz Kolekcje wystawi ofertę, zapłaci nie więcej niż 50 zł prowizji od sprzedaży, bez względu na cenę przedmiotu.
Allegro i Poczta Polska: wielka akcja darmowych dostaw
W marcu i kwietniu oferty z kategorii Dom i ogród oraz Moda będą dostarczane bezpłatnie do ponad 7000 punktów odbioru - placówek pocztowych, stacji Orlen, kiosków RUCH-u oraz sklepów Żabka. Koszty przesyłek pokryje Allegro.