Pierwsze aukcje internetowe na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbyły się 17 lat temu. Przez ten czas wspólnie udało się zebrać ponad 34 mln zł, a Allegro udowodniło, że Internet może być doskonałym miejscem do prowadzenia działań charytatywnych. Dziś już nikt nie wyobraża sobie Finału bez emocjonujących licytacji. W serwisie aukcje.wosp.org.pl każdego roku odbywają się dziesiątki tysięcy licytacji, które dotyczą przedmiotów wartościowych i cennych, ale też bardzo symbolicznych.

– Jak pokazały wyniki poprzednich finałów, rzeczywista wartość przedmiotów nie ma znaczenia. Tak naprawdę kupujemy emocje i historie związaną z danym przedmiotem lub osobą, która go wystawiła. Dlatego trzy lata temu uruchomiliśmy platformę rzeczyodserca.pl, która pozwala jeszcze lepiej wypromować swoją aukcje – mówi Krzysztof Śpiewek, menedżer CSR w Allegro. – Wystarczy wystawić aukcję, nagrać film i opublikować go na naszej stronie. Film można udostępnić w mediach społecznościowych, by jak najwięcej osób dowiedziało się o licytacji. Podarowany przedmiot nie musi mieć dużej wartości materialnej, ważne, że będzie od serca! – dodaje

Już teraz na platformie rzeczyodeserca.pl można sprawdzić, jakie historie kryją w sobie przedmioty wystawione na rzecz WOŚP. Wśród aukcji znalazła się nagroda z Festiwalu Filmowego z Gdyni dla Jerzego Stuhra, udział w spektaklu i spotkanie z Barbarą Kurdej-Szatan, płyty z autografami zespołu Enej, gry z rysunkami Andrzeja Mleczko czy woodstockowe kąpielówki Filipa Chajzera.

Jaka jest moc rzeczy od serca? Tylko w trakcie trzech lat dzięki aukcjom promowanym filmami wideo udało się zebrać prawie 1,3 mln złotych. Najwyższą kwotę z licytacji – 151 300 zł – osiągnęła aukcja dotycząca treningu z reprezentacją Polski w piłce nożnej.

infografika_podsumowanie_wosp_ros_2014-2016_04-2.jpg

Sztab Allegro gra jeszcze głośniej!

Aktorzy, muzycy, dziennikarze – nie tylko oni wspierają WOŚP. Każdy może wystawić swój przedmiot i o nim opowiedzieć. Chętnych do udziału w licytacji na pewno nie zabraknie.

Swoje aukcje wystawił również sztab Allegro – wszystkie promowane są filmami wideo na rzeczyodserca.pl. Wśród aukcji znalazł się pakiet szkoleń dla osób zaczynających swoją przygodę ze stronami www, składający się z dwudniowych zajęć przeprowadzanych przez trenerów Allegro w ramach trzech bloków tematycznych: HTML i CSS dla nieinformatyków, Bezpieczeństwo i Mindfulness.

Jest też coś dla osób, które stawiają na przygody z muzyką w tle – aukcja Dołącz do naszego zespołu i przeżyj niesamowitą przygodę podczas 23. Przystanku Woodstock. Osoba, która wygra licytację, stanie się członkiem zespołu CSR Allegro, weźmie udział w przygotowaniach do tego wydarzenia oraz w trzydniowym festiwalowym szaleństwie.

Allegro pomyślało też o fanach produkcji „Legendy Polskie”. To cykl filmów krótkometrażowych, których reżyserem jest Tomasz Bagiński. W tym roku powstały trzy filmy: „Twardowsky 2.0”, „Operacja Bazyliszek” oraz „Jaga”, a scenariusze do tych produkcji można już licytować na rzecz WOŚP. Scenariusze zawierają dedykacje na stronach tytułowych autorstwa reżysera oraz scenarzystów. To prawdziwa gratka dla fanów serii – można sprawdzić, na ile scenariusze odpowiadają temu, co można zobaczyć na ekranie.

Zespół marketingu postanowił też rozstać się z książką „English for beginners”, która jest prawdopodobnie najpopularniejszym podręcznikiem do nauki angielskiego na świecie. Kultowe „Hi, I’m Robert” czy „I love you, you are perfect” zna już kilkanaście milionów internautów. A wszystko za sprawą świątecznej reklamy z pewnym dziadkiem, który dla wnuczki nauczył się obcego języka.

Czego szukasz w Święta? | English for beginners

Wystawiony zestaw „English for beginners” to nie tylko rekwizyt z planu zdjęciowego, to przede wszystkim symbol przełamywania barier językowych i międzyludzkich.

Wszystkie przedmioty wraz z ich historiami znajdują się na stronie rzeczyodserca.pl. Nie czekaj, dołącz do nas, wystaw swoją aukcję i wspieraj WOŚP!

Agata Stachowiak

magazyn@allegro.pl