Silna postać kobieca, stająca do walki z mężczyznami – tego w polskim kinie brakowało. Jak bardzo? Wystarczy spojrzeć na popularność ostatniej produkcji filmowej z cyklu „Legendy Polskie” – film „Jaga” w tydzień od premiery obejrzano ponad 1,8 mln razy. Na powrót Jagi nie trzeba było długo czekać – legendarna postać pojawia się w przejmującym teledysku „Jaskółka uwięziona”. To trzeci po „Alei gwiazd” i „Mój jest ten kawałek podłogi” klip do coveru, który powstał na potrzeby projektu Allegro.

– Muzyka stanowi bardzo ważny element każdej naszej produkcji. Tak jak pokazujemy polskie legendy w nowej formule, tak samo czerpiemy z dorobku rodzimych artystów, interpretując ich utwory na nowo. W przypadku historii Jagi „Jaskółka uwięziona” Stana Borysa była naturalnym wyborem z uwagi na swoją treść, choć mieliśmy świadomość, że będzie to bardzo duże wyzwanie – mówi Anna Iller, Branded Content Manager Allegro.

Co ciekawe „Jaskółka uwięziona” powstała w dwóch wersjach. – W „Jadze” fragment piosenki pełnił nieco inną funkcję, niemalże muzyki ilustracyjnej. Musiał to być utwór możliwie samodzielny, a jednocześnie dobrze ilustrujący scenę walki, w której został użyty. W przypadku wersji użytej w teledysku zależało mi na połączeniu języka muzyki filmowej z elementami etnicznymi, zachowując przy tym popową przebojowość oryginału. Postanowiłem więc go wzmocnić, przyspieszyć tempo i wzbogacić warstwę rytmiczną dzwonami rurowymi, kotłami oraz całą masą etnicznych przeszkadzajek. Zaprosiłem do współpracy Georginę Tarasiuk, utalentowaną wokalistkę, która nadała całości prawdziwie słowiańskie brzmienie – mówi Atanas Valkov, kompozytor, multiinstrumentalista i producent muzyczny.

Teledysk_Jaga_Jaskolka_HD_1.jpg

– Ponieważ aranżacja muzyczna do teledysku jest inna niż ta, którą widzowie przyjęli z takim entuzjazmem w filmie, postanowiliśmy udostępnić do ściągnięcia ze strony legendy.allegro.pl jej dwie wersje, zarówno tę filmową, jak i pełną wersję utworu z teledysku. Co więcej, już dziś wszystkie covery stworzone do naszych produkcji filmowych będą możliwe do pobrania – dodaje Anna Iller.

Dla Georginy Tarasiuk zmierzenie się z legendarną piosenką było nie lada wyzwaniem. – Wiedziałam, że nie mogę podejść do tego odtwórczo. Dając nowe życie tak kultowej piosence, trzeba zachować dużo pokory. Zadanie nie było łatwe, ale starałam się zachować emocjonalność interpretacji oryginału Stana Borysa i przemycić nieco ludowości, która od zawsze mnie inspiruje.

Teledysk_Jaga_Jaskolka_HD_2.jpg

Tak przygotowany utwór potrzebował odpowiedniej filmowej oprawy. Allegro po raz kolejny zaprosiło do współpracy młodych twórców – reżyserią teledysku zajął się Kuba Czekaj, a autorem zdjęć został Adam Palenta – obaj są laureatami wielu nagród filmowych w Polsce i na świecie, m.in. 72. festiwalu w Wenecji za obraz „Baby Bump”. Historię przetrzymywanej dziewczyny, poddawanej seriom obrazów katastrofy ekologicznej, postanowiliśmy osadzić w tajemniczym „instytucie”. Futurystyczny charakter przestrzeni został zainspirowany filmami science fiction z lat osiemdziesiątych. Wpływ na wybór ascetycznego miejsca akcji miała przede wszystkim kulminacyjna scena pojedynku. Potyczka Jagi z jej prześladowcami czerpie ze sztuk walki – mówi Kuba Czekaj, reżyser teledysku. – Utwór stanowi kontrapunkt do obrazu. Jego sedno skupia się na Jadze – kobiecie silnie związanej z przyrodą. Etniczną aurę instrumentarium oddaje chęć walki o utraconą naturę oraz słowiańska dusza bohaterki: żarliwa i nieugięta – dodaje.

Teledysk_Jaga_Jaskolka_HD_10.jpg

W postać Jagi po raz kolejny wcieliła się Katarzyna Pośpiech, która w początkowych kadrach teledysku nie przypomina legendarnej zielarki. Poturbowaną twarz, kaftan bezpieczeństwa i przerażony wzrok po chwili zastępuje jednak silna i piękna słowiańska bohaterka, która buntuje się przeciwko zastanej rzeczywistości. – Pierwszy raz pracowałam na planie teledysku i oprócz braku tekstu trudno dostrzec różnicę między tego typu projektem a innymi produkcjami – mówi Katarzyna Pośpiech. – Przy „Jadze” muzyka nie miała wpływu na moją pracę. Teraz, mimo że był to teledysk, okazało się że jest podobnie. Starałam się wykonać najlepiej jak potrafię polecenia kaskaderów i reżysera. To, czy wszystko będzie ze sobą współgrało, zostawiam specjalistom, a ocenę mojej gry – widzom – dodaje.

W filmie „Jaga” znalazł się jeszcze jeden utwór – „Kocham wolność” w wykonaniu Matheo i Damiana Ukeje. Ten cover, wraz z innymi utworami pochodzącymi ze wszystkich ścieżek dźwiękowych do filmów z cyklu „Legendy Polskie”, już dziś pojawi się w pełnej wersji na stronie legendy.allegro.pl. Allegro do końca roku planuje również udostępnienie wszystkich coverów w wybranych muzycznych serwisach streamingowych, o co prosiło wielu fanów cyklu „Legendy Polskie”.

Więcej informacji na www.legendy.allegro.pl

Agata Stachowiak

magazyn@allegro.pl
Podaruj Misia i razem z Allegro pomagaj dzieciom
Początek grudnia to magiczny czas. To właśnie teraz zaczynamy rozglądać się za prezentami, myśleć o choince i świętach. Akcja Podaruj Misia to okazja do sprawienia radości w dwójnasób: osobie, która misia dostanie, a także dzieciom z Fundacji TVN „Nie jesteś sam”, bo to na ten cel zostanie przekazany cały dochód ze sprzedaży misiów. W tym roku uszczęśliwiają Emma, Tymek, Asia i Lui. Którego wybierasz?
Allegro i WOŚP razem od 18 lat! I będzie więcej!
Na 6 tygodni przed 26. Finałem Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy już gra w Internecie. Allegro właśnie uruchomiło stronę aukcje.wosp.org.pl,  promującą licytacje platformę rzeczyodserca.pl oraz Wirtualną Puszkę w swojej aplikacji mobilnej. Tegoroczny cel to pozyskanie środków dla wyrównania szans w leczeniu noworodków.
Wystawianie przedmiotów na Allegro staje się jeszcze prostsze
Allegro wprowadza zmiany, które ułatwią kupującym zapoznanie się z ofertą, a sprzedającym wystawianie i edycję. Od 28 listopada br. osoby posiadające konto zwykłe, przy tworzeniu oferty, korzystają z nowego edytora opisu, bez szablonów HTML. Dzięki temu na każdym urządzeniu pojawia się ten sam opis, a przeglądanie ofert staje się łatwiejsze.
Mixx Awards 2017 – Allegro ze statuetkami za Legendy Polskie i English for beginners
Allegro, ubiegłoroczny laureat BEST IN SHOW Mixx Awards, w tym roku dostało aż cztery statuetki za kampanie, które wzruszają, bawią i zachwycają.