Ten wieczór zdecydowanie należał do Allegro! Podczas 10. edycji konkursu Mixx Awards zdobyliśmy dwie złote statuetki za projekt Legendy Polskie w kategoriach Branded Content i Video on-line oraz srebrną statuetkę w kategorii Brand Awareness and Positioning. Brązem w kategorii Cross-Media Integration została też nagrodzona ubiegłoroczna kampania świąteczna „Czego szukasz?”. Przyznano nam także tytuł Best in Show.

Mixx Awards to konkurs na najlepsze polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem digitalu, organizowany przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB. To również jedyny konkurs, który nagradza jednocześnie za kreację i efektywność. W tym roku reklamodawcy, agencje i domy mediowe zgłosiły aż 226 kampanii, z których ostatecznie zakwalifikowano do konkursu 218. 

Mixx Awards

Pojawiło się nowe pokolenie – pokolenie nowego contentu, sherowania i lajkowania. Allegro postanowiło więc dać im content, z jakim nie mieli jeszcze do czynienia, content sprawiający, że nowe pokolenie musiało od nowa polubić Allegro.

– Legendy Polskie Allegro to wyjątkowy projekt. Najważniejszą rzeczą, która nam się udała, to zaproszenie niezwykłych ludzi: aktorów, artystów, muzyków, literatów, którzy nas bardzo mocno w tym projekcie wspierali. Dzięki nim Legendy Polskie bardzo dużo zyskały – mówiła ze sceny Anna Iller, Branded Content Manager w Allegro, odbierając pierwsze złoto tego wieczoru.

Fot. Darek Kociak

Fot. Darek Kociak

Przy drugiej złotej statuetce dodała: – Szczególnie chciałam podziękować prezesowi Allegro Przemkowi Budkowskiemu i Marcinowi Dyczakowi, dyrektorowi marketingu Allegro, którzy zgodzili się na realizację naszych czasami szalonych pomysłów, bo wymagało to wiele odwagi. Ale jak widać, było warto.

Od lewej: Adam Szałamacha, Aleksandra Sulej, Anna Iller, Przemysław Budkowski. Fot. Darek Kociak

Od lewej: Adam Szałamacha, Aleksandra Sulej, Anna Iller, Przemysław Budkowski. Fot. Darek Kociak

W tym roku Mixx Awards to nowe kategorie i trzy rodzaje statuetek – brąz, srebro i złoto. Także nowe jury i nowe zasady jego pracy.  Wszystko po to, aby podnieść prestiż i znaczenie tego konkursu. Czym jest Mixx? To jedyny tak kompleksowy konkurs. – Wiele konkursów ocenia efektywność, kreacje, innowacje, natomiast tylko Mixx ocenia aż cztery wymiary: strategię, realizację, kreację oraz to, jak to się przekłada na efekt. Ci, którzy zostali nominowani, zrealizowali projekt ponad wysoką przeciętną. Ci, którzy odebrali brązową statuetkę, to twórcy projektu, który przynajmniej w jednym z wyżej wymienionych aspektów jest innowacyjny, tworzy coś nowego. Natomiast ci, którzy zdobyli srebro, to ci, którzy wyznaczyli jakiś standard kampanii kompleksowej, od których moglibyśmy się uczyć, jak to powinno wyglądać – wyjaśniał na wstępie Piotr Piętka, prezes Publicis Media, wiceprzewodniczący jury.

Złoty kolor statuetki rzadko pojawiał się wśród nagrodzonych, tym bardziej ta nagroda jest cenna. Według jakich kategorii była przyznawana? Jak wspominał Piotr Piętka, ta statuetka została przyznana kampaniom, o których jurorzy pomyśleli: „Kurcze, dlaczego ja tego nie zrobiłem?”. Tego wieczora złota nie było dużo, ale prawie wszystkie zdobyło Allegro za kampanię Legendy Polskie.

Mixx Conference

Ale Mixx Awards to nie wszystko. Allegro miało okazję przybliżyć projekt Legendy Polskie podczas prelekcji na Mixx Conference, która towarzyszy konkursowi od czterech lat.

Anna Iller z Allegro oraz Tomek Bagiński z Platige Image opowiadali o tym, jaka jest recepta na budowanie marki w niestandardowy sposób. Jak dotrzeć do odbiorcy, który żyje w świecie Internetu i mediach społecznościowych oraz czy warto ryzykować i łamać dotychczasowe schematy.

Co stoi za tak spektakularnym sukcesem? Jak twierdzi Tomek Bagiński, reżyser, chodzi o podejście. – Gdybyśmy podeszli do wszystkich artystów, aktorów, muzyków, literatów, którzy biorą dział w Legendach Polskich i powiedzieli, że robimy reklamę Allegro i będziemy pokazywać jakiś produkt, nikt nie chciałby z nami rozmawiać lub honorarium za udział w nim byłoby wielokrotnie wyższe. My podeszliśmy do tych ludzi z zupełnie inną informacją: robimy fajny projekt – czy chcecie być jego częścią? I mamy w tym wolność! – wspominał Bagiński i dodał, że wolność i zaufanie to jest coś, co w ciągu ostatnich kilkunastu lat powoli zaczęło uciekać z branży reklamowej. – Zatrudniany jest cały sztab ludzi po to, aby pilnował artystów, aby nie zrobili czegoś wariackiego. A my powiedzieliśmy: właśnie róbcie wariackie rzeczy!

Fot. Darek Kociak

Fot. Darek Kociak

W projekt ten jest także wpisane ryzyko. – Ryzyko jest integralną częścią tego projektu, bo ryzykowaliśmy na każdym kroku, przełamując jednocześnie wiele zasad. Premierę pierwszej części Twardowsky’ego zaplanowaliśmy na 15 grudnia. Wszyscy zapewniali nas, że to jest najgorszy termin z możliwych – wszyscy zaczynają już myśleć o świętach, do tego to był piątek. Ale my nie mieliśmy wyboru – to był pierwszy możliwy termin skończenia tego filmu, więc zaryzykowaliśmy i okazało się, że to był idealny moment na premierę – wspominała Anna Iller z Allegro. – W tym roku również zaryzykowaliśmy i bardzo świadomie wybraliśmy termin 9 listopada na premierę filmu „Operacja Bazyliszek”. To był jednocześnie dzień ogłoszenia wyników wyborów prezydenckich w Stanach. Weszliśmy w to celowo i to, co udało nam się osiągnąć, to dwa razy więcej wyświetleń pierwszego dnia. Bo wszyscy mieli już dosyć tematu Trumpa i zaczęli szukać innego contentu – opowiadała Iller podczas prelekcji.

Fot. Darek Kociak

Fot. Darek Kociak

Po co to wszystko? Jak zapewnia Ania Iller z Allegro, wszystko jest po to, aby wywoływać emocje. – I jest to dobry kierunek, bo wiele osób nas prosi: „róbcie to dalej”. Życzymy, abyście mieli w sobie odwagę do przekraczania granic i realizowania swoich pomysłów – powiedziała na koniec Anna Iller.

Całą relację z Mixx Awards oraz listę wszystkich zwycięzców można znaleźć na stronie iab.org.pl.

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl
Charytatywna akcja „Obudź mnie” z igrzyskami olimpijskimi w tle
Kiedy jedni walczą o olimpijskie medale, inni toczą równie zaciętą walkę o powrót do życia. Platforma charytatywni.allegro.pl jest partnerem technologicznym akcji „Obudź mnie”, organizowanej przez Fundację „AKogo”? Licytując olimpijską pochodnię od Ewy Błaszczyk, dorzucając się do wirtualnej puszki czy wpłacając dowolną kwotę, można pomóc pacjentom przebywających w śpiączce.
Chęć pomagania mamy w DNA
Zaczęło się 18 lat temu, od pierwszych licytacji na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dzisiaj to między innymi platforma charytatywni.allegro.pl, która pomogła już prawie 300 organizacjom pozarządowym, zbierając 27,5 miliona złotych na ponad 1300 celów charytatywnych. Okazją do podsumowania tych działań stał się II Kongres Szlachetnej Paczki w Krakowie, na którym Allegro odebrało dwie nagrody za swoje działania społeczne.
To nie koniec 26. Finału WOŚP, aukcje na Allegro wciąż trwają
WOŚP w trakcie 26. Finału zebrał ponad 81 mln zł. Ale licznik jeszcze się nie zatrzymał - ta kwota zostanie jeszcze uzupełniona o pieniądze m.in. z aukcji Allegro, które potrwają do połowy lutego. Już teraz wartość wylicytowanych przedmiotów to 6,6 mln zł, z których najdroższy - jak do tej pory - okazał się Polonez Filipa Chajzera.
Aukcje, Rzeczy od serca i Wirtualna Puszka – tak Internet gra dla WOŚP
Już 1,9 mln zł wskazuje licznik aukcji Allegro dla WOŚP. Gitara Slasha z Guns N’ Roses, polonez Filipa Chajzera czy wakacje na Dominikanie to jedne z najpopularniejszych aukcji. Ale internauci dopiero się rozkręcają przed niedzielnym Finałem.