Ten wieczór zdecydowanie należał do Allegro! Podczas 10. edycji konkursu Mixx Awards zdobyliśmy dwie złote statuetki za projekt Legendy Polskie w kategoriach Branded Content i Video on-line oraz srebrną statuetkę w kategorii Brand Awareness and Positioning. Brązem w kategorii Cross-Media Integration została też nagrodzona ubiegłoroczna kampania świąteczna „Czego szukasz?”. Przyznano nam także tytuł Best in Show.

Mixx Awards to konkurs na najlepsze polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem digitalu, organizowany przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB. To również jedyny konkurs, który nagradza jednocześnie za kreację i efektywność. W tym roku reklamodawcy, agencje i domy mediowe zgłosiły aż 226 kampanii, z których ostatecznie zakwalifikowano do konkursu 218. 

Mixx Awards

Pojawiło się nowe pokolenie – pokolenie nowego contentu, sherowania i lajkowania. Allegro postanowiło więc dać im content, z jakim nie mieli jeszcze do czynienia, content sprawiający, że nowe pokolenie musiało od nowa polubić Allegro.

– Legendy Polskie Allegro to wyjątkowy projekt. Najważniejszą rzeczą, która nam się udała, to zaproszenie niezwykłych ludzi: aktorów, artystów, muzyków, literatów, którzy nas bardzo mocno w tym projekcie wspierali. Dzięki nim Legendy Polskie bardzo dużo zyskały – mówiła ze sceny Anna Iller, Branded Content Manager w Allegro, odbierając pierwsze złoto tego wieczoru.

Fot. Darek Kociak

Fot. Darek Kociak

Przy drugiej złotej statuetce dodała: – Szczególnie chciałam podziękować prezesowi Allegro Przemkowi Budkowskiemu i Marcinowi Dyczakowi, dyrektorowi marketingu Allegro, którzy zgodzili się na realizację naszych czasami szalonych pomysłów, bo wymagało to wiele odwagi. Ale jak widać, było warto.

Od lewej: Adam Szałamacha, Aleksandra Sulej, Anna Iller, Przemysław Budkowski. Fot. Darek Kociak

Od lewej: Adam Szałamacha, Aleksandra Sulej, Anna Iller, Przemysław Budkowski. Fot. Darek Kociak

W tym roku Mixx Awards to nowe kategorie i trzy rodzaje statuetek – brąz, srebro i złoto. Także nowe jury i nowe zasady jego pracy.  Wszystko po to, aby podnieść prestiż i znaczenie tego konkursu. Czym jest Mixx? To jedyny tak kompleksowy konkurs. – Wiele konkursów ocenia efektywność, kreacje, innowacje, natomiast tylko Mixx ocenia aż cztery wymiary: strategię, realizację, kreację oraz to, jak to się przekłada na efekt. Ci, którzy zostali nominowani, zrealizowali projekt ponad wysoką przeciętną. Ci, którzy odebrali brązową statuetkę, to twórcy projektu, który przynajmniej w jednym z wyżej wymienionych aspektów jest innowacyjny, tworzy coś nowego. Natomiast ci, którzy zdobyli srebro, to ci, którzy wyznaczyli jakiś standard kampanii kompleksowej, od których moglibyśmy się uczyć, jak to powinno wyglądać – wyjaśniał na wstępie Piotr Piętka, prezes Publicis Media, wiceprzewodniczący jury.

Złoty kolor statuetki rzadko pojawiał się wśród nagrodzonych, tym bardziej ta nagroda jest cenna. Według jakich kategorii była przyznawana? Jak wspominał Piotr Piętka, ta statuetka została przyznana kampaniom, o których jurorzy pomyśleli: „Kurcze, dlaczego ja tego nie zrobiłem?”. Tego wieczora złota nie było dużo, ale prawie wszystkie zdobyło Allegro za kampanię Legendy Polskie.

Mixx Conference

Ale Mixx Awards to nie wszystko. Allegro miało okazję przybliżyć projekt Legendy Polskie podczas prelekcji na Mixx Conference, która towarzyszy konkursowi od czterech lat.

Anna Iller z Allegro oraz Tomek Bagiński z Platige Image opowiadali o tym, jaka jest recepta na budowanie marki w niestandardowy sposób. Jak dotrzeć do odbiorcy, który żyje w świecie Internetu i mediach społecznościowych oraz czy warto ryzykować i łamać dotychczasowe schematy.

Co stoi za tak spektakularnym sukcesem? Jak twierdzi Tomek Bagiński, reżyser, chodzi o podejście. – Gdybyśmy podeszli do wszystkich artystów, aktorów, muzyków, literatów, którzy biorą dział w Legendach Polskich i powiedzieli, że robimy reklamę Allegro i będziemy pokazywać jakiś produkt, nikt nie chciałby z nami rozmawiać lub honorarium za udział w nim byłoby wielokrotnie wyższe. My podeszliśmy do tych ludzi z zupełnie inną informacją: robimy fajny projekt – czy chcecie być jego częścią? I mamy w tym wolność! – wspominał Bagiński i dodał, że wolność i zaufanie to jest coś, co w ciągu ostatnich kilkunastu lat powoli zaczęło uciekać z branży reklamowej. – Zatrudniany jest cały sztab ludzi po to, aby pilnował artystów, aby nie zrobili czegoś wariackiego. A my powiedzieliśmy: właśnie róbcie wariackie rzeczy!

Fot. Darek Kociak

Fot. Darek Kociak

W projekt ten jest także wpisane ryzyko. – Ryzyko jest integralną częścią tego projektu, bo ryzykowaliśmy na każdym kroku, przełamując jednocześnie wiele zasad. Premierę pierwszej części Twardowsky’ego zaplanowaliśmy na 15 grudnia. Wszyscy zapewniali nas, że to jest najgorszy termin z możliwych – wszyscy zaczynają już myśleć o świętach, do tego to był piątek. Ale my nie mieliśmy wyboru – to był pierwszy możliwy termin skończenia tego filmu, więc zaryzykowaliśmy i okazało się, że to był idealny moment na premierę – wspominała Anna Iller z Allegro. – W tym roku również zaryzykowaliśmy i bardzo świadomie wybraliśmy termin 9 listopada na premierę filmu „Operacja Bazyliszek”. To był jednocześnie dzień ogłoszenia wyników wyborów prezydenckich w Stanach. Weszliśmy w to celowo i to, co udało nam się osiągnąć, to dwa razy więcej wyświetleń pierwszego dnia. Bo wszyscy mieli już dosyć tematu Trumpa i zaczęli szukać innego contentu – opowiadała Iller podczas prelekcji.

Fot. Darek Kociak

Fot. Darek Kociak

Po co to wszystko? Jak zapewnia Ania Iller z Allegro, wszystko jest po to, aby wywoływać emocje. – I jest to dobry kierunek, bo wiele osób nas prosi: „róbcie to dalej”. Życzymy, abyście mieli w sobie odwagę do przekraczania granic i realizowania swoich pomysłów – powiedziała na koniec Anna Iller.

Całą relację z Mixx Awards oraz listę wszystkich zwycięzców można znaleźć na stronie iab.org.pl.

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl
Dan Brown: czy znowu będzie sukces?
Od początku towarzyszy mu, delikatnie mówiąc, daleko posunięty dystans krytyków oraz uwielbienie czytelników bez mała na całym świecie. Właśnie ukazała się kolejna jego powieść – „Początek”.
Allegro po raz kolejny wspiera akcję „Podziel się dobrym posiłkiem”
„Podziel się dobrym posiłkiem” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych kampanii w Polsce. Ma na celu walkę z niedożywieniem dzieci, a w tym roku stawia nie tylko na liczbę posiłków, ale także ich jakość. Każdy może do niej dołączyć dzięki charytatywni.allegro.pl.
„Kurier wieczór” – usługa dostawy już na Allegro
Allegro i DHL Parcel wprowadzają usługę, która ułatwi zakupy internetowe. Kurierzy dostarczą paczki nawet późnym wieczorem. Będą mogli z niej korzystać wszyscy klienci i wszyscy sprzedający na Allegro  
Polska pobiła rekord!
Rowerzyści z całej Polski przejechali ponad 55 milionów kilometrów w ramach kampanii społecznej „Kręć kilometry po technologię”. Mieszkańcy prawie 1200 miejscowości przez pięć miesięcy brali udział w rywalizacji zorganizowanej przez Fundację Allegro All For Planet. Teraz do pięciu zwycięskich miast zawita Allegro Tech Days. A dane, zebrane w trakcie 6 lat trwania kampanii, posłużą programistom podczas serii hackathonów do stworzenia portalu, który ułatwi samorządom rozwój infrastruktury rowerowej.