Allegro od kilku lat aktywnie uczestniczy w poznańskich obchodach Dnia św. Marcina, łącząc przyjemność zakupów online z pomaganiem potrzebującym. Na stronie allerogal.allegro.pl już na początku listopada można było kupić certyfikowane świętomarcińskie rogale i wysłać je bliskim w Polsce i zagranicą. W ten sposób złotówka od każdego sprzedanego rogala zasilała konto Drużyny Szpiku.

– Dzięki zaangażowaniu kupujących, którzy przy okazji dzielenia się smakiem i lokalną tradycja, wspierali szczytny cel, udało się zebrać 15 239 zł. Całość tej kwoty została przekazana na zakup paczek świątecznych dla najmłodszych pacjentów szpitala im. K. Jonschera w Poznaniu – mówi Krzysztof Śpiewek, menedżer CSR Allegro. – Ta akcja jest wyjątkowa nie tylko ze względu na swój charytatywny charakter. Okazało się, że rogale świętomarcińskie są doskonałym towarem eksportowym i wizytówką Poznania. W tym roku szansę posmakowania tego lokalnego specjału mieli mieszkańcy m.in. Chin, Węgier, RPA, Brazylii czy Kanady – dodaje.

allerogal_infografika_06.jpg

Największe oblężenie serwis allerogal.allegro.pl przeżył na dwa dni przed Świętem Niepodległości i obchodami Dnia Świętego Marcina. Cel w postaci 15 tys. złotych został osiągnięty. Na co przeznaczy je Drużyna Szpiku?

– Chcielibyśmy sprawić, aby nasi podopieczni – osoby chore oraz ich rodziny – na chwilę zapomnieli o trudzie codzienności i w pełni poczuli magię i ważność tych dni. Chcielibyśmy, by ich domy wypełnił aromat świątecznych potraw i by każdy z nich pod choinką znalazł to, o czym choć trochę marzy. I choć trudno jest dać im to, o czym marzą najbardziej, czyli zdrowie, to chcielibyśmy wlać w ich serce właśnie tę nadzieję i ciepło, które są nieodłącznym elementem świąt – mówi Dorota Raczkiewicz, prezes Fundacji Dar Szpiku.

Wszystkie prezenty trafią do dzieci jeszcze przez świętami. Mimo zakończonej akcji cały czas można pomagać Fundacji, nie tylko finansowo. Nadzieję na zdrowe życie dają kolejni potencjalni dawcy szpiku, których dzięki wielu akcjom propagującym działalność Fundacji, cały czas przybywa.

Fot. Shutterstock.com

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl